کد خبر : 24595 / /
/

علی مهدوی پارسا با بیان اینکه عملیات پرداخت سود سهام عدالت به اتمام رسیده است، گفت: شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت مهم‌ترین دلایلی است که باعث شد تا سود سهامداران به حساب آن‌ها واریز نشود.

برخی از صاحبان سهام عدالت هنوز سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند. قسط دوم سود دارندگان سهام عدالت به تامین نقدینگی شرکت‌های سرمایه‌پذیر بستگی دارد. سود سهام عدالت در مرحله اول واریز شد.آخرین خبر درباره سهام عدالت را اینجا بخوانید.

اگر سود سهام عدالت نگرفته اید

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:معاون عملیات سپرده گذاری مرکزی گفت: سهامدارانی که تاکنون پیامک واریز سود خود را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند با ۱۵۶۹ تماس بگیرند.

علی مهدوی پارسا با بیان اینکه عملیات پرداخت سود سهام عدالت به اتمام رسیده است، گفت: شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت مهم‌ترین دلایلی است که باعث شد تا سود سهامداران به حساب آن‌ها واریز نشود.

مهدوی پارسا گفت: سهامدارانی که تاکنون پیامک واریز سود خود را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به نشانی www. ddn.csdiran.ir، تارنمای سهام عدالت به نشانی www.sahamedalat.ir و یا تماس با مرکز تماس ۱۵۶۹ داخلی یک از وضعیت واریزی سود سهام عدالت خود مطلع شوند.

 جاماندگان سهام عدالت چگونه ثبت نام کنند؟

در دولت نهم تعاونی عدالت استانی به افراد واجد شرایط نوعی یارانه، تحت عنوان سهام عدالت تخصیص داد. این روش پرداخت یارانه برای تمام مردم تعریف نشده بود. دسته‌ای از افراد که در گروه افراد پردرآمد قرار نمی‌گرفتند، سال 85 در این طرح شروع به ثبت نام کرده تا سهام خود را دریافت کنند. هدف از اجرای طرح سهام عدالت توزیع عادلانه ثروت بین اقشار مختلف جامعه بود.

ارزش برگه‌های سهام عدالت در ابتدا 500 هزار تومان از سهام شرکت‌های مختلف بود. پس از مدتی برای گروهی از افراد کم درآمد این برگه‌ها به 1 میلیون تومان افزایش پیدا کرد. هنگام ثبت نام سهام عدالت، افراد زیادی از مشارکت در این طرح جا مانده و تا به امروز علی‌الرغم وعده‌های داده شده برای ثبت نام مجدد جاماندگان، هیچ طرحی اجرایی نشده است. به خصوص که خبر پرداخت سود سهام عدالت این روزها تب و تاب این طرح را بیشتر کرده است. اخبار ضد و نقیضی در خصوص ثبت نام مجدد سهام عدالت جاماندگان و پرداخت سود سهام عدالت 1401 وجود دارد. در این مقاله، به بررسی این اخبار می‌پردازیم.

به نقل از تجارت‌نیوز، زمان واریز سود سهام عدالت مشخص شد. سهامداران تا پایان ماه آینده می‌توانند سود خود را دریافت کنند.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: سهامداران سهام عدالت تا اواسط دی اولین مرحله سود سهام عدالت خود را دریافت خواهند کرد.

حسین قربانزاده افزود: سود سهام عدالت با افزایش دوبرابری، امسال به بیش ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، به همین دلیل با تاکید وزیر اقتصاد و مطرح کردن این موضوع در شورای عالی بورس، قرار شد این سود در دو نوبت به حساب افراد واریز شود.

رئیس سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: یک نوبت آن تا اواسط دی و نوبت دیگر تا پایان سال اتفاق خواهد افتاد. این میزان سود سهام عدالت به نسبت سهمی که هر فرد دارد متفاوت است، ولی عملا افراد نسبت به سال گذشته ۲ برابر سود بیشتر دریافت می‌کنند.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و انجام آنلاین عملیات مربوط به بازار سرمایه، ثبت نام سهام عدالت نیز به صورت اینترنتی انجام می‌گرفت. در حال حاضر، هنوز هیچ امکانی برای ثبت نام مجدد سهام عدالت در سال 1401 فراهم نشده است. از این رو نمی‌توان چگونگی و نحوه این ثبت نام را پیش بینی کرد. اما از آنجایی که، برای استعلام سهام عدالت و آزادسازی آن از سامانه سهام عدالت استفاده می‌گردد، برای این نوع ثبت نام نیز از این سامانه استفاده می‌شود. 

طرح پیشنهادی ثبت نام و تخصیص مجدد سهام عدالت به افراد واجد شرایط تصویب شده و علی‌الرغم این هنوز اطلاعات دقیقی از جزئیات زمان و شیوه ثبت نام وجود ندارد. با این حال احتمال این که برای ثبت نام مجدد سهام عدالت تنها نیاز به مدارک هویتی برای بارگذاری در سامانه ثبت نام سهام عدالت بدون نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای باشد، بسیار زیاد است. تاکنون، برای ثبت نام جاماندگان آدرس سامانه و سایت اعلام نشده است. اما پیش بینی می‌شود که ثبت نام این افراد از طریق سامانه موجود سهام عدالت انجام شود.

آیا جاماندگان سهام عدالت دریافت می کنند؟

با توجه به دریافت سود نقدی سهام عدالت و رشد ارزش این سهام، افرادی که از ثبت نام سهام عدالت جا مانده بودند، خواستار ثبت نام مجدد برای سهام عدالت شدند. پس از افزایش این درخواست‌ها دولت طرحی را تصویب نمود که جاماندگان سهام عدالت در سال 1401 بتوانند ثبت نام سهام عدالت را آغاز کنند. این طرح بیش از همه برای اقشار ضعیف جامعه در نظر گرفته شده است. بر اساس اطلاعات موجود ثبت نام برای 3 گروه اصلی امکان‌پذیر خواهد بود. این گروه‌ها شامل:

_ افرادی که در دور اول ثبت نام سهام عدالت، به هر دلیلی موفق به ثبت نام نشدند.

_ افرادی که پس از اجرایی شدن طرح سهام عدالت عضو سازمان‌های حمایتی شده‌اند.

_ افرادی که بین 6 دهک اول و اقشار ضعیف جامعه قرار گرفته و دولت موظف به حمایت از آن‌ها است.

زمان ثبت نام مجدد برای جاماندگان سهام عدالت 1401

امکان ثبت نام سهام عدالت در سال 1401 برای افراد جا مانده و کودکان که تازه متولد، فراهم شده است. به دلیل استقبال مردم در سال های جاری برای ثبت نام مجدد دریافت سهام عدالت، دولت به منظور یکسان نمودن سطح درآمد افراد جامعه به خصوص اقشار کم درآمد تصمیم بر ایجاد شرایط برای ثبت نام مجدد را فراهم کرده است. در زمان نخست ثبت نام فقط 49 میلیون نفر موفق به ثبت نام شده بودند و افراد بسیاری موفق به ثبت نام و دریافت سهام عدالت نشده اند و بی صبرانه منتظر شروع ثبت نام در سال 1401 هستند. در ادامه به توضیح کامل زمان ثبت نام سهام عدالت در سال 1401 می‌پردازیم.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.