کد خبر : 2360 / /
/

خرما یکی از مواد خوراکی با ارزش غذایی بالا است که نباید از مصرف آن در سفره‌های افطار غافل شد.

از مصرف این ماده غذایی در وعده افطار غافل نشوید

خرما یکی از مواد خوراکی با ارزش غذایی بالا است که نباید از مصرف آن در سفره‌های افطار غافل شد.

افطار

کارشناس نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه خرما بهترین غذا برای روزه داران در ماه مبارک رمضان است، گفت: احادیث و روایات زیادی داریم که در آن‌ها به مصرف خرما سفارش شده که این موضوع نشان دهنده اهمیت و فواید مصرف این ماده غذایی در ماه مبارک رمضان است.

مهندس لاله مظفری افزود: روزه داران در بدو افطار بهتر است یک لیوان آب گرم یا چای کمرنگ همراه با یک عدد خرما بخورند چراکه خرما سبب کنترل اشتها و مانع از پُر خوری به هنگام افطار می‌شود.

فواید این ماده غذایی

وی خاطرنشان کرد: این ماده غذایی ارزشمند باعث بازیابی توانایی ذهنی وعضلانی، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش اسید معده و یبوست می‌شود و سرشار از ویتامین و املاح معدنی است.

افطار

مهندس مظفری اظهار داشت: هر سه عدد خرما یک واحد میوه محسوب می‌شود، اما لازم است در مصرف زیاد خرما هم مثل سایر مواد قندی و شیرینی خوداری کرده و به میزان متعادل و سه عدد در طول روز استفاده شود.

این کارشناس نظارت بر مواد غذایی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود از خرید خرمای فله ای، بدون بسته بندی، فشرده و له شده خودداری کنند چرا که این ماده غذایی اگر در دمای محیط نگهداری شود، مستعد آلودگی و انتقال عوامل آلوده کننده است.

وی افزود: خرما از جمله خوراکی‌هایی است که باید پیش از مصرف شسته شود تا از آلودگی‌های احتمالی در زمان برداشت، بسته بندی و عرضه پاک شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.