کد خبر : 2515 / /
/

قیمت سکه امروز بدون حمایت قیمت طلا در بازار ایران کار خود را آغاز خواهد کرد. همین بی حمایتی موجب شده برخی تصور کنند مرز حمایت سکه امروز فرو می ریزد.

قیمت سکه و طلا در هفته گذشته یک بار به یک قدمی شکست مرز ۱۰ میلیون تومانی رسید. قیمت سکه وطلا از هفته ی گذشته تا به امروز تغییرات کمی داشته است. قیمت سکه و طلا در نوسانات بازار سهم بسزایی دارد. ثبات قیمت سکه و طلا از دیگر سیگنال های اطمینان بخش بازار ارز خواهد بود.  قیمت سکه و طلا امروز شنبه چهارم اردیبهشت ماه 1400 سکه در کانال 10 میلیون تومان قرار گرفته است

 با این حال، توانست مرز یاد شده را حفظ کند و حتی به سوی محدوده ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی بشتابد. فلز گران بهای داخلی امروز آزمون سخت دیگری دارد. بهای اونس طلا در معاملات جهانی بعدازظهر جمعه به یکباره ۲۰ دلار نزول کرد و به کانال هزار و۷۷۰ دلاری برگشت و فروشندگان نیز در معاملات پشت خطی سکه قدرت بیشتری از خود نشان دادند. افزایش قیمت طلا در هفته گذشته یکی از عواملی بود که از مرز ۱۰ میلیونی قیمت سکه حمایت کرد. سکه روز شنبه چنین حمایتی ندارد. در کنار این نزول به زیر محدوده ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی در معاملات پشت خطی نشان می دهد که تمایل به فروش سکه بالاتر رفته است. به این دلیل نیز فلز گران بهای داخلی در روز اول هفته کار دشواری پیش رو دارد.

ریزش شدید قیمت سکه و طلا

قیمت سکه و طلا

در این روز تنها افزایش قیمت دلار می تواند به کار سکه بازان بیاید. در صورتی که قیمت دلار صعودی نشود، فلز گران بهای داخلی به راحتی یک رقم از ارقام خود را از دست خواهد داد و به کانال ۹ میلیون تومانی خواهد رفت. در صورتی که دلار به سوی محدوده ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومانی حرکت کند، سکه حتی می تواند به سوی حمایت ۱۱ ماهه ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حرکت کند.

پیام ارزش ذاتی قیمت سکه و طلا به معامله گران

ارزش ذاتی قیمت سکه بعدازظهر پنج شنبه در محدوده ۱۰ میلیونی قرار گرفته و حباب سکه به نزدیک یک درصد رسیده بود. چنین سطح ازحبابی برای خریداران دور از جذابیت نیست. این در حالی است که در بازار سکه های کوچک، هم چنان حباب ها قابل توجه است، در نتیجه خرید ریسک بیشتری دارد. حباب نیم سکه بالای ۱۰ درصد است و ربع سکه نیز ۴۰ درصد بالای ارزش ذاتی خود معامله می شود. البته حباب سکه های کوچک کاهش معناداری را تجربه کرده اند ولی هم چنان ظرفیت افت بیشتری را دارند

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.