کد خبر : 10900 / /
/

همزمان با تحولات جدید برجامی، اخبار مربوط به تعیین تکلیف دلار 4200 تومانی از سوی مجلس، گمانه زنی ها در این خصوص را تشدید کرده است.

بازار ارز روز سه شنبه با ترمز رشد قیمت ها دنبال شد. با سناریوهای احتمالی زمان نهایی مذاکرات برجامی وین در روزهای آینده از سوی ایران، به نظر می رسد بازارها در شرایط فعلی به ویژه بازار ارز با حساسیت ویژه ای رخدادهای این عرصه را دنبال می کند.

البته همزمان با تحولات جدید برجامی، اخبار مربوط به تعیین تکلیف دلار 4200 تومانی از سوی مجلس، گمانه زنی ها در این خصوص را تشدید کرده اما بازار در انتظار تصمیم نهایی سیاست‌گذاران در این باره است. برخی حتی از سناریوی همزمانی اعلام حذف دلار 4200 تومانی با نتایح نهایی ملموس از مذاکرات برجامی وین خبر می دهند که اثرگذاری آن ها را خنثی می کند. معاملات روز چهارشنبه بازار ارز متاثر از این رویدادها احتمالا تغییر خاصی نخواهند داشت.

بازار سهام:  شرایط شکننده سقوط شاخص

در بازار سهام هم با وجود اینکه رشد شاخص در روز سه شنبه تداوم یافت اما خروج پول حقیقی ها متوقف نشد. به نظر می رسد با چالش اصلی نقدینگی در بازار، شرایط برای استمرار صعود شاخص بسیار ناپایدار و شکننده خواهد بود.

معاملات روز چهارشنبه هم به احتمال قوی در یک دامنه محدود با فشار سمت عرضه دنبال شود. خریداران امیدوار و در تلاشند برای خارج شدن از فشار ورود به کانال 1.4 میلیون واحد، حرکت روبه جلوی شاخص را با تحرکاتشان در سمت تقاضا ادامه دهند. در این میان فعلا حقوقی ها در شاخص سازها بیشترین تحرکات را به ثبت رساندند.

بازار مسکن:  رکود ادامه دارد

در بازار مسکن، شرایط رکودی با میل به کاهش قیمت ها ادامه دارد. در معاملات مهرماه هم قیمت ها سیر کاهشی به خود گرفته بود؛ البته سیگنال های دیگری هم به بازار مسکن ارسال شده است؛ به طوریکه هزینه وام مسکن در دهم آبان ماه به دومین رکورد خود در 10 روز گذشته رسید. این افزایش قیمت در بازار مسکن موجب افزایش نرخ سود وام مسکن شده و معادل با 21.51 درصد به ثبت رسید.

بازار خودرو:  سیاست جدید قیمت گذاری

در بازار خودرو، رشد قیمت ها که در معاملات یکشنبه و دوشنبه دنبال شده بود، در معاملات روز سه شنبه متوقف شد. عامل اصلی این اتفاق هم به روایت فعالان خودرویی ثبات ادامه دار قیمت ارز بود که باعث شده تحرکات قیمت خودرو متاثر از این وضعیت، به سردی گِرایَد.

معاملات روز چهارشنبه هم متاثر از تحولات بازار می تواند متفاوت باشد، هر چند که فعلا میلی به افزایش دوباره قیمت نیست. گمانه زنی ها بر سر اعلام سیاست های جدید در حوزه قیمت گذاری خودرو به احتمال زیاد در روزهای آینده می تواند تاثیر معناداری در روند قیمت ها داشته باشد. بازار در یک سناریوی محتمل ممکن است در صورت تغییر ریل سیاست گذاری قیمت خودرو شاهد نزدیک شدن قیمت درب کارخانه و قیمت بازار آزاد باشد.

در بازار ارزهای دیجیتال هم البته اتفاق خاصی در معاملات روز سه شنبه نیفتاد و بازار نتوانست محدوده قبلی را تجربه و تکرار کند. معاملات امروز هم به احتمال زیاد در محدوده مشخصی دنبال شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.