کد خبر : 8000 / /
/

محدودیت تردد در ایام محرم| محدودیت تردد جدید| اعلام ساعات محدودیت تردد

سخنگوی ستاد کرونا: فردا در مورد محدودیت‌های تردد و کسب‎وکارها تصمیم‎گیری خواهد شد.

محدودیت تردد در ایام کرونا وضع شد. محدودیت تردد در ایام محرم قرار است مشخص شود. محدودیت تردد در شبهای محروم فردا اعلام می شود. محدودیت تردد به منظور حفظ جان مردم باید ایجاد شود. جدیدترین اخبار درباره محدودیت تردد را در خبر روز دنبال کنید. 

سخنگوی ستاد کرونا: فردا در مورد محدودیت‌های تردد و کسب‎ وکارها تصمیم‎گیری خواهد شد.

سخنگوی ستاد کرونا پیش ازین گفته بود: راهی جز اعمال محدودیت‎های شدید نداریم.

منظور من تعطیلی مطلق نیست اما باید برای مسافرت‎ها، ترددها و تجمع‎ها محدودیت شدید ایجاد شود و بسته ‎های حمایتی برای کرایه‎، مالیات و چک‎های برگشتی اصناف درنظر گرفته شود.

ویدئو سخنگوی ستاد کرونا درباره محدودیت تردد

پس از گذشت نزدیک به دو ماه از رسمی شدن ورود ویروس کرونا به کشور و در شرایطی که اغلب کشورهای درگیر با ویروس کرونا نسبت به قرنطینه کامل شهرها و شهروندان اقدام کرده اند، سرانجام طرح فاصله گذاری اجتماعی در ایران ابلاغ شده است که مهمترین جزئیات آن به شرح زیر است:

محدودیت تردد| ساعت تردد شبانه در محرم تغییر نکرده است

سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور پایتخت درباره چگونگی اجرای طرح تردد شبانه با توجه به حرکت دسته‌جات در ساعات پایانی شب، اعلام کرد: «هرگونه تغییراتی در خصوص ساعات تردد شبانه منوط به نظر ستاد ملی مقابله با کرونا است و تا این لحظه ابلاغیه‌ای مبنی بر تغییر ساعت دریافت نکرده‌ایم. همچنان ممنوعیت تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۲ تا سه بامداد در حال اجراست.»

محدودیت تردد کامیون ها و وسایل سنگین

تردد کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین در ایام محرم از ۳۰ دقیقه بامداد تا ۶:۳۰ صبح مجاز است.

سردار سید تیمور حسینی جانشین پلیس راهور ناجا در خصوص آخرین وضعیت اعمال محدودیت‌های کرونایی در جاده‌ها اظهار داشت: «بنابر اطلاع قبلی، همچنان تردد «از» و «به» شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع بوده و جریمه یک میلیون تومانی تردد به شهر قرمز و ۵۰۰ هزار تومانی سفر به شهر نارنجی برای رانندگان متخلف لحاظ خواهد شد.»

سردار سید تیمور حسینی جانشین پلیس راهور ناجا در خصوص آخرین وضعیت اعمال محدودیت‌های کرونایی در جاده‌ها اظهار داشت: «بنابر اطلاع قبلی، همچنان تردد «از» و «به» شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع بوده و جریمه یک میلیون تومانی تردد به شهر قرمز و ۵۰۰ هزار تومانی سفر به شهر نارنجی برای رانندگان متخلف لحاظ خواهد شد.»

جانشین پلیس راهور ناجا علام کرد: «اگر شخصی با خودروی پلاک تهران بخواهد از شهر تهران خارج شود با توجه به وضعیت قرمز کرونایی با ممانعت و ایست پلیس مواجه می شود، چنانچه از ادامه سفر منصرف شده و برگردد مشمول جریمه نمی‌شود اما اگر به مسیر خود ادامه دهد جریمه تخلف تردد غیرمجاز برای خودرو ثبت می شود؛ در مسیر بازگشت نیز هر چند خودروی پلاک بومی در مسیر بازگشت به شهر خود با کنترل و ممانعت پلیس مواجه نمی‌شود ولی این تردد با توجه به شیوه نامه ستاد ملی مقابله با کرونا در بحث ممنوعیت سفر به شهرهای قرمز و نارنجی و از شهرهای قرمز و نارنجی، تردد غیر مجاز محسوب شده و مشمول جریمه می شود.»

وی افزود: «در نتیجه یک خودرو در مسیر رفت و بازگشت مستوجب اعمال مقررات بر اساس رنگ بندی شرایط کرونا و اجرای شیوه نامه ستاد ملی مقابله با کرونا شده و دو جریمه برایش ثبت می‌شود.»

سردار حسینی با تاکید دوباره بر اینکه محدودیت تردد در شهرهای قرمز و نارنجی پابرجاست اعلام کرد: «حتی اگر ماموران حضور فیزیکی نداشته باشند دوربین‌های هوشمند، تخلفات غیرمجاز را ثبت خواهند کرد بنابراین شهروندان دقت داشته باشند که «ترددهای غیرمجاز در مسیر رفت و برگشت اعمال قانون شده و جریمه برایشان ثبت خواهد شد».

وی گفت: «ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ صبح نیز به قوت خود باقی است و متخلفان جریمه ۲۰۰ هزار تومانی خواهند شد.»

ساعت ممنوعیت تردد شبانه تغییری نکرده و همچنان از ساعت ۲۲ تا سه بامداد برقرار است.

به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ ساعتی پیش خبری مبنی بر تغییر ساعت ممنوعیت تردد شبانه بر روی خروجی یک خبرگزاری قرار گرفت.

در این خبر از قول سردار حمیدی؛ رئیس پلیس راهور تهران عنوان شده بود که ساعت تردد شبانه از ساعت 24 تا 6:30 بامداد تعیین شده است.

گفتنی است که این خبر صحت ندارد و ساعت تردد شبانه همچنان از ساعت 22 تا سه بامداد برقرار است و مطلب عنوان شده از قول رئیس پلیس راهور تهران مبنی بر تغییر ساعت تردد از ساعت 24 تا 6:30 بامداد، مربوط به خودروهای سنگین بوده است.

بنابر اعلام رئیس پلیس راهور تهران؛ تردد خودروهای سنگین پیش از این از ساعت 22 به بعد در سطح معابر تهران، آزاد بود اما تردد اینگونه خودروها در ایام محرم از ساعت 00:30 بامداد تا 6:30 صبح خواهد بود یعنی محدودیت تردد خودروهای سنگین تا ساعت 00:30 بامداد افزایش پیدا کرده است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.