کد خبر : 4458 / /
/

نرخ دلار 22 هزار و 647 تومان برای فروش قیمت گذاری شده است همچنین سکه امامی 10 میلیون و 317 هزار تومان قیمت خورد.

قیمت سکه و طلا با تغییراتی مواجه شده است. قیمت سکه و طلا تحت تأثیر قیمت ارز قرار دارد. قیمت سکه و طلا  اندکی افت کرد. پیش بینی قیمت سکه و طلا را در این خبر بخوانید. با جدیدترین اخبار درباره قیمت سکه و طلا با ما همراه باشید.

تا لحظه تنظیم این خبر؛ دلار 22 هزار و 647 تومان برای فروش قیمت خورد.

قیمت یورو نیز 27 هزار و 727 تومان برای فروش درج شد. 

افت  قیمت طلا و سکه

سکه امامی با 30 هزار  تومان کاهش 10 میلیون و 317 هزار تومان به فروش رسید. هر گرم طلای 18 عیار نیز با رشد 5 هزار و 500 تومانی قیمت، یک میلیون و 49 هزار و 700 تومان در طلافروشی ها به فروش رفت.

سکه طرح قدیم با افت هزار تومانی،10 میلیون و 97 هزار و 900 تومان ارزش گذاری شد. نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب، 5 میلیون و 900 و 3 میلیون و 900 و دو میلیون و 300 تومان به ثبت رسید.

قیمت سکه و طلا

افزایش ارزش ذاتی قیمت سکه و طلا

ارزش ذاتی قیمت سکه در حال افزایش است و سوال پیش روی فعالان بازار این است که تقاضای سکه چه زمانی با این افزایش ارزش ذاتی هماهنگ خواهد شد.

دلار آمریکا معاملات روز چهارشنبه را با رشد ۱۸۰ تومانی نسبت به قیمت عصر روز گذشته آغاز کرد و روی ۲۳ هزار و ۱۶۰ تومان قرار گرفت. روند افزایشی قیمت دلار تا پایان نیمه اول بازار حفظ شد و قیمت دلار به ۲۳ هزار و ۲۵۰ تومان در این زمان رسید.

می توان گفت افزایش قیمت دلار به واسطه اخبار مربوط به انتخابات و تغییر نگاه‌ها نسبت به آینده مذاکرات است.

 واکنش دلار به سخنان رئیسی

قیمت دلار بازار متشکل نیز در ابتدای امر نسبت به نرخ متوسط روز گذشته ۱۰۱ تومان بالاتر بود و روی ۲۲ هزار و ۲۵۶ تومان قرار داشت. در ادامه روز معامله گران شاهد ۱۲ بار اعلان قیمت در این بازار بودند که سهم افزایش بیش از اعلان قیمت های کاهشی بود.

فشار درهم امارات به قیمت دلار

درهم امارات با افزایش ۷۰ تومانی نسبت به روز گذشته کار خود را با قیمت ۶ هزار و ۴۰۰ تومان آغاز کرد. افزایش ۷۰ تومانی قیمت درهم می تواند یکی از دلایل افزایش ۲۷۰ تومانی قیمت دلار در نیمه نخست روز چهارشنبه باشد.

سکه و طلای جهانی

علاوه بر این قیمت طلا در بازارهای جهانی در آخرین ساعات مبادلات روز گذشته از مرز ۱۹۰۰ دلار عبور کرد. حباب سکه قبل از عبور طلا از مرز ۱۹۰۰ دلار منفی بود و با افزایش توام قیمت دلار و طلا، طبیعتا اندازه این حباب بزرگ شد، اما عبور طلا از مرز ۱۹۰۰ امیدواری‌ها نسبت به صعود طلای جهانی را افزایش داده است و این اتفاق می تواند ب حجم تقاضا در بازار سکه را افزایش دهد.

اما نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران اعتقاد دارد بازار طلا به حالت تعادل رسیده است و تغییر قیمت طلا و سکه در روزهای پایانی هفته چندان محتمل نیست.

به گفته او وضعیت تقاضا در بازار در حال تعادل است و حتی در صورت بروز اتفاقی خاص انتظار کاهش یا افزایش هیجانی قیمت‌ها نمی‌رود.

در پایان نیمه اول امروز قیمت طلای جهانی ۱۹۰۵ دلار بود. دلار آمریکا روی ۲۳ هزار و ۲۰۰ تومان قرار داشت و با این حساب ارزش ذاتی سکه ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به دست می‌آید.

سکه امامی کار خود را با قیمت ۱۰ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان و با افزایش ۱۹۵ هزار تومانی نسبت به نرخ‌های انتهایی روز گذشته آغاز کرد و تقاضا به سطحی نرسید که حباب منفی سکه امامی را از بین ببرد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.