کد خبر : 2780 / /
/

بسیاری از مشتریان این بازار بر این تصور هستند که طلا تا انتخابات ۱۴۰۰ بیشتر از این ریزش قیمت را تجربه می‌کند و برای معامله طلا مردد هستند اما کارشناسان این بازار چه می‌گویند و از آینده طلا چه تحلیلی دارند؟

قیمت سکه و طلا در هفته گذشته یک بار به یک قدمی شکست مرز ۱۰ میلیون تومانی رسید. قیمت سکه وطلا از هفته ی گذشته تا به امروز تغییرات کمی داشته است. قیمت سکه و طلا در نوسانات بازار سهم بسزایی دارد. ثبات قیمت سکه و طلا از دیگر سیگنال های اطمینان بخش بازار ارز خواهد بود.  قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه هشتم اردیبهشت ماه 1400 ریزش کرد و به محدوده 9 میلیون 800 هزار تومان رسید

بهای طلا از مرداد سال ۹۹ با شیب تندی صعود کرد و قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار به بالای یک میلیون تومان رسید. از آن زمان تا اردیبهشت امسال بهای طلا فقط یک بار به زیر یک میلیون تومان رسید و آن اواخر دی ماه پارسال بود که حسن روحانی از دلار ۱۵ هزار تومانی حرف زد و اخبار متناقضی از آزادسازی دلارهای بلوکه شده رسید. حالا دوباره از ۵ اردیبهشت قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار به زیر یک میلیون تومان رسیده است.

قیمت سکه و طلا در هشتم اردیبهشت 

قیمت سکه و طلا

تحلیل محمد سعید جعفری، رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه درباره آینده بازار طلا تا انتخابات ۱۴۰۰ این است که طلا تا انتخابات سال ۱۴۰۰ کاهش قیمت خواهد داشت. او به فارس گفته است که هرچه به انتخابات نزدیک شویم قیمت طلا و دلار کمتر می‌شود. ضمن اینکه کاهش قدرت خرید مردم در این بازار موجب کاهش تقاضا و در نتیجه افت قیمت‌ ها شده است.

او ادامه می‌دهد: هرچند که قاعده بازارهای ایران برخلاف بازار جهان است و با افزایش قیمت موج تقاضا شکل می‌گیرد و مردم با کاهش قیمت از خرید دست می‌کشند.

عبدالله محمدولی، رئیس انجمن صنفی کارفرمایان ضنعت طلا و جواهر و نقره استان تهران هم به ایمنا گفته است: پیش بینی می‌شود تا زمانی که نتیجه مذاکرات وین مشخص نشود قیمت هر گرم طلا بین یک میلیون تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بماند.

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی توضیح داده است که تا زمانی که بازارها در ابهام مذاکرات وین و نتیجه انتخابات هستند، قیمت طلا روی محدوده‌های فعلی نوسان می‌کند.

قیمت سکه و طلا در بازار امروز 

قیمت سکه و طلا

این کارشناس درباره مهار کرونا و احتمال سقوط قیمت طلا در بازار جهان هم می‌گوید: این احتمال دور از ذهن بوده و فقط حوادثی مثل جنگ یا بهار عربی یا حملات تروریستی در سطح حمله به برج‌های دوقلو امریکا و … می‌تواند به صورت ناگهانی قیمت جهانی طلا را بشکند و غیر از این روند طلای جهانی بر همین منوال و با نوسان کمتر خواهد بود.

محمدولی، رئیس انجمن صنفی کارفرمایان ضنعت طلا و جواهر و نقره استان تهران هم در پاسخ به این پرسش گفته است: قیمت جهانی طلا رو به افزایش است و با توجه به این که طلا یک منبع معدنی است و باید استخراج شود و هزینه استخراج نیز سنگین است هزینه تولید آن را بیشتر کرده است علاوه بر این روی آوردن سایر کشورهای مختلف به خرید طلا در یک و دو سال گذشته می‌تواند منجر به افزایش قیمت آن شود.

او همچنین افزود: بر اساس آمار شورای جهانی طلا در این مدت بسیاری از کشورها به خرید طلا روی آورده و طلا را به عنوان یک ذخیره امن از بازار خریداری می‌کنند و به صندوق‌های خود واریز می‌کنند، بنابراین افزایش هزینه‌های استخراج و افزایش تقاضای جهانی منجر به افزایش قیمت جهانی طلا می‌شود و پیش بینی‌ها بر این است قیمت جهانی طلا که اکنون بین هزار و ۷۰۰ و هزار و ۸۰۰ دلار قرار دارد به بیش از دو هزار و ۲۰۰ تا دو هزار و ۵۰۰ دلار نیز خواهد رسید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.