کد خبر : 27623 / /
/

فرایند شروع یک کسب و کار جدید مراحل مختلفی دارد؛ طی کردن همه این مراحل، موفقیت را در شروع کار شرکت رقم می زند. تاسیس شرکت خود با چالش‌های مختلفی همراه است؛ که در این بین ثبت شرکت نیز اهمیت زیادی دارد. شاید این سوال برای‌تان پیش بیاید که تعریف دقیق شرکت تجاری چیست و چه تفاوتی با انواع دیگر شرکت‌ها دارد؟

 

مراحل ثبت یک شرکت تجاری به چه صورت است و شرایط و مدارک لازم برای آن چیست؟ در این مقاله قصد داریم شما را با شیوه ثبت شرکت تجاری آشنا کنیم.

 

ثبت شرکت تجاری

در آغاز کار و تاسیس شرکت تجاری باید اقدامات زیادی انجام شود؛ که یکی از مهم‌ترین این موارد، ثبت شرکت است. این کار در عین حال که ممکن است ساده به نظر بیاید ولی جزئیات مخصوص به خود را دارد. شما باید به دقت تمامی این مراحل را انجام دهید تا در ادامه مشکلی در روند کاری‌تان پیش نیاید. از مزایای ثبت شرکت تجاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با این کار کسب و کار شما به رسمیت شناخته می‌شود؛ هم‌چنین در بازار کاری و در میان رقبا نیز شناخته می‌شوید.
  • گسترش و پیشرفت هرچه بیشتر شرکت تجاری شما بعد از ثبت شرکت رخ می‌دهد. شما بعد از ثبت شرکت می‌توانید نمایندگی و شعب مختلف را تاسیس کنید.
  • با ثبت رسمی شرکت، تمامی فعالیت‌های شما وجه قانونی پیدا می‌کنند. بعد از این کار شما می‌توانید به راحتی در مزایده و مناقصه‌های مختلف شرکت کنید.
  • بعد از ثبت شرکت، فرایند افتتاح حساب شرکتی و دریافت وام از بانک را می‌توانید آغاز کنید.

یکی از مواردی که در ابتدای مسیر ثبت شرکت ممکن است برای عده زیادی مسئله ساز باشد به مالیات بر می‌گردد. برخی از افراد این تصور را دارند که با ثبت شرکت، مالیات‌های کلانی باید بپردازند و به همین دلیل انجام این کار را نوعی پراکنده کردن سرمایه در اول کار، می‌دانند. اگر به طور دقیق به این مسئله دقت شود؛ در واقع اصلا ماجرا برعکس است. با ثبت شرکت به طور دقیق حوزه کاری شما مشخص می‌شود و تنها قوانین مالیاتی مختص به نوع شرکت، باید پرداخت شود.

 

8

مراحل ثبت شرکت تجاری

با توجه به دلایل ذکر شده؛ به اهمیت ثبت شرکت تجاری پی بردید. در ادامه مسیر ممکن است این سوال برای‌تان پیش بیاید که مراحل ثبت شرکت چیست؟ این کار هم ریزه کاری‌های خاص خود را می‌طلبد و به طور معمول یک موسسه ثبت شرکت در این مرحله می‌تواند به کمک شما بیاید. در حالت کلی مراحل ثبت شرکت تجاری را می‌توان به صورت زیر عنوان کرد:

1. تعیین نوع شرکت و حوزه فعالیتی

در اولین مرحله شما باید پایه و اساس کار خود را به طور دقیق مشخص کنید. با تغییر در نوع شرکت، مراحل ثبت شرکت نیز تغییراتی می‌کند؛ به همین دلیل این مرحله را با دقت انجام دهید. شما همچنین باید مدارک هویتی خود، به عنوان موسس شرکت را نیز آماده کنید.

2. انتخاب نام شرکت

در مرحله دوم شما باید 5 اسم پیشنهادی برای شرکت، ارائه دهید. انتخاب اسم برای ثبت شرکت تجاری قوانین خاص خود را دارد و باید نام انتخابی بر اساس آن‌ها باشد. اسم شرکت حتما باید از ریشه فارسی باشد و حداقل سه سیلاب داشته باشد.

3. تنظیم مدارک شرکت و آماده سازی های اولیه

در این مرحله مدراک مورد نیاز برای شرکت و اعضای اصلی باید آماده شود. در این حین هم‌چنین باید بر اساس موضوع فعالیتی شرکت، اجزای مختلف فعالیتی تدوین شوند. اساسنامه، شرکت‌نامه و تقاضانامه از مهم‌ترین مواردی است باید به دقت نگارش شوند. هر یک از این موارد محدوده فعالیت و اقدامات شرکت شما را در آینده تعیین می‌کنند؛ بنابراین تدوین آن باید با توجه زیاد به جزئیات باشد. توصیه می‌شود که در این مرحله از یک مشاور حقوقی، مشورت‌های لازم را بگیرید.

4. تایید و امضا مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت

مدارک آماده شده در مرحله قبل باید توسط اعضا، امضا و تایید شوند. در سامانه آنلاین ثبت شرکت تجاری باید تمامی این مدارک ثبت و آپلود شوند. در این مرحله باید دو نسخه از هر یک از این مدارک وجود داشته باشد و یکی از آن‌ها در شرکت نگهداری شود.

5. ارسال مدارک به اداره ثبت

بعد از امضا مدارک، باید همگی این موارد جمع آوری شوند؛ سپس در پاکت و پوشه مخصوص ثبت شرکت‌ها به دفاتر ثبت شرکت تجاری پست می‌شوند. بعد از انجام این کار باید مدت زمانی منتظر تایید مدارک فوق بمانید. به طور معمول این جواب در بازه زمانی 7 تا 10 روزه مشخص می‌شود.

6. دریافت آگهی تاسیس

در این مرحله شما باید هزینه‌های لازم را پرداخت کنید تا روند ثبت شرکت شما طی شود. این هزینه‌ها شامل موارد زیر می‌باشد:

  • حق الثبت
  • حق الدرج
  • حق الوکاله
  • هزینه روزنامه

 

شرایط ثبت شرکت

برای ثبت شرکت‌های تجاری برخی شرایط وجود دارد که باید حتما آن‌ها را رعایت کنید. از جمله مهم‌ترین این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ثبت نام در سامانه ثنا
  • اقدام برای دریافت امضا الکترونیک
  • دریافت مجوز از ارگان‌های اختصاصی
  • سن بالای 18 سال

شاید با توضیحات ذکر شده این تصور برای شما ایجاد شود که مراحل ثبت شرکت به سادگی امکان پذیر است؛ ولی این یک کار حقوقی است. شما باید از یک مشاور حقوقی به منظور طی مراحل و قوانین موجود در مسیر ثبت شرکت کمک بگیرید. موسسه ثبت فرهنگ با سابقه بیش از 8 ساله در زمینه ثبت شرکت تجاری، اخذ کارت بازرگانی، ثبت اختراع و غیره مشغول فعالیت است.

این مجموعه با کادر مجربی از مشاوران حقوقی با تجربه، پرونده‌های بسیاری را با موفقیت به نتیجه رسانده‌است. این مجموعه انجام مراحل ثبت شرکت در کوتاه‌ترین زمان، با حداقل هزینه و در عین حال با بالاترین کیفیت انجام می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب سایت ثبت فرهنگ به آدرس www.sabtfarhang.com مراجعه کنید. جهت دریافت مشاوره رایگان و آگاهی یافتن از مراحل و قوانین ثبت شرکت می‌توانید با کارشناسان مجموعه ثبت فرهنگ در ارتباط باشید.

سخن پایانی

تاسیس و شروع کار به عنوان یک شرکت تجاری مستلزم انجام برخی اقدامات است. ثبت شرکت یکی از مراحل مهم که شاید در ابتدا ساده به نظر بیاید؛ ولی در عین سادگی نیاز به دانش حقوقی دارد تا در ادامه مسیر کاری خود دچار مشکلات حقوقی و مالی نشوید. به همین منظور توصیه می‌شود مراحل ثبت شرکت به یک موسسه با تجربه بسپارید.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.