کد خبر : 8246 / /
/

اخبار / اخبار هواشناسی

​سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران و وزش باد شدید طی امروز تا سه‌شنبه آینده در برخی استان‌ها نسبت به برخورد صاعقه و سیلاب ناگهانی در ۷ استان هشدار داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ساعات بعدازظهر امروز 29 مرداد 1400 در نیمه غربی کرمان، برخی مناطق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و فارس، شنبه، یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در جنوب کرمان، شمال هرمزگان، غرب یزد و ارتفاعات زاگرس مرکزی و سه شنبه در جنوب فارس رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

هشدار هواشناسی به 7 استان

طی هواشناسی  امروز همچنین در شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات گیلان، مازندران، زنجان، البرز،‌ قزوین، تهران و سمنان، شنبه 30 مرداد در مازندران، غرب گلستان، ارتفاعات استان‌های سمنان، تهران و شمال آذربایجان غربی و یکشنبه تا سه شنبه در مازندران، ارتفاعات سمنان،‌تهران و شمال استان های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی شده است.

هواشناسی

 توصیف سامانه: ناپایداری های محلی و همرفتی بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب

نوع مخاطره: رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ

منطقه اثر:

جمعه 1400/05/29 : شمال آذربایجان غربی، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال شرق شمال و ارتفاعات هرمزگان، شرق فارس.

شنبه 1400/05/30 : نیمه شمالی آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، شرق فارس، ارتفاعات استانهای هرمزگان، مازندران و گلستان.

اثر مخاطره: احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، وزش تند باد موقت و برخورد صاعقه، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی، احتمال آبگرفتگی موقت و محدود.

توصیه: احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در جابجایی عشایر کوچ رو به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع و فعالیت‌های کوهنوردی.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.