کد خبر : 23468 / /
/

محسن زنگنه درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه افزایش حقوق کارمندان که از ابتدای مهرماه اعمال شده به اضافه کار تعلق نمی‌گیرد، گفت: افزایش حقوق‌ها در حقوق پایه رخ داده و همه چیز به آن تعلق می‌گیرد، زیرا در جریان افزایش حقوق ۳ هزار امتیاز به امتیاز کارمندان اضافه شده است.

دستورالعمل اجرایی قانون ترمیم حقوق کارمندان ابلاغ شد. رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره پرداخت ترمیم حقوق کارمندان توضیحاتی ارائه کرد. حداقل افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان ۹۰۰ و حداکثر افزایش حقوق کارمندان ۲ میلیون تومان است. اخبار حقوق کارمندان را در خبر روز دنبال کنید. 

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: افزایش جدید حقوق شامل اضافه کار کارکنان نیز می شود.

محسن زنگنه درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه افزایش حقوق کارمندان که از ابتدای مهرماه اعمال شده به اضافه کار تعلق نمی‌گیرد، گفت: افزایش حقوق‌ها در حقوق پایه رخ داده و همه چیز به آن تعلق می‌گیرد، زیرا در جریان افزایش حقوق ۳ هزار امتیاز به امتیاز کارمندان اضافه شده است.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: ترمیم حقوقی که از مهر ماه اعمال می‌شود، به مولفه‌هایی مانند اضافه کار، سختی کار و... نیز تعلق می‌گیرد.

گفتنی است که براساس اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری حدود یک میلیون تومان به پایه حقوق کارکنان و شاغلان دستگاه‌هایی که مشمول نظام هماهنگ پرداخت و قانون خدمات کشوری هستند، اضافه می‌شود، این افزایش حقوق از مهرماه امسال محاسبه و براساس گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، معوقات مربوط در آبان ماه پرداخت خواهد شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی از افزایش حقوق کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدای آذرماه سال جاری خبر داد.

حقوق کارمندان و اساتید دانشگاه آزاد افزایش می‌یابد

به گزارش گرئوه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از ابتدای آذرماه سال جاری افزایش دوبرابری حق اولاد، افزایش دوبرابری حق تأهل و افزایش ۱۰ الی ۱۶ درصدی فوق‌العاده خاص عملکرد واحد‌ها و بخش‌های سازمانی دانشگاه (از مأخذ حقوق مبنا برای همه کارکنان) انجام خواهد شد.

جاوید خاطرنشان کرد: با عنایت به تلاش‌های انجام گرفته در سطوح مختلف برای پویایی و رشد اقتصاد دانشگاه و در راستای اجرای برنامه‌های حمایتی از اعضای هیات علمی و کارکنان غیر هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و با در نظر گرفتن توان اقتصادی دانشگاه، به پیشنهاد ریاست دانشگاه و با تصویب در هیات امنای دانشگاه مقرر شد از ابتدای آذرماه سال جاری، افزایش دوبرابری حق اولاد (۱۲۰ هزار تومانی)، افزایش دوبرابری حق تأهل (۴۰۰ هزار تومانی) و نیز افزایش ۱۰ الی ۱۶ درصدی فوق‌العاده خاص عملکرد واحد‌ها و بخش‌های سازمانی دانشگاه (از ماخذ حقوق مبنا برای همه کارکنان) براساس ارزیابی‌های انجام‌شده صورت پذیرد.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: براساس مصوبه فوق، به طور مثال برای هر پرسنل دارای خانواده چهار نفره (همسر و دو فرزند) افزایش ۶۴۰ هزار تومانی برای حق تاهل و حق اولاد به همراه افزایش حداقل ۱۰۰ هزار تومان و حداکثر ۳۳۶ هزار تومانی (در بخش سوم بسته به عملکرد واحد‌ها و نیز شرایط مربوط به طبقه‌بندی حقوق مبنای کارکنان و اعضای هیات علمی) خواهد داشت.

سیدمسعود میرکاظمی ضمن اشاره به جلسات مشترک دولت و مجلس برای اصلاح ساختار بودجه اظهار کرد: هم مجلس طرحی برای اصلاح ساختار بودجه دارد و هم ما در دولت در حال کار روی این موضوع هستیم تا گزارشی را به سران قوا بدهیم؛ چرا که یکی از مأموریت‌های رهبر انقلاب به شورای اقتصادی سران قوا، اصلاح ساختار بودجه است. کار‌های کارشناسی در حال انجام است و هم‌زمان با مجلس درباره طرحی که دارند همکاری می‌کنیم تا ان‌شاءالله به نظر واحدی برسیم.

وی با تأکید بر اصلاحات صورت گرفته در بودجه توضیح داد: بخشی از اصلاحات در حال انجام است. به‌عنوان‌مثال پیش‌ازاین تعداد زیادی از قوانین دائمی هرساله در بودجه تغییر می‌کرد که در حال رفع این مشکل در قالب یک الحاقیه هستیم تا هم بودجه سبک‌تر شود و هم از تغییر قوانین دائمی در قانون یک‌ساله بودجه جلوگیری شود.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه درباره آخرین وضعیت لایحه بودجه سال آینده هم بیان کرد: تبصره‌های بودجه ۱۴۰۲ را به دولت فرستاده‌ایم. البته هنوز بخشی از منابع قطعی نشده و امیدواریم ظرف هفته آینده این موارد هم قطعی شود و منابع و مصارف را به دولت ارسال کنیم.

حقوق کارمندان و معوقات کی پرداخت می شود؟

 رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره پرداخت ترمیم حقوق و معوقات حقوقی مهر و آبان کارمندان و بازنشستگان و علی‌الحساب یک میلیون تومان رتبه‌بندی معلمان توضیحاتی ارائه کرد.

میرکاظمی درباره جدیدترین وضعیت تدوین برنامه هفتم توسعه کشور و علت تأخیر در تنظیم این لایحه نیز گفت: بررسی سیاست‌های برنامه هفتم در مجمع تشخیص مصلحت نظام طول کشید و دیر ابلاغ شد، درعین‌حال هم‌زمان با ارسال بودجه به دولت، در حال تدوین برنامه هفتم توسعه نیز هستیم و امیدواریم بتوانیم تا پایان آذرماه برنامه هفتم را به دولت برسانیم.

وی یادآور شد: نظر رئیس مجلس شورای اسلامی این است که لایحه برنامه هفتم زودتر از بودجه در مجلس ارائه شود؛ بنابراین با تمام سرعت در حال کار روی برنامه هستیم که بتوانیم در اولین فرصت آن را هم به دولت بدهیم.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در ادامه راجع به کسری بودجه ۱۴۰۱ عنوان کرد: از این لحاظ که نتوانیم هزینه‌های جاری و اجتناب‌ناپذیر را پرداخت کنیم کسری بودجه نداریم، اما منابع حدوداً ۱۳۹۰ هزار میلیارد تومانی بودجه احتمالاً محقق نشود.

میرکاظمی ادامه داد: ما هم‌اکنون ۴۰ درصد درآمد‌های نفتی را به صندوق توسعه ملی واریز می‌کنیم که با مجوزی که از رهبر انقلاب اخذ گردید، دولت می‌تواند ۱۰ درصد آن را برای امور عمرانی استفاده کند. با احتساب تخصیص‌هایی که تاکنون آماده شده و یا در حال ارسال است، تا کنون بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان هزینه‌های عمرانی پرداخت شده است.

وی همچنین با اشاره به استمرار پرداخت هزینه‌های جاری گفت: در ماه جاری، هم ترمیم حقوق مهرماه و آبان‌ماه را پرداخت می‌کنیم و هم علی‌الحساب یک میلیون تومان رتبه‌بندی معلمان را تا زمان تعیین احکام، پرداخت خواهیم کرد.

میرکاظمی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا استقراض از بانک مرکزی همچنان خط قرمز دولت است، تصریح کرد: دولت برای پوشش هزینه‌های خود استقراض نمی‌کند. البته از ماده ۱۲۵ قانون محاسبات عمومی کشور استفاده شده؛ اما بلافاصله آن را جایگزین کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: همواره بالای ۲۰۰ هزار میلیون تومان از ماده ۱۲۵ مربوط به مانده شرکت‌ها است که بانک مرکزی می‌تواند آن را برداشت کند و به دولت بدهد و مجدداً با اولین دریافتی، آن را تسویه کند.

گفتنی است بر اساس ماده ۱۲۵ قانون محاسبات عمومی کشور، خزانه مجاز است برای رفع احتیاجات خود از موجودی حساب‌های اختصاصی از جمله حساب تمرکز درآمد شرکت‌های دولتی و سپرده موقتاً استفاده نماید مشروط بر اینکه بلافاصله پس از درخواست سازمان ذی‌ربط وجوه استفاده شده را مسترد دارد.

زمان اجرای افزایش حقوق‌ کارمندان دولت و بازنشستگان 

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت که اجرای قانون افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان از مهرماه خواهد بود و به احتمال زیاد این قانون از اواخر آبان اجرایی شده و دولت معوقه مهر را نیز پرداخت می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین، ولی اسماعیلی درباره زمان اجرا شدن قانون افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان گفت: اجرای قانون افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان از مهرماه خواهد بود و بر همین اساس باید معوقه مهرماه هم پرداخت شود.

وی ادامه داد: اجرای این قانون بر عهده دولت است لذا به احتمال زیاد این قانون از آبان ماه اجرا می شود و دولت معوقه مهر را نیز پرداخت می‌کند.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین به مصوبه مجلس در تخصیص ۷۰۰۰ میلیارد تومان برای اجرای فوق العاده ویژه مشاغل کارکنان دولت اشاره و اظهار کرد: اینکه فوق العاده ویژه مشاغل مشمول کدام دستگاه‌ها و با چه درصدی شود، در اختیار دولت است و مشخصا متولی آن سازمان امور استخدامی است؛ مجلس این اختیار را به دولت داده که «تا ۵۰ درصد» فوق العاده مشاغل را اجرایی کند.

اسماعیلی همچنین با یادآوری تصویب کلیات طرح مدیریت تعارض منافع در مجلس گفت: بعد از تصویب کلیات، جزییات این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد؛ بررسی جزییات در کمیسیون به اتمام رسیده و به هیات رییسه ارجاع شد تا در دستور صحن قرار گیرد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.