کد خبر : 8839 / /
/

هرچند مهدی طارمی موفق نشد برابر سوریه گل بزند اما پاس گل ارزشمند علیرضا جهانبخش را او داد.

 

هرچند مهدی طارمی موفق نشد برابر سوریه گل بزند اما پاس گل ارزشمند علیرضا جهانبخش را او داد.

 دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه در حالی در ورزشگاه آزادی تهران و در چارچوب اولین مسابقه از مرحله سوم رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی قطر در گروه اول منطقه آسیا برگزار شد که در پایان تیم فوتبال کشورمان موفق شد حریف خود را با نتیجه یک بر صفر شکست داده و صدرنشین گروه نخست این رقابت‌ها شود.

تیم ملی ایران در نیمه اول بازی انتقاد آمیزی انجام داد و نتوانست موقعیت چندانی روی دروازه سوریه خلق کند.

هرچند مالکیت توپ دست ایران بود اما سوریه دو موقعیت خطرناک در ۴۵ دقیقه اول روی دروازه ما به وجود آورد.

نیمه دوم اما حکایت متفاوتی داشت. شاگردان اسکوچیچ که برای برد در این بازی به میدان آمده بود، با ورود صالح حردانی و میلاد محمدی در ابتدای نیمه دوم فشار حملات خود را روی دروازه سوریه بیشتر کرد.

فشار حملات ایران و پاس های تک ضرب بازیکنان ایران در دقیقه ۵۷ جواب داد و جهانبخش کاپیتان ایران با پاس طارمی توانست گل اول ایران را وارد دروازه سوریه کند.

ستاره خط حمله تیم پورتو قبل از این یک پاس زیبا و بدون نقص نیز با سینه داده بود. مهدی طارمی در دقیقه ۴۷ این پاس را حاضر و آماده کرد و در فاصله چند قدمی دروازه سوریه جلوی پای علی قلی زاده انداخت اما این یکی برخلاف علیرضا جهانبخش قدر پاس همبازی خود را ندانست.

قلی زاده که می توانست با یک ضربه هوشمندانه و بغل پا دروازه سوریه را باز کند، شوت آرامی زد که مهار آن برای ابراهیم عالمه دروازه بان سوریه چندان سخت نبود.

شاید یکی از ایرادهای تیم ملی کشورمان در دیدار با سوریه عدم تغذیه مناسب تک مهاجم ما یعنی مهدی طارمی بود.

برهمین اساس این مهاجم شناخته شده مجبور بود برای توپ گرفتن به عقب برگردد و وقتی دید هافبک های تیم ملی نمی توانند او را تغذیه کنند خودش دست به کار شد تا هافبک ها را تغذیه کند!

مهدی طارمی دو پاس اروپایی هم داد که فقط یکی گل شد و دیگری به هدر رفت.

شک نکنید طارمی در دیدار با عراق هم می تواند چنین نقشی بازی کرده و سردار آزمون را تغذیه کند که قادر است در محوطه جریمه هر موقعیتی را تبدیل به گل کند.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.