کد خبر : 3170 / /
/

آخرین قیمت دلار را با ما دنبال کنید

قیمت دلار در دومین هفته اردیبهشت با سرعت بیشتری روند نزولی را طی کرد. اصلی‌ترین عامل افت قیمت دلار خبر موافقت با خروج نام اکثریت افراد، اشخاص و نهادها از فهرست تحریم‌ ها بود.پیش‌بینی‌ها حاکی از ادامه روند کاهشی قیمت دلار، طلا و سکه در روزهای آینده است. اهمیت قیمت  دلار بر زندگی مردم ایران به قدری است که اکثریت قریب به اتفاق آنها به صورت لحظه ای نرخ این ارز را پیگیری می کنند.آخرین اخبار مرتبط با قیمت دلار  رادر سایت خبر روز  مشاهده کنید

 امروز جمعه 17اردیبهشت ماه قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی ملی و بازار آزاد اعلام شد. براین اساس قیمت ها نسبت به روز گذشته در بازار آزاد و صرافی ملی کاهش یافت.

 قیمت فروش دلار در بازار آزاد 21 هزار و 950 تومان و قیمت فروش یورو 26 هزار و 480 تومان قیمت گذاری شده است.

 

قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی بانکی

صرافی ملی ایران قیمت دلار و قیمت یورو امروز جمعه 17 اردیبهشت ماه را اعلام کرد. بر این اساس قیمت دلار برای فروش 20 هزار و 643 تومان و قیمت خرید دلار در این صرافی 20 هزار و 234 تومان تعیین شد. همچنین قیمت فروش یورو در صرافی ملی 25 هزار و 249 تومان و قیمت خرید یورو 24 هزار و 749 تومان قیمت گذاری شده است.

قیمت دلار و قیمت یورو در بازار آزاد

در بازار آزاد قیمت فروش دلار 21 هزار و 950 تومان و قیمت خرید دلار 21 هزار و 850 تومان تعیین شد. همچنین قیمت فروش یورو در بازار آزاد 26 هزار و 480 تومان و قیمت خرید یورو 26 هزار و 330 تومان ارزش گذاری شده است.

بازار ارز در حالی همچنان در مسیر کاهشی قرار دارد که خبرهای امیدوارکننده از مذاکرات هسته‌ای وین و تقویت احتمال لغو تحریم‌ها باعث شده است ریزش قیمت‌ها در این بازار با شتاب بیشتری همراه شود.

قیمت خرید قیمت فروش
دلار 20/234 هزار تومان 20/643 هزار تومان
یورو 24/749 هزار تومان 25/249 هزار تومان

کاهش قیمت دلار در دومین هفته از اردیبهشت ماه

قیمت دلار

بازار ارز در حالی همچنان در مسیر کاهشی قرار دارد که خبرهای امیدوارکننده از مذاکرات هسته‌ای وین و تقویت احتمال لغو تحریم‌ها باعث شده است ریزش قیمت‌ها در این بازار با شتاب بیشتری همراه شود.

به این ترتیب قیمت دلار که صبح دیروز و در آغاز معاملات در کانال ۲۱ هزار تومان در نوسان بود با افزایش عرضه و بالارفتن تعداد فروشنده‌ها به کانال ۲۰ هزار تومان و محدوده ۲۰ هزار و ۸۰۰ تومان نیز پای گذاشت. فعالان بازار در روزهای اخیر تاکید می کنند که این روزها خریداری در بازار وجود ندارد و همه فروشنده‌اند. جو روانی حاکم در بازار ارز باعث شده است دیگر کسی به‌نیت کسب سود و... مایل به خرید ارز نباشد.

در این حال محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که نرخ کنونی ارز فراتر از ارزش واقعی بوده و ناشی از سفته بازی و فضای روانی است افزود: نرخ ارز در روزهای آینده با توجه به کم شدن تقاضای کاذب در بازار کاهش می یابد و به نرخ اقتصادی نزدیک می‌شود.وی همچنین اظهارات چندی پیش معاون اول رئیس جمهور در فضای مجازی درباره نقش مجلس در جلوگیری از کاهش نرخ ارز را نشانه بی دقتی وی در طرح موضوع یا بی اطلاعی از مصوبات مجلس خواند و پیشنهاد داد: معاون اول رئیس جمهور درباره  موضوعات اطلاعات بیشتری به دست آورد، زیرا مبنای مصوبات مجلس قانون برنامه ششم توسعه است.

منبع:رکنا 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.