کد خبر : 8836 / /
/

اخبار ورزشی| مهمترین خبرهای ورزشی| اخبار تیم ملی فوتبال

جهانبخش، آزمون و طارمی می‌خواهند بدانند این مربی از کجا آمده؟/ قرار نیست تیم ملی همیشه برنده باشد!

مدرس بین‌المللی فوتبال ایران می‌گوید یک مربی ابتدا باید جهانبخش و طارمی را که در تیم‌های بزرگ با مربیان بزرگ کار می‌کنند، متقاعد کند و بگوید چه برنامه‌ای دارد چرا که این بازیکنان از مربیان کارنامه و رزومه می‌خواهند.

تیم ملی

مرتضی محصص درباره دیدار ایران و سوریه که با برتری یک بر صفر شاگردان اسکوچیچ تمام شد ولی رضایت هواداران تیم ملی را از حیث ارائه بازی باکیفیت به دنبال نداشت توضیحات زیر را ارائه داد:

*روبرتو مانچینی بعد از مساوی ایتالیا مقابل بلغارستان گفت "فوتبال همین است." یک روز به فینال می‌روید و انگلیس را شکست می‌دهید و یک روزی هم تیمی مانند بلغارستان شما را زمین‌گیر می‌کند. این طبیعت بازی است اما خوشبختانه ما مقابل سوریه نتیجه لازم را کسب کردیم.

*عملکرد تیم ملی در نیمه اول را نپسندیدم. با یک تعداد بازیکن جوان مانند سلمانی بازی کردیم. همیشه سیستم همه چیز نیست. وقتی حریف با دو مهاجم بازی می‌کند و خطوط میانی و دفاع‌اش به هم نزدیک است، باید براساس این روش، عمل کنیم. مسلم می‌دانم کادرفنی برای این بازی برنامه داشته است اما ما باید بدانیم حریف چطور بازی می‌کند.

*با اینکه نیمه اول خوب نبود، در نیمه نیمه دوم بهتر شدیم. به اعتقاد من، تنها بازیکن تیم ملی که صرف نظر از پست خود بدون استرس بازی کرد، عزت اللهی بود.

*ما نتیجه لازم را گرفتیم. این بازی ما را برای بازی با عراق آماده می‌کرد. اگر مساوی می‌کردیم یا می‌باختیم اوضاع سخت می‌شد اما الان بازی قبلی را بردیم و تا بازی با عراق بیشتر تمرین می‌کنیم، تعداد ساعت‌هایی که با هم بودیم و وحدت تیمی شکل گرفته است، افزایش خواهد یافت.

جهانبخش، ازمون و طارمی می خواهند بدانند این مربی از کجا آمده؟/ قرار نیست تیم ملی همیشه برنده باشد

*من جزو گروهی هستم که می‌گویم جلوی عراق فوتبال بهتری را بازی می‌کنیم. به خاطر زمان و درس گرفتن از اشتباهات بازی قبل بهتر می‌شویم. ما درس تلخی را گرفتیم. ما دو موقعیت خوب به سوریه دادیم که خراب کردند. نباید این موقعیت‌ها را به تیم‌های قدرتمند بدهیم.

*ان‌شاء‌الله که هیچ وقت نبازیم ولی باید یاد بگیریم بازنده‌های خوبی باشیم. از باخت درس برای بازی بعد درس بگیریم. کارلوس کی‌روش هم با تیم ملی به لبنان باخت. این طبیعت بازی است. نمی‌توانیم به یک مربی بگوییم تو نابغه ای و روز بعد بگوییم اعتباری نداری. باخت همیشه تلخ است و مساوی خوشایند نیست. قرار هم نیست که همه بازی‌ها را ببریم. باید منطق داشته باشیم. امیدوارم نتایج خوب بگیریم ولی اگر بدون غرض و احساس فکر کنیم، بازی‌ها سخت است.

*متقاعد کردن آزمون، طارمی و جهانبخش سخت است. این بازیکنان از مربی کارنامه می‌خواهند. می‌خواهند بدانند یک مربی از کجا آمده و منظورش چیست. مربیان ما خوب هستند ولی قبل از اینکه سازگاری به وجود بیاید، باید بازیکنان را متقاعد کنید. امیدوارم اسکوچیچ هر چه زودتر به تیم ملی اضافه شود و در جلسات تئوری کنار تیم ملی باشد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.