کد خبر : 2121 / /
/

سعید آقاخانی در حاشیه تقدیر حوزه هنری از عوامل سریال «نون خ‌ ۳» بیان داشت: طرح اولیه این سریال، قصه‌ای در دل تهران بود.

سریال نون خ اولین بار در ایام نوروز 1398 پخش شد. سریال نون خ نام مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی به کارگردانی سعید آقاخانی و نویسندگی امیر وفایی است. سریال نون خ پربیننده‌ترین سریال نوروز ۱۳۹۸ بود. سریال نون خ داستانی اجتماعی و آمیخته با طنز دارد. سریال نون خ در استان کرمانشاه تصویربرداری آن شروع شده‌است.

توضیحات سعید آقاخانی درباره سریال نون خ

حیف است برای ساخت فیلم و سریال، فقط به فکر زرق و برق باشیم

سعید آقاخانی در حاشیه تقدیر حوزه هنری از عوامل سریال «نون خ‌ ۳» بیان داشت: طرح اولیه این سریال، قصه‌ای در دل تهران بود، اما من پیشنهاد دادم حتما قصه را درون یک قومیت و خارج تهران ببریم. براساس ظرفیت‌ها و شناختم نسبت به قومیت کُرد فیلمنامه را بر این اساس طراحی کردیم. هرچند روز اول که می‌خواستیم پروژه را آغاز کنیم، می‌دانستیم هزینه این تصمیم بالاست و عملاً برای ما آورده مالی نخواهد داشت.

سعید آقاخانی

وی افزود: تصمیم ما استفاده از نیروی انسانی شهرستان و بازیگران بومی بود. نیروهای انسانی داخل شهرستان‌ها بسیار خوب و قوی هستند و فقط به سرمایه‌گذار متخصص و کاربلد احتیاج دارند تا به درستی هدایت و کشف شوند. مزیت کار با تازه‌کارها این است که از حاشیه به دوراند و بسیار با پشتکار و خالص هستند.

سریال نون خ/ ضرورت بازنمایی از برخی قومیت ها

آقاخانی با اشاره به لزوم اصلاح در بازنمایی از برخی قومیت‌ها، اشاره داشت: متاسفانه تصورات درباره مردم کردستان نادرست است. حقیقت ماجرا این است که کُردها مردمی بسیار خون گرم، مهمان‌نواز و هنرمند هستند.

سریال نون خ

این کارگردان ادامه داد: با پرداختن به قومیت‌های مختلف می‌توان کارهای جذابی ساخت. اما باید این نکته را در نظر گرفت که ساخت کار برای قومیت‌ها بسیار پرهزینه است و به شناخت و انگیزه بالایی احتیاج دارد. حیف است در ساخت سریال و آثار سینمایی فقط به فکر ساخت فیلم‌های پرزرق و برق در تهران باشیم.

وی در انتها بیان داشت: نمایش این سریال در قاب تلویزیون باعث ایجاد همدلی و ایجاد حس وطن پرستی در مردم شد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.