کد خبر : 25432 / /
/

 

 

آیا می‌دانید با طراحی و داشتن انواع ست اداری بیزینستان تا چه اندازه می‌تواند حرفه‌ای‌تر و تاثیرگذارتر به نظر برسد؟ ست اداری که به آن ست اوراق اداری نیز گفته می‌شود، شامل کارت ویزیت، سربرگ، پوشه، استند و تقویم رومیزی، پاکت نامه، فولدر، فاکتور، اسناد مرتبط با ارتباطات داخل سازمان و... است. به عبارتی هر آنچه که در مجموع هویت بصری برندتان را می‌سازد، می‌تواند بخشی از ست اداری باشد. طراحی انواع ست اداری رومیزی اولین نیاز یک مجموعه، شرکت یا سازمان است. این ست معرف شما، برندتان و اهداف این کسب‌وکار است؛ بنابراین طراحی آن باید هوشمندانه و مطابق اهداف کسب‌وکار صورت بگیرد. چگونه با کمی هزینه برای طراحی ست اداری، یک ابزار تاثیرگذار اما همیشگی برای تبلیغ داشته باشیم؟

تصور کنید وارد یک سازمان شده‌اید و نشانی از این کسب‌وکار دائما در معرض دید شماست. بر روی سربرگ‌های شرکت، کارت ویزیت، پوشه‌ها، نامه و اوراق اداری یک طراحی مشابه و منحصربه‌فرد که شامل لوگو برند است را مشاهده می‌کنید. شما به صورت ناخودآگاه به این کسب‌وکار اعتماد خواهید کرد؛ این بزرگ‌ترین تاثیر طراحی ست اداری خلاقانه است.

اما کاربرد ست اداری به همین موارد ختم نمی‌شود. اقلام ست اداری حتی در بیرون از سازمان، جایی که شما خودتان حضور ندارید، معرف شما خواهند بود. همه شرکت‌ها ارتباطات برون سازمانی نیز دارند. فرض کنید می‌خواهید یک‌سری اسناد و اوراق اداری را برای شرکت همکار یا مشتریان خود ارسال کنید. ترجیح می‌دهید آن‌‌ها را در یک پاکت یا پوشه معمولی ارسال کنید یا فولدری که نشانی از برند و کسب‌وکارتان به همراه داشته باشد؟ قطعا مورد دوم، اعتبار دوچندانی به شما و بیزینستان می‌بخشد.

سفارش انواع مختلف ست اداری

کدام یک از اقلام ست اداری برای کسب‌وکار ما مناسب‌تر است؟ پیش از پاسخ به این سوال باید بدانید که اقلام ست اداری شامل چه مواردی می‌شود. بعد از آن می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام بیشتر نیاز کسب‌وکار شماست و باید اقدام به سفارش این اقلام از ست اداری کنید. انواع ست های اداری عبارتنداز:

  • کارت ویزیت
  • سربرگ A4 و A5
  • تقویم
  • پاکت نامه
  • کاغذ یادداشت اداری
  • پوشه و فولدر
  • استند رومیزی
  • پرچم
  • ساک‌های دستی
  • پاکت CD
  • فاکتور
  • قبوض و فیش‌های مربوط به پرداختی‌ها
  • و...

کاربرد هر یک از اقلام فوق مشخص است. شما به عنوان یک سازمان برای تعامل با شرکت‌های دیگر قطعا مکاتباتی خواهید داشت. مکاتبات شما به عبارتی زبان سازمانتان خواهد بود. پس طراحی پاکت نامه، سربرگ یا دیگر اسناد اداری به نوعی معرف و زبان برندتان است.

انواع ست اداری ایرانی محدود به موارد فوق نمی‌شود. بسته به نیاز و ماهیت کسب‌وکار موارد فوق می‌توانند کمتر یا بیشتر باشند. برای مثال ممکن است یک سازمان نیازی به فاکتور نداشته باشد درحالی‌که اگر محصولی برای ارائه دارید، فاکتور از مهم‌ترین اقلام ست اداری برای شماست. بنابراین سفارش طراحی ست اداری باید متناسب با نیاز کسب‌وکارتان صورت بگیرد. سلام گرافیک به عنوان بهترین شرکت طراحی ست اداری، می‌تواند در این مسیر شما را همراهی کند.

 

هر نوع ست اداری مناسب چه کسب و کاری است؟

سفارش طراحی ست اداری باید متناسب با کاربرد ست اداری برای سازمان صورت بگیرد. کاربرد اوراق اداری برای سازمان‌ها بطور کلی موارد زیر را شامل می‌شود:

  1. ست اداری رومیزی
  2. ست اداری تبلیغاتی

انواع ست اداری رومیزی همان‌طور که از نامش پیداست، اقلامی هستند که درون سازمان یا شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرند. کاربرد ست های رومیزی اداری هویت بخشیدن به اسناد، مدارک و ارتباطات درون سازمانی است؛ اگرچه این ست‌ها هم جنبه تبلیغاتی دارند. اما نوع دوم، یعنی انواع ست اداری تبلیغاتی بیشتر با هدف تبلیغات برون سازمانی طراحی می‌شوند. طراحی پاکت نامه، کارت ویزیت، استند و تقویم‌هایی که با هدف هدیه تبلیغاتی اهدا می‌شوند، می‌توانند جزئی از ست اداری تبلیغاتی باشند که وظیفه اصلی آن‌ها تبلیغ برند شما خارج از سازمان است.

با این تفاسیر کدام ست اداری مناسب کسب‌وکار شماست؟ اگر یک شرکت دارید، انواع ست اداری رومیزی حتما یکی از نیازهای شما خواهد بود. طراحی ست اداری تبلیغاتی نیز به اهداف و برنامه‌های بازاریابی و تبلیغاتی سازمانتان بستگی دارد. ست اداری اولین قدم برای داشتن یک هویت سازمانی منسجم است. اگر می‌خواهید به بیزینس خود هویت مشخصی بدهید، از طراحی ست اداری غافل نشوید. این ست بودجه زیادی نمی‌خواهد اما در طول زمان، تاثیرات مثبت آن را مشاهده خواهید کرد.

طراحی ست اداری

 کاربرد ست اداری در برندسازی

برای برندسازی اقدامات زیادی باید صورت بگیرد. در واقع فعالیت‌های مختلفی وجود دارند که با انجام آن‌ها می‌توانید قدم به قدم به ساخت برند خود نزدیک‌تر شوید. یکی از مهم‌ترین این قدم‌ها، طراحی انواع ست اداری است. چرا باید برندسازی کنیم؟ در دنیای پررقابت تجارت‌های امروزی، دیده نمی‌شوید مگر آنکه یک برند قوی داشته باشید. توجه داشته باشید که با ساخت برند کار به پایان نرسیده است؛ این برندی که ساخته‌اید باید شناخته شود.

یک برند زمانی شناخته شده و در حافظه باقی می‌ماند که همه جا هویت و چهره مشابهی از خود به نمایش بگذارد. برند شما باید حتی جایی که شما حضور ندارید، معرف شما باشد. اما چگونه؟ یکی از موثرترین ابزارهای در دسترس برای رسیدن به این هدف، طراحی انواع ست اداری است. یکی از کاربردهای مختلف ست اداری برندینگ است که اگر هوشمندانه و خلاقانه باشد، می‌تواند به وجه تمایز برند شما از سایر رقبا تبدیل شود.

نقش سفارش لوگو حرفه ای در طراحی ست ادرای

لوگو را نمی‌توان جزئی از ست اداری دانست. بلکه آرم تجاری، مهم‌ترین بخش هویت بصری است که در طراحی ست اداری نقش بسیار تاثیرگذاری دارد. هدف از طراحی ست اداری خاص را فراموش نکنید؛ معرفی، تبلیغات و از همه مهم‌تر بخشیدن یک هویت بصری مشخص به برند از اهداف طراحی ست اداری هستند. لوگو نیز یکی از اصلی‌ترین پایه‌های هویت بصری هر کسب‌وکاری است. علاوه بر آدرس، شماره تماس و دیگر راه‌های ارتباطی با سازمان که اغلب بر روی ست اداری درج می‌شود، لوگو نیز از واجبات هر ست اداری است. بنابراین اگر هنوز یک لوگو مشخص ندارید، پیش از طراحی ست اداری، باید اقدام به سفارش طراحی لوگو کنید.

یک لوگو نامناسب می‌تواند طراحی یک ست اداری زیبا را نیز بهم بریزد. زیبایی لوگو به صورت مستقیم بر روی طراحی حرفه‌ای ست اداری تاثیر می‌گذارد. شرکت‌های زیادی برای سفارش طراحی آرم وجود دارند و با توجه به اینکه از لوگو برند قرار است همه جا (چه در بسترهای آنلاین و چه آفلاین مانند ست اداری) استفاده شود، انتخاب بهترین شرکت طراحی لوگو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. سفارش طراحی لوگو به شرکتی مانند لوگوداک با بیش از چند سال سابقه طراحی لوگو اختصاصی، این اطمینان را به شما می‌هد که یک لوگو حرفه‌ای و یونیک خواهید داشت.

طراحی لوگو با مجموعه لوگو داک

مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در طراحی ست اداری لاکچری

اگر یک ست اداری خلاقانه می‌خواهید باید بدانید چه مواردی بیشترین تاثیر را بر روی طراحی ست اداری می‌گذارند. مهم‌ترین مواردی که نقش اساسی در طراحی ست های اداری دارند عبارتنداز:

  • لوگو
  • فونت
  • رنگ سازمانی

سه مورد فوق مهم‌ترین بخش‌های یک ست اداری هستند. میزان تاثیر لوگو در کارآیی ست اداری را کمی پیش بررسی کردیم و متوجه شدید که مهم‌ترین بخش ست‌های اداری که پیش از هر چیزی به چشم می‌خورد، لوگو است. اما از لوگو که بگذریم انتخاب نوع فونت و رنگ ست نیز بسیار مهم است. بهترین رنگ برای ست اداری، رنگ سازمانی است. بهتر است در طراحی ست اداری از یک طیف رنگی مشخص استفاده شود. رنگ به صورت مستقیم بر روی مخاطب تاثیر می‌گذارد. یک رنگ نامناسب می‌تواند تمام هزینه و تلاش شما برای داشتن یک ست اداری خوب را هدر دهد.

فونت از دیگر موارد مهم ست اداری است. اگر یک فونت مشخص دارید که همه جا از آن استفاده می‌کنید، همین فونت باید برای ست اداری نیز استفاده شود. اما اگر فونت مشخصی ندارید، بهتر است اقدام به طراحی فونت کنید. می‌توانید از طراح هویت بصری خود بخواهید یک فونت با ویژگی‌های دلخواهتان برای شما طراحی کند. داشتن یک فونت مشخص باعث می‌شود مخاطب هرجا این فونت شخصی سازی شده را مشاهده کرد، برند شما را به خاطر بیاورد.

اقلام ست اداری در هنگام سفارش قابل تغییر هستند؟

با توجه به اینکه اجزای ست اداری موارد متعددی را شامل می‌شود، شما می‌توانید بسته به نیاز برندتان، اقلام را خودتان انتخاب کنید. برخی از اقلام ست اداری مانند سربرگ‌های A4 و A5 در اغلب سازمان‌ها ثابت‌اند. مثلا می‌توانید کارت ویزیت، سربرگ، پاکت نامه و پوشه را به عنوان یک نیم ست اداری رومیزی انتخاب کنید. اما اگر بودجه بیشتری دارید، می‌توان جزئیات بیشتری را به ست اوراق اداری افزود. ست اداری 13 تیکه، ست اداری 5 تیکه و... از پیشنهادات شرکت های طراحی ست اداری به شما خواهند بود. اما شما می‌توانید اقلام آن را حین سفارش ست اوراق اداری کم یا زیاد کنید.

اگر می‌خواهید ست اداری اقلام بیشتری داشته باشد، مواردی چون ست‌های چرم که شامل کیف دستی و جاکلیدی است، خودکار و خودنویس، ساک‌های دستی کاغذی، ساعت و لیوان تبلیغاتی و... را می‌توانید به ست خود اضافه کنید. اگرچه این موارد قیمت طراحی ست اداری را افزایش می‌دهد، اما در نهایت یک ست اداری بسیار کامل خواهید داشت.

بهترین شرکت طراحی ست اداری

چگونه بهترین شرکت طراحی ست اداری گرافیکی را پیدا کنیم؟ یک ست اداری خلاقانه زمانی بیشترین تاثیر خود را می‌گذارد که یک طراح حرفه‌ای آن را اجرا کرده باشد. طراح ست اداری باید بداند هدف از طراحی این ست دقیقا چیست. برای چه طیف از افراد باید این ست را طراحی کند؟ ست باید شامل چه المان‌هایی باشد؟ چیدمان اطلاعاتی که بر روی ست درج می‌شود باید چگونه باشد؟ دانستن همه این موارد نیازمند تجربه است. به همین خاطر توصیه می‌کنیم هنگام انتخاب بهترین شرکت طراحی ست اداری دقت بیشتری داشته باشید. مهم‌ترین راهکار تشخیص حرفه‌ای بودن یا نبودن یک شرکت طراحی ست اداری، بررسی نمونه کارهای آن شرکت است.

نمونه ست اداری طراحی شده توسط شرکت‌ها را بررسی کنید تا بدانید کدام طراح، می‌تواند انتظارات شما را برآورده کند. برای مثال شرکت‌های طراحی چون سلام گرافیک یا آژانس فکر مثبت نمونه کارهای زیادی در رابطه با انواع ست اداری رومیزی و تبلیغاتی دارند که مشاهده آن‌ها تصمیم ‌گیری را برایتان ساده‌تر می‌کند. بهترین شرکت طراحی ست اداری تبلیغاتی و رومیزی، علاوه بر داشتن نمونه کار قوی ویژگی‌های زیر را نیز دارد:

طراحی ست اداری با قیمت مناسب

قیمت‌ نجومی برای طراحی ست اداری لزوما به معنای ارائه یک طراحی خارق ‌العاده نیست. اگرچه قیمت خیلی پایین نیز منطقی نیست اما یک شرکت حرفه ای، متناسب با خدماتی که ارائه می‌دهد، هزینه معقولی دریافت می‌کند. پیشنهاد ما این است که برای پیدا کردن بهترین شرکت با قیمت مناسب، نمونه کار و قیمت پیشنهادی چند شرکت را با یکدیگر مقایسه کرده و سپس انتخاب کنید.

طراحی منحصربه‌فرد

داشتن یک ست اداری به تنهایی کافی نیست چراکه همه سازمان‌ها اقدام به طراحی ست اداری می‌کنند و از مزایای آن آگاه هستند. چیزی که موجب تمایز شما از سایر رقبایتان می‌شود، طراحی منحصربه‌فرد و شخصی سازی ست اداری است. از شرکتی برای طراحی این اقلام درخواست کنید که بتواند تمایز برندتان را به درستی درک کرده و آن را در طراحی پیاده سازی کند. برای مثال بهترین شرکت طراحی ست اداری می‌داند از چه متریال و با چه رنگی برای طراحی استفاده کند که همخوانی بیشتری با هویت برندتان داشته باشد.

هماهنگی در طراحی

تمام اقلام ست اداری باید هماهنگ با یکدیگر و در راستای اهداف برند طراحی شوند. به همین خاطر استفاده از یک رنگ یا فونت واحد برای ست اداری حائز اهمیت است. نه تنها اقلام ست اداری باید با یکدیگر هماهنگ باشند، بلکه باید با دیگر بسترهای بازاریابی و تبلیغاتی نیز همخوانی داشته باشند. برای مثال یک ست اداری حرفه‌ای متناسب با رابط کاربری وبسایت آن سازمان یا شرکت طراحی می‌شود.

رعایت اصل سادگی

ست اداری شما یک بروشور نیست که بخواهید تمامی اطلاعات مربتط با کسب‌وکارتان را بر روی آن درج کنید! طراحی باید در عین سادگی، زیبا و خاص باشد. یک ست اداری لاکچری به هیچ عنوان طراحی شلوغی ندارد. یک طراح حرفه‌ای کار را به صورتی اجرا می‌کند که فضای زیادی از اقلام ست اداری اشغال نشود. طراحی ست نباید آن را از کاربرد اصلی که دارد دور کند. اغلب اجزای این ست مانند سربرگ‌ها، به فضایی برای یادداشت نیاز دارند. بنابراین رعایت سادگی در طراحی ست اداری مهم‌ترین نکته‌ای است که طراحان اوراق اداری باید به آن توجه داشته باشند.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.