کد خبر : 22968 / /
/

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: حقوق‌های جدید به حساب کارمندان و بازنشستگان به اضافه معوقات واریز می‌شود.

حقوق بازنشستگان از این ماه افزایشی شد. حقوق بازنشستگان از ابتدای سال جاری افزایش نداشت. حقوق بازنشستگان هر سال با تنش همراه است. حقوق بازنشستگان با فرمول جدید بیشتر می شود.  جزئیات جدید از حقوق بازنشستگان را بخوانید.

واریز 2 ماه معوقه افزایش بازنشستگان دولت در آبان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: حقوق‌های جدید به حساب کارمندان و بازنشستگان به اضافه معوقات واریز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پی تأیید مصوبه متناسب‌سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری از سوی شورای نگهبان، کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری از آبان‌ماه، حقوق افزایش‌یافته دریافت می‌کنند و معوقه این افزایش حقوق برای مهرماه نیز به حسابشان واریز می‌شود.

کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در این خصوص گفت: دو ماه مهر و آبان، همزمان با حقوق آذرماه به حساب کارمندان دولت واریز می‌شود.

طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پرداخت معوقات ۵ماهه بازنشستگان سایر سطوح در ماه جاری آغاز خواهد شد و تا قبل از پایان سال، کلیه معوقات این گروه از بازنشستگان تسویه خواهد شد.

اطلاعیه وزارت کار درباره پرداخت معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش اکوایران؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه ای اعلام کرد: پرداخت معوقات ۵ماهه بازنشستگان سایر سطوح، در ماه جاری آغاز خواهد شد و تا قبل از پایان سال، کلیه معوقات این گروه از بازنشستگان از محل افزایش ۸۱ درصدی به علاوه مبلغ ثابت ۵۸۵ هزار تومان تسویه خواهد شد.

براساس اعلام این وزارتخانه، در پاسخ به مطالب مطروحه از سوی رییس هیات مدیره اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری یادآور می‌شود دولت سیزدهم تاکنون و به‌رغم همه محدودیت‌های موجود، همراهی و همکاری بسیار مناسبی را در بازپرداخت مطالبات سازمان تأمین اجتماعی داشته است و در جلسه اخیر ستاد اقتصادی دولت نیز رییس جمهور بر ضرورت تسریع در بازپرداخت بدهی‌های بیمه‌ای دولت تأکید ویژه داشته‌اند.

بر اساس اعلام مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، پرداخت معوقات ۵ماهه بازنشستگان سایر سطوح، از آبان‌ماه سال جاری آغاز خواهد شد و تا قبل از پایان سال جاری، کلیه معوقات این گروه از بازنشستگان از محل افزایش ۸۱ درصدی به علاوه مبلغ ثابت ۵۸۵ هزار تومان (حسب مفاد مواد ۶۹ و ۸۸۸ قانون تأمین اجتماعی و تصمیم وزرای عضو هیات امنای سازمان تأمین اجتماعی) تسویه خواهد شد.

در ارتباط با موضوع بیمه تکمیلی بازنشستگان نیز ذکر این نکته ضروری است که در انتخاب شرکت بیمه‌گر و عقد قرارداد، این سازمان تنها نقش تسهیلگر و هماهنگ‌کننده را در کنار کانون‌های بازنشستگان ایفا می‌کند و علاوه‌برآن در دولت سیزدهم و با افزایشی قابل‌اعتنا، سهم مشارکت سازمان تأمین اجتماعی در تأمین و پرداخت حق بیمه تکمیلی بازنشستگان به ۵۷ درصد کل حق بیمه بازنشستگان افزایش‌یافته است.

این صحبت ها در حالی مطرح شده که سازمان تامین اجتماعی در تاریخ 18 مهر اعلام کرده معوقات بازنشستگان از آبان ماه آغاز و تا ماه اسفند ادامه خواهد داشت.

براساس گفته های مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، حقوق ماه شهریور و ماه مهر مستمری بگیران این سازمان با اعمال افزایش 38 درصد بعلاوه 515 هزار تومان پرداخت شد. 

طبق اظهارات موسوی، افزایش حقوق انجام شده برای مستمری‌بگیران سایر سطوح سازمان تأمین‌اجتماعی هر ماه حدود 2600 میلیارد تومان بار مالی جدید ایجاد می‌کند و سالیانه حدود 30 هزار میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

 کارزار تسریع در تخصیص اعتبار (۵ و ۹ همت) متناسب سازی حقوق بازنشستگان

کارزار تسریع در تخصیص اعتبار (۵ و ۹ همت) متناسب سازی حقوق بازنشستگان در قانون بودجه ۱۴۰۱ از محل منابع واگذاری سهام دولت به صندوق های کشوری و لشکری

باسمه تعالی

جناب آقای دکتر رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

پس از حمد خدا و با سلام و صلوات بر حضرت محمد و آل محمد و با احترام، همانگونه که مستحضرید به استناد ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه دولت موظف می‌باشد نسبت به متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری اقدام نماید.

((ماده ۳۰- دولت مکلف است بررسی‌های لازم جهت برقراری عدالت و نظام پرداخت، رفع تبعیض و متناسب سازی دریافت‌ها و برخورداری از امکانات شاغلین، بازنشستگان و مستمری بگیران کشوری و لشکری سنوات مختلف را انجام دهد و در جهت تصویب در مسیر قانونی قرار دهد و اجراء نماید.))

این مهم در سال‌های ۹۶ تا ۹۹ با اختصاص بودجه مربوط در قوانین بودجه سالیانه توسط دولت و تصویب در مجلس شورای اسلامی، همزمان با صدور احکام افزایش سنواتی در فروردین ماه هر سال انجام پذیرفت.

لیک با توجه به افزایش امتیازات فصل ۱۰ به میزان ۵۰ درصد برای شاغلین در اسفند ۱۳۹۸ و رتبه بندی معلمان در مهر ۹۸ و ویژه سایر ادارات در سال‌های ۹۸ و ۹۹، مجدداً اختلاف حقوق بازنشستگان با شاغلین بیش از ۳۰ درصد گردید و با عنایت به پیگیری های فعالان صنفی و کانون‌های بازنشستگی، مجدداً در مهر ۹۹ متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری بر مبنای حداقل ۹۰ درصد حقوق مشمول کسور شاغل هم‌تراز انجام پذیرفت.

ولی علی رغم تعیین بودجه متناسب سازی حقوق بازنشستگان در قانون بودجه سال ۱۴۰۰، متأسفانه سازمان برنامه و بودجه نسبت به تخصیص این بودجه اقدامی ننمود.

همچنین متأسفانه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ دولت محترم از پیش بینی اعتبار لازم برای متناسب سازی استنکاف نمود که با تبادل نظر و مذاکرات انجام یافته فعالین صنفی و مدیران کانونهای بازنشستگی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و با عنایت به افزایش های غیر سنواتی شاغلین با عناوین رتبه بندی، فوق‌العاده ویژه، خاص و... و ایجاد فاصله بین حقوق بازنشستگان با شاغلین هم‌تراز به بیش از ۳۰ درصد در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و مستند به ماده ۳۰ قانون برنامه ششم‌ توسعه در اجزا ۳ و ۴ بند (ی) تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ و از محل منابع واگذاری سهام دولت به صندوق های کشوری و لشکری بودجه اندکی جمعا حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان پیش بینی شد که پس از گذشت ۸ ماه از سال ۱۴۰۱ و برغم وضعیت معیشتی بسیار ناگوار بازنشستگان هنوز اعتبار مورد نظر توسط سازمان برنامه و بودجه کشور به این دو صندوق معظم که ۲.۵ میلیون نفر مشترک دارد تخصیص نیافته و دستورالعمل متناسب سازی هم توسط سازمان های ذیربط تدوین و به تصویب مرجع نهایی نرسیده است.

این موضوع ناراحتی شدید بازنشستگان شریف و نجیب دولت را در پی داشته است و باعث ایجاد مشکلات عدیده در زندگی این عزیزان شده است.

لذا امیدواریم با اوامر سریع جنابعالی به عنوان رئیس محترم قوه مجریه و با اختصاص این بودجه اندک ( ۹و ۵ همت) حداکثر تا پایان آذر ماه احکام متناسب سازی ۱۴۰۱ بازنشستگان کشوری و لشکری صادر و پرداخت شود.

با تشکر

بازنشستگان کشوری و لشکری

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.