کد خبر : 15019 / /
/

 

در دو سال گذشته یکی از موضوعات اکثر محافل اجتماعی و دوستانه سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال بود. این بازار مالی در مدت کوتاهی رشد بسیار زیادی کرد و بسیاری از افراد که به دنبال حفظ ارزش پول خود و کسب سود بودند، وارد این بازار شدند.

اگر از ابزارهای درست برای معامله‌گری استفاده کنید، سرمایه‌گذاری در این بازار بسیار کم ریسک و سودآور است. یکی از بهترین ارزهای دیجیتال که از زمان ایجاد تا کنون رشد خوبی داشته است، ارز اتریوم است. اگر به دنبال یک سرمایه‌گذاری مطمئن هستید پیشنهاد ما به شما خرید اتریوم است.

اتریوم چیست؟

ارز دیجیتال اتریوم با نماد ETH که در رنک دوم رتبه‌بندی سایت کوین مارکت‌کپ قرار گرفته یک سیستم بلاک چین غیرمتمرکز است. پلتفرم بسیاری از ارزهای دیجیتال مانند اس‌ال‌پی و مانا، اتریوم است. همچنین از بلاک چین رمزارز برای اجرای قراردادهای هوشمند غیرمتمرکز استفاده می‌شود. ارز دیجیتال اتریوم به خاطر امنیت بالا و عدم کلاهبرداری، کارمزد کم معاملات و سرعت بالا تراکنش جز رمزارزهای محبوب در جهان است.

افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال اتریوم را دارند هم می‌توانند از صرافی‌های داخلی و خارجی آن را خریداری کنند و هم امکان استخراج و مایند آن وجود دارد. در حال حاضر حدود 119 میلیون اتریوم استخراج گردیده است. نکته حائز اهمیت در مورد این ارز دیجیتال این است که حداکثر عرضه ندارد.

در صفحه خرید اتریوم تبدیل آمده‌ است:

«بیت کوین که در سال ۲۰۰۸ توسط ساتوشی ناکاموتو اختراع شده و آغازکننده‌ی دوره‌ی اتریوم از سال ۲۰۱۳ شروع به کار کرده و از سال ۲۰۱۵ که قیمتی حدود ۷۵ سنت داشته تا امروز (زمستان ۱۴۰۰) که قیمتش سقف ۴٬۸۰۰ دلار را دیده، جایگاه خود را به عنوان ملکه ارز‌های دیجیتال با داشتن حدود ۲۰ درصد از سهم بازار ارز‌های دیجیتال، تثبیت کرده. شبکه اتریوم با توجه به کاربرد‌های فراوانی که دارد، پایه اصلی ارزش این ارز است و با گسترش کاربردها و بروزرسانی‌های این شبکه، بیشتر متخصصان حوزه رمزارزها انتظار دارند که اتریوم قیمت ۱۰٬۰۰۰ دلار را نیز در آینده نه چندان دور به خود ببیند. با این حال شبکه‌های دیگر مانند کاردانو در حال رشد سریع هستند و کاربرد‌های شبکه‌ی اتریوم را به شبکه‌ی خود می‌افزایند تا رقبایی جدی برای اتریوم محسوب شوند».

خرید اتریوم در ایران

شما در ایران هم از طریق صرافی داخلی و هم خارجی می‌توانید ارز دیجیتال اتریوم را خریداری کنید. اما از آنجا که ایران تحریم، کاربران ایرانی با آی‌پی ایران امکان عضویت در صرافی‌های خارجی را ندارند. همچنین به خاطر اینکه امکان احراز هویت در صرافی‌های خارجی وجود ندارد، میزان معاملات کاربران ایرانی در این صرافی محدود است. از سوی دیگر در صورت ایجاد مشکل، سرمایه شما در صرافی‌های خارجی فریز و از دسترس خارج می‌شود. به همین دلیل پیشنهاد ما به شما استفاده از سایت‌های داخلی برای ترید کردن است.

زیرا برای خرید اتریوم نیاز است در گام اول تتر خریداری کنید، و فقط در صرافی‌های داخلی با استفاده از درگاه مستقیم بانکی امکان خرید تتر وجود دارد. همچنین در صورت ایجاد هر گونه مشکلی، کاربران از طریق مراجع قضایی امکان پیگیری دارند.

کدام صرافی ارز دیجیتال ایرانی، اتریوم دارد؟

از آنجا که اتریوم دومین ارز برتر در بازار کریپتوکارنسی است، در تمامی صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی امکان خرید آن وجود دارد. ما در ادامه چند تا از بهترین صرافی‌های داخلی را معرفی می‌کنیم.

صرافی ارز دیجیتال تبدیل

صرافی تبدیل به‌عنوان یک شرکت دانش بنیان فعالیت خود را آغاز کرده است و در مدت کوتاهی تبدیل به یکی از معتبرترین صرافی‌های داخلی گردید. کاربران از طریق سایت و اپلیکیشن امکان مبادله در این صرافی را دارند. می‌توانید برای خرید اتریوم از صرافی تبدیل استفاده کنید.

2

در این صرافی دو روش ثبت سفارش و سفارش آنی برای خرید ارز دیجیتال وجود دارد که به کاربران این امکان را می‌دهد به صورت 24 ساعته رمزارز موردنظرشان را خریداری کنند. در روش ثبت سفارش شما می‌توانید به هر قیمتی که می‌خواهید ارز اتریوم خود را در بازار معاملاتی صرافی تبدیل بخرید یا بفروشید. ارز دیجیتالی که در این صرافی خریداری کردید را می‌توانید هم در کیف پول تبدیل که مطمئن است نگهداری کنید و هم آن را به یکی از کیف پول‌های سرد یا گرم انتقال دهید.

یکی از ویژگی‌های جالب توجه این صرافی، «حد ضرر» است. حد ضرر یکی از روش‌های فروش ارز دیجیتال در این صرافی است که امکان مدیریت سرمایه و ریسک را به کاربران می‌دهد. صرافی تبدیل اولین صرافی ایرانی است که این روش فروش را ارائه می‌دهد.

صرافی آبان‌تتر

3

صرافی آبان تتر یکی دیگر از صرافی‌های داخلی که امکان خرید اتریوم و صدها ارز دیجیتال دیگر از آن وجود دارد. کاربران از طریق درگاه مستقیم بانکی می‌توانند در این صرافی تتر خریدار کنند و سپس وارد بازار رمزارزها شوند. البته در این صرافی بازار معاملاتی وجود ندارد، در نتیجه کاربران نمی‌توانند قیمت ارز دیجیتال را خودشان تعیین کنند. همچنین کاربران فقط از طریق سایت امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را دارند.

صرافی اکسیر

صرافی اکسیر دیگر صرافی معتبر ایرانی است که در آن امکان خرید و فروش 15 ارز دیجیتال وجود دارد. کاربران از طریق سایت و اپلیکیشن می‌توانند از خدمات صرافی اکسیر استفاده کنند. این صرافی دارای پشتیبانی آنلاین است و در صورت داشتن مشکل می‌توانید از طریق چت و یا ایمیل سوالات خود را بپرسید. همچنین در این صرافی امکان چت کاربران با یکدیگر وجود دارد.

کاربران پس از اینکه ارز دیجیتال خود را خریداری کردند می‌توانند آن را در کیف پول صرافی اکسیر نگهداری کنند.

پس از خرید اتریوم در کجا می‌توان آن را نگه‌داری کرد؟

پس از خرید اتریوم از صرافی‌های داخلی، هم می‌توانید آن را داخلی کیف پول خود صرافی‌ها که کاملا امن هستند نگهداری کنید. و هم می‌توانید از کیف پول‌های گرم و سرد مختلف که با بلاک چین اتریوم سازگار هستند نگهداری کنید. از جمله کیف پول‌های گرم مناسب برای نگهداری اتریوم می‌توان به تراست والت (Trust Wallet)، اتمیک والت (Atomic Wallet) و مای‌اتروالت (MyEtherWallet) اشاره کرد. برای استفاده از کیف پول‌های گرم نیاز نیست هزینه‌ای بپردازید. اما برای خرید بخش سخت افزاری کیف پول‌های سرد باید هزینه بپردازید.

سخن آخر

اتریوم به عنوان دومین ارز دیجیتال برتر یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری است. شما با خرید اتریوم از صرافی ارز دیجیتال داخلی دیگر هیچ نگرانی در مورد فریز شدن سرمایه خود نخواهید داشت. و در صورت ایجاد مشکلات به راحتی می‌توانید با پشتیبانان صرافی‌های داخلی ارتباط برقرار کنید و مشکل خود را برطرف کنید. همچنین در صرافی‌های داخلی به خاطر اینکه احراز هویت می‌کنید، می‌توانید بدون محدودیت ارز دیجیتال خریداری کنید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.