کد خبر : 21695 / /
/

 

چکیده : بت شرکت ها باعث می شود که رسمیت کسب و کار شما نزد مراجع قانونی افزایش یابد و از سوی دیگر اعتبارات بیشتری را دریافت کنید.

 

ثبت شرکت ها باعث می شود که رسمیت کسب و کار شما نزد مراجع قانونی افزایش یابد و از سوی دیگر اعتبارات بیشتری را دریافت کنید. اما متاسفانه بسیاری از افراد در مراحل اولیه راه اندازی کسب و کار خود برای این کار برنامه ریزی خاصی نمی کنند و همین باعث می شود تا در آینده از تصمیم خود پشیمان شوند.

ثبت شرکت به معنی راه اندازی یک کسب و کار رسمی و قانونی است. از همین رو بعد از گذراندن مراحل ثبت شرکت و نهایی کردن این فرآیند، مشتریان و همکاران می توانند راحتتر به شما اعتماد کنند. برای افرادی که در مراحل اولیه راه اندازی یک کسب و کار هستند، شناخت 5 دلیل قانع کننده که شرکت خود را ثبت کنید می تواند مسیر پیشرفت را برای آنها روشن کند.

 

 

ثبت شرکت بعد از مدتی فقط انتخاب نیست!

قبل از این که سراغ بررسی مزایایی که ثبت شرکت در اختیار ما می گذارد برویم، باید این مورد مهم را به یاد داشته باشیم که:

هر کسب و کار بعد از مدت مشخصی فعالیت، وقتی قصد برداشتن گام های بزرگتر را داشته باشد باید سراغ ثبت شرکت برود.

چرا که انجام فعالیت گسترده بدون داشتن مجوزهای ضروری برای شما ممکن نخواهد بود. همچنین وقتی از دیدگاه مشتریان به یک شرکت ثبت نشده نگاه کنیم، بی شک اولین چیزی که در ذهن ما القاء می شود بی اعتمادی خواهد بود.

از سوی دیگر ثبت شرکت اجازه می دهد تا شرکای فعال در زمینه کاری مورد نظر جدیت بیشتری نسبت به کار پیدا کنند. تجربه ما نشان داده که این جدیت برای انجام امور در شرکت های ثبت شده بیشتر به چشم میخورد. حال که به صورت نسبی از ضرورت ها با خبر شدید، نوبت به دلایل اصلی ثبت شرکتها می رسد.

 

 

  • با ثبت شرکت به فعالیت خود جنبه قانونی می بخشید

شرکت های خدماتی، تولیدی و… باید بتوانند اعتماد مشتریان، همکاران و تمامی افرادی که با آنها در ارتباط هستند را جلب کنند. برای این کار بهترین راه آن است که مراحل ثبت شرکت را طی کرده و به نشان دهید که از نظر سازمان های دولتی مربوطه نیز فعالیت شما قانونی است. کافی است خود را به جای مشتریان یا همکارانی بگذارید که از قانونی بودن کسب و کار شما بی خبر هستند.

آنها در چنین شرایطی احساس می کنند که ممکن است در صورت بروز هرگونه مشکلی نتوانند از نظر قانونی پیگیری های لازم را انجام دهند. در نتیجه کار کردن با شرکتی که ثبت نشده را برای پرخطر می دانند و به دنبال رقیبان شما که زودتر برای ثبت شرکت اقدام کرده اند، می روند.

خیلی از افراد دوست دارند بدانند که چه اتفاقی می افتد اگر شرکتشان را ثبت نکنند. اگر شما هم این سوال در ذهنتان وجود دارد، پیشنهاد می کنم مقاله "اگر شرکتم را ثبت نکنم چه اتفاقی می افتد؟" را مطالعه فرمایید.

 

داشتن شرکت قانونی چه مزایایی دارد؟

علاوه بر جلب اعتماد مشتریان، ثبت شرکت ها می تواند مزایای بیشتری را نیز به همراه داشته باشد. در ادامه این مزایا را با هم مورد بررسی قرار می دهیم. 

  • به طور کلی می توان گفت که یک شرکت ثبت شده از یک فرد حقیقی دارای اعتبار بیشتری است و می تواند از مزایای و تسهیلات دولتی در شرایط خاص استفاده کند. 
  • ثبت شرکت ها می تواند در شرایط کاری مختلف معافیت مالیاتی یا تخفیف هایی را برای صاحبان یک کسب و کار به همراه داشته باشد. 
  • حمایت دولت در طرح های مختلف از شرکت ها بسیار بیشتر از افراد حقیقی است. 
  • با ثبت شرکتها، کسب و کار شما دارای جنبه حقوقی می شود و به این صورت انجام بسیاری از روال های اداری، قضایی و… ساده تر خواهد شد. 

 

 

  • شروع کسب و کار به شکل اصولی 

وقتی قصد ثبت شرکت را داشته باشید، نیاز به 2 یا 3 شریک خواهید داشت و به این صورت مسئولیت های گوناگون بین شرکا تقسیم خواهد شد. به این صورت هر تصمیمی که قصد اتخاذ آن را دارید باید با بقیه شرکای شرکت در میان گذاشته شود و همین مشورت کردن احتمال این که تصمیمات بهتری برای آینده شرکت بگیرید را افزایش می دهد.

از طرفی همه مسئولیت ها و کارها بر عهده یک نفر نیست، در نتیجه فشار کاری تقسیم می شود و بازده قسمت های مختلف شرکت افزایش می یابد. ثبت شرکت را می توان یک اعلامیه رسمی برای شروع فرآیند کار گروهی در زمینه خاصی دانست.

کار گروهی نیز همیشه از مزایای بیشتری نسبت به کار فردی برخوردار بوده است. اما نباید فراموش کرد که بسیاری از افراد ممکن است تیم اولیه شرکت خود را به دقت انتخاب نکنند و در نتیجه بعد از مدتی به مشکلات مختلف بر بخورند. ولی وقتی قبل از ثبت شرکتها شرکای خود را با دقت انتخاب کنید قطعا نتیجه نهایی کار باب میل خواهد بود. 

در ضمن داشتن شریک مطمئن برای یک کسب و کار اجازه می دهد تا سرمایه اولیه خود را برای پیشرفت بیشتر تامین کنید و در صورتی که متحمل ضرر شدید فقط یک نفر مجبور به پرداخت بهای آن نباشد. 

 

 

  • داشتن موقعیت هایی که باعث پیشرفت شما می شوند

بسیاری از افراد به دلیل هزینه ثبت شرکت سعی می کنند تا این کار را به تاخیر بیاندازند. اما این کار می تواند باعث شود تا موقعیت های سودآور مختلفی از دست شما بروند. به عنوان مثال بسیاری از مزایده ها و مناقصه ها وجود دارند که شرکت در آن می تواند سود زیادی را به همراه داشته باشند. چنین مناقصات یا مزایده هایی که توسط دولت یا ارگان های دولتی انجام می شوند، گاها به صورتی هستند که فقط شرکت ها یا شخصیت های حقوقی نماینده یک شرکت توانایی شرکت در آنها را دارند.

وقتی مراحل ثبت شرکت ها را طی نکرده باشید قطعا چنین موقعیت هایی را به سادگی تمام از دست می دهید. اما با ثبت شرکت قطعا می توانید خود را در معرض موقعیت های سودآور بیشتری قرار دهید. 

 

 

  • روند کار شرکا شفاف است

وقتی سراغ ثبت شرکت برای راه اندازی یک کسب و کار می روید یا این که قصد گسترش کسب و کار قبلی خود را دارید؛ ثبت شرکت بهترین راهکار برای انجام کارها به صورت قانونی است. این کار اجازه می دهد تا از نظر قانونی هیچ خلاء خاصی در سلسله مراتب کار شرکت پیش نیاید.

از سوی دیگر همه افراد ملزم به ثبت اطلاعات خود به شکل دقیق هستند و در نتیجه هر فرد با هر سمتی؛ مسئولیت ها و انتظارات خود را بهتر خواهد دانست. این کار علاوه بر این که روند اداره یک شرکت را افزایش می دهد باعث می شود مشتریان و همکاران شما بتوانند بهتر و با خیال راحت به شما اعتماد کنند. این موضوع باعث می شود تا وقتی در حال انجام معاملات گوناگون هستید، بتوانید قوی تر ظاهر شوید و نگران اعتبار خود نباشید.

ثبت شرکت از سوی دیگر مدت زمان فعالیت، سابقه و میزان موفقیت های شما را به مشتریان و سایر افراد یا سازمان هایی که با آنها در ارتباط هستید نشان خواهد داد. 

 

 

  • باز کردن مسیر پیشرفت برای آینده کاری شرکت

یکی از دلایل اصلی ثبت شرکت ها برای مدیران و صاحبان کسب و کارها این است که این کار می تواند مسیر پیشرفت را در آینده برای آنها هموار کند. به عنوان مثال یک شرکت تولیدی وقتی قصد ثبت یک برند رسمی لاتین را داشته باشد، بدون ثبت شرکت به مشکل بر خواهد خورد.

همچنین وقتی به دنبال برداشتن قدم های بزرگتر باشید و به عنوان مثال بخواهید فعالیت کاری خود را در خارج از کشور نیز ادامه دهید، بدون ثبت شرکتها چنین کاری برای شما ممکن نیست. پس هزینه ثبت شرکت رد مراحل اولیه کار را می توان نوعی سرمایه گذاری طولانی مدت دانست که می تواند در آینده سود زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. 

 

 

نتیجه گیری

امروزه بسیاری از کسب و کارها برای این که بتوانند روند رشد بیشتری داشته باشند سراغ ثبت شرکت ها می روند. طی کردن مراحل ثبت شرکت ممکن است برای بسیاری از افراد زمان بر و پیچیده باشد، به همین دلیل امروزه مجموعه های مختلفی شما را در این مسیر راهنمایی خواهند کرد و می توانید روند کارهای ثبت شرکت ها را به آنها بسپارید. سردمدار این مجموعه ها و یکی از قدیمی ترین شرکت های ثبت در ایران، مجموعه فکر برتر است.

از سوی دیگر باید بدانید که هزینه ثبت شرکت ها بسته به نوع و موضوع کاری شرکت می تواند متفاوت باشد، در نتیجه قبل از انجام هر اقدامی بهتر است اطلاعات کافی به دست آورید تا در این مسیر به شکلی صحیح و اصولی قدم بگذارید. 

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.