کد خبر : 4849 / /
/

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی اعلام شد.

 

قیمت دلار امروز دوازدهم خرداد ماه

بر این اساس قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی ۲۳۴۲۱۶ ریال اعلام شد. قیمت خرید دلار در این صرافی نیز ۲۲۹۵۷۸ ریال تعیین شد.

قیمت یورو نیز برای فروش ۲۸۵۱۴۱ در صرافی‌ ملی ریال اعلام شده؛ نرخ خرید یورو نیز در این صرافی ۲۷۹۴۹۵ ریال قیمت خورده است.

قیمت دلار

قیمت دلار در دو نقطه با دو توصیه متفاوت روبرو است. اگر به زیر ۲۴ هزار رسید امکان کاهش تا سطح ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان را دارد. اگر از ۲۴ هزار و ۲۰۰ عبور کند احتمال ورود تقاضای جدید هست.

توصیه پیران بازار ارز به جوانترها

امروز هیات دولت جلسه دارد احتمال می رود رئیس کل جدید بانک مرکزی امروز مشخص شود اگر خبر این انتصاب در نیمه ابتدای روز منتشر شود فضای بازار می تواند دستخوش تغییر شود. در روزی که بازار خبر عزل همتی را شنید به دلیل از هراس از بی سامانی واکنش آنی نشان داد و در ادامه رفتار خود را تعدیل کرد اما باید دید امروز در صورت اتخاذ تصمیم در دولت چگونه به استقبال گزینه جدید خواهد رفت. ولی تحولات بازار ارز در شروع روز مستقل از خبر تعیین رئیس کل بانک مرکزی است زیرا بازار در خصوص این تصمیم با عدم تقارن اطلاعاتی روبرو است. به همین دلیل تا قبل از عمومی شدن این خبر بازار تحت تاثیر دامنه قیمت دلار در روزهای و نرخ حواله درهم قرار دارد.

پیش بینی قیمت دلار در ۱۲ خرداد

قیمت دلار

«اگر ابتدای موج نوسان وارد بازار نشدید، برای خرید عجله نکنید». این توصیه ای که پیران سر بازار ارز برای جوانترهای بازار تکرار می کنند. وقتی در بازار ارز این تصویه از سوی معامله گران باتجربه بازار به تکرار شنیده می شود یعنی بازار در یک فاز مشخص قرار دارد. از نگاه آنها، معامله گران میان مدت بین دو کانال۲۱ و ۲۲ هزار تومانی وارد بازار شدند و خریدهای خود را انجام دادند. بنابراین، در شرایط فعلی تنها در صورتی می توان در موقعیت خرید قرار گرفت که اطمینان نسبت به شکست سطح ۲۵ هزار تومانی، افزایش معناداری پیدا کند.

 در واقع بازیگران باتجربه باور دارند، درصد ریسک به پاداش خرید دلار در کانال ۲۴ هزار تومانی چندان وسوسه کننده نیست و احتمال زیادی دارد که قیمت به سوی سطوح پایین تر حرکت کند. به همین دلیل، آن ها اعتقاد دارند در شرایط کنونی بهتر است به جای خرید یا فروش، با احتیاط به تماشای وضعیت بازار نشست و روی نقاط حمایت و مقاومتی، خرید و فروش های محدودی را انجام داد.

از نگاه تحلیل گران فنی، بازار در روزهای اخیر نشان داده است که تمایل دارد در بازه ۲۳ هزار و ۸۰۰ تا ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان نوسان کند. در صورتی که قیمت از محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان پایین تر برود، احتیاط فروشندگان کاهش خواهد یافت و در صورت از بین رفتن مقاومت ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان، خریداران جدیدی به بازار وارد خواهند شد.

در شرایط کنونی، به نظر می رسد که بازارساز با عرضه ارز در برابر افزایشی های بازار ایستادگی کرده است. با این حال، شرایط گذشته نشان می دهد که برای مدیریت دلار، جدا ازعرضه ارز، باید به مساله«انتظارات» دقت کرد.

یکی از موضوعاتی که انتظارات بازار را تحت تاثیر قرار می دهد، روند حواله درهم است. تا زمانی که درهم بالای محدوده ۶ هزار و ۶۰۰ تومانی است، احتمال افت محسوس در بازار دلار وجود ندارد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.