کد خبر : 25464 / /
/

 

 

هزینه های ثبت شرکت

ثبت شرکت ، به عنوان یک پروسه قانونی دارای بعضی هزینه ها می باشد که می بایست به دست متقاضیان پرداخت گردد. هزینه ثبت شرکت ، هزینه های گوناگونی مانند : هزینه مشخص و استعلام نام شرکت ، هزینه تنظیم اساسنامه شرکت + اوراق ثبتی ، درخواست گواهی عدم سوء پیشینه و کپی برابر اصل مدارک ، هزینه پستی شرکت ، هزینه حق الثبت ، هزینه حق الدرج یا درج در روزنامه محلی ، هزینه پاکت ، پوشه و هزینه روزنامه رسمی کل کشور را شامل می شود.

در نظر داشته باشید که نوع شرکت در هزینه ثبت شرکت موثر است. به عنوان نمونه به دلیل پیچیدگی های ثبتی و اداری ثبت شرکت، هزینه ثبت کردن شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص با یکدیگر فرق میکند. همینطور ، مقدار سرمایه شرکت، مکان ثبت شرکت، تعداد نفرات شرکت و موضوع ثبت نیز در تفاوت قیمت ها تاثیرگذار است . چنانچه که موضوع فعالیت شرکت دارای موارد گوناگونی بوده و طولانی باشد، هزینه ثبت افزایش می یابد. دریافت مجوز برای موضوعات مجوزی نیز طبیعتاَ هزینه های خود را به همراه خواهد داشت. ( برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص هزینه های صفر تا صد ثبت برند با ثبت سفیر تماس بگیرید)

 

بررسی حداقل سرمایه برای ثبت شرکت

هزینه ثبت یک شرکت کلا ثابت نیست و هرساله تغییر میکند اما قبل از اینکه کار را شروع کنید تخمین هزینه بزنید و مراقب افراد سو جو باشید در این رابطه سعی کنید با مشورت با اشخاص متخصص و اگاه به ثبت مجموعه و شرکت خود بپردازید که بعد ها با مشکلاتی نظیر قوانین مالیاتی ، قوانین سهام داری،مدیریت مالی و سرمایه ،.... مواجه نشوید.

 

بیشتر : ثبت شرکت | مدارک و شرایط مورد نیاز  (کلیک کنید)

 

 

 سوال مهم در رابطه با شرکت این است که چرا شرکت ثبت کنیم؟ و یا الزام ثبت شرکت در چیست؟ در ادامه به آن میپردازیم:

7

 

چرا باید شرکت تاسیس کرد؟   

دو مساله مهم در طی تجارت باعث می‌شود تا به دنبال ثبت شرکت خود باشید. اول آن که در هر شراکتی احتمال جدا شدن وجود دارد. برای آن که فعالیتی به طور سالم پیش برود، باید هر کدام از شرکا سهم خود را از کار بدانند و با آسودگی با هم همکاری داشته باشند. ثبت شرکت به تمام شرکا امنیت شغلی داده و خیال آن‌ها را بابت مشخص بودن منافع کسب و کار آسوده می‌کند.

بنابراین با ثبت شرکت اگر هر کدام از شرکا تصمیم به جدایی گرفت، با استناد به قراردادی که بسته‌اند، می‌تواند منافع خود را دریافت و از کار خارج شود. موضوع دیگری که باعث می‌شود به دنبال ثبت شرکت باشید؛ اعتباری است که با تشکیل شرکت به دست می‌آورید. در هر تجارتی، اعتماد به شرکتی که قانونی است و از چند نفر تشکیل شده راحت‌تر صورت می‌گیرد. بنابراین با ثبت شرکت معاملات و فرصت‌های تجاری بهتری در پیش روی صاحبان شرکت خواهد بود. علارغم اینکه امنیت مالی شرکا در این نوع فعالیت‌ها براساس نوع شرکتی که ثبت می‌کنند نیز بسیار بالاست.

 

بیشتر : آموزش گام به گام ثبت برند (کلیک کنید)

 

انواع شرکت ها

1. ثبت شرکت با مسئولیت محدود

2. شرکت سهامی خاص

3. شرکت سهامی عام

4. مجموعه تعاونی

5. شرکت های غیرتجاری

6. دریافت نمایندگی های خارجی

7. شرکت های دانش بنیان

8. مجموعه های تضامنی یا شرکت هایی با ضمانت بیشتر

 

نکته قابل توجه اینکه با وجود تفاوت های کلی در اساس و ساز و کار این شرکت ها باهم ، برای ثبت این شرکت ها عموما با هم مشابه هستند

 

بیشتر : ثبت شرکت سهامی خاص؛ صفر تاصد شرایط و مراحل ثبت

 

ثبت شرکت چه مزیتی دارد؟

ارزش دهی و اعتباربخشی به شرکت ها نیز توسط دولت انجام می شود. امکان دریافت وام با مجوز و پروانه فعالیت شرکت ها، از جمله اصلی ترین دلایلی است که موجب می شود افراد نسبت به توسعه یک برند و نام تجاری برای خود اقدام کنند. اخذ یک سری مجوزها و رده های امتیازی خاص از نهادهای دولتی، امکان عقد قرارداد با مسئولیت های بیشتر و سرمایه گذاری های بزرگ جهت کسب سود مناسب، همکاری با نهادها، ارگان ها و سازمان های خصوصی و دولتی به منظور پیشرفت تجاری، امتیازهای فوق العاده دیگری است که یک شرکت می تواند داشته باشد.

 

فراتر از این مسئله، مزمنی که یک شرکت تاسیس می شود. برای شرکای تجاری آن سابقه فعالیت تجاری نیز محسوب می شود. به هر حال در برخی شرایط به جهت دریافت وام، امتیازاتی نظیر حضور یک شخص در هیئت مدیره یک شرکت معتبر می تواند یکی از بهترین راهکارهای صحت سنجی باشد که امروزه بانک ها و ادارات دولتی از آن استفاده می کنند. این استعلام ها تماماً توسط سازمان ثبت شرکت ها انجام شده و به هرحال موضوع بسیار مهمی است.

 

  

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان میتوانید با

موسسه حقوقی ثبت سفیر تماس بگیرید  02188548054

 

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.