کد خبر : 20829 / /
/

 

چکیده : افزایش سئو وردپرس برای جذب ترافیک بیشتر به وب سایت شما بسیار مهم است. متأسفانه بیشتر راهنماهای سئو وردپرس برای کاربران جدید بسیار فنی هستند که نتوانند آن را شروع کنند.

 

راهنمای جامع سئو سایت:افزایش سئو وردپرس برای جذب ترافیک بیشتر به وب سایت شما بسیار مهم است. متأسفانه بیشتر راهنماهای سئو وردپرس برای کاربران جدید بسیار فنی هستند که نتوانند آن را شروع کنند.

اگر در مورد افزایش ترافیک وب سایت خود جدی هستید، باید به بهترین روش های افزایش سئو وردپرس توجه کنید.

در این راهنما، نکات برتر سئو وردپرس را برای کمک به شما در افزایش سئو وردپرس و دریافت ترافیک ارگانیک بیشتر به اشتراک می گذاریم.

شاید شنیده باشید که کارشناسان می گویند وردپرس سئو دوستانه است. به همین دلیل است که بسیاری از مردم وردپرس را برای راه اندازی یک وبلاگ یا یک وب سایت انتخاب می کنند.

در حالی که وردپرس مطمئن می شود که کدی که تولید می کند از بهترین شیوه های SEO پیروی می کند، اگر می خواهید تلاش های سئوی خود را به حداکثر برسانید، کارهای بیشتری باید انجام دهید.

ما تعدادی گام عملی داریم که باید برای افزایش سئو وردپرس خود به درستی انجام دهید.

برای آسان کردن این کار، ما فهرستی از مطالب را ایجاد کرده ایم تا به شما کمک کند به راحتی در راهنمای نهایی SEO وردپرس خود حرکت کنید.

راهنمای جامع سئو سایت

مقدمه

ما می دانیم که ایده افزایش سئو وردپرس می تواند برای مبتدیان ترسناک باشد، به خصوص اگر اهل فن آوری نباشید.

اما نگران نباشید – لازم نیست پیچیده باشد. برای یادگیری اصول اولیه از اینجا شروع کنید و سپس می توانید شروع به اعمال آنها در وب سایت خود کنید.

سئو چیست؟

SEO مخفف کلمه Search Engine Optimization است. این یک استراتژی است که توسط صاحبان وب سایت برای به دست آوردن ترافیک بیشتر با رتبه بالاتر در موتورهای جستجو استفاده می شود.

SEO چیست (تعریف)

بهینه سازی موتور جستجو به معنای فریب دادن گوگل یا بازی کردن سیستم نیست. این به سادگی در مورد ایجاد یک وب سایت است که کد و قالب بندی بهینه شده ای داشته باشد که جستجوی وب سایت شما را برای موتورهای جستجو آسان می کند.

هنگامی که افراد در وب برای موضوعاتی که در مورد آنها می نویسید جستجو می کنند، محتوای بهینه شده برای موتورهای جستجوگر شما در نتایج جستجو بالاتر ظاهر می شود و افراد بیشتری را به وب سایت شما مراجعه می کنند.

چرا سئو مهم است

موتورهای جستجو اغلب بزرگترین منبع ترافیک برای اکثر وب سایت ها هستند.

گوگل و سایر موتورهای جستجو از الگوریتم های پیشرفته برای درک و رتبه بندی مناسب صفحات در نتایج جستجو استفاده می کنند. با این حال، این الگوریتم‌ها بی‌نقص نیستند – آن‌ها همچنان به کمک شما برای درک محتوای شما نیاز دارند.

اگر محتوای شما بهینه نشده باشد، موتورهای جستجو نمی دانند چگونه آن را رتبه بندی کنند. وقتی مردم موضوعاتی را که شما درباره آن می نویسید جستجو می کنند، وب سایت شما در صفحات نتایج جستجو ظاهر نمی شود و تمام آن ترافیک را از دست خواهید داد.

مرتبط:۲۱ نکته در نویسندگی سایت

برای همه صاحبان کسب و کار بسیار مهم است که وب سایت خود را برای موتور جستجوی دوستانه قرار دهند تا بتوانند ترافیک جستجوی خود را به حداکثر برسانند.

اصول سئو وردپرس

سئو می تواند فنی شود، اما لازم نیست. فقط یادگیری چند نکته اساسی سئو برای بهینه سازی سایت می تواند به شما افزایش قابل توجهی در ترافیک وب سایت شما بدهد.

برای استفاده از تکنیک های زیر لازم نیست نابغه فناوری باشید. اگر در حال حاضر از وردپرس استفاده می کنید، پس آنچه لازم است را دارید!

بیایید شروع به بهینه سازی وب سایت خود کنیم.

تنظیمات مشاهده سایت خود را بررسی کنید

وردپرس دارای یک گزینه داخلی برای مخفی کردن وب سایت شما از موتورهای جستجو است. هدف از این گزینه این است که به شما زمان بدهد تا قبل از اینکه وب سایت شما آماده عمومی شود، روی آن کار کنید.

با این حال، گاهی اوقات این گزینه ممکن است به طور تصادفی بررسی شود و وب سایت شما را در دسترس موتورهای جستجو قرار ندهد.

اگر وب سایت شما در نتایج جستجو ظاهر نمی شود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید تیک این گزینه را بردارید.

به سادگی وارد قسمت مدیریت سایت وردپرس خود شوید و به صفحه تنظیمات » خواندن مراجعه کنید.

شما باید به قسمت «Search Engine Visibility» بروید و مطمئن شوید که کادر کنار «Descourage search engines from indexing this site» علامت نخورده باشد.

فراموش نکنید که برای ذخیره تغییرات خود روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید.

شرکت سئوفراز: خدمات طراحی سایت و سئو سایت 

جهت انجام خدمات سئو سایت کلیک کنید.

جهت انجام خدمات طراحی سایت کلیک کنید.

استفاده از ساختارهای URL دوستدار SEO در وردپرس

URL های سازگار با سئو حاوی کلماتی هستند که به وضوح محتوای صفحه را توضیح می دهند، و خواندن آنها برای انسان ها و موتورهای جستجو آسان است.

چند نمونه از URL های سئو دوستانه عبارتند از:

توجه داشته باشید که این URL ها قابل خواندن هستند و کاربر می تواند تنها با مشاهده متن URL حدس بزند که چه چیزی را در صفحه می بیند.

بنابراین یک URL غیر سئو دوستانه چگونه به نظر می رسد؟

https://www.owjkade.com/?p=10467http://example.com/archives/123

توجه داشته باشید که این URL ها از اعداد غیرمرتبط با محتوا استفاده می کنند و کاربر نمی تواند با نگاه کردن به URL حدس بزند که چه چیزی در صفحه پیدا می کند.

استفاده از ساختار پیوند ثابت سئو دوستانه شانس شما را برای به دست آوردن موقعیت های بهتر در نتایج جستجو افزایش می دهد.

در اینجا نحوه بررسی و به روز رسانی ساختار پیوند دائمی سایت وردپرس خود آورده شده است.

باید به صفحه تنظیمات » پیوندهای ثابت مراجعه کنید. گزینه نام پست را انتخاب کنید و سپس روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید تا تنظیمات شما ذخیره شود.

توجه: اگر وب سایت شما بیش از 6 ماه است که اجرا می شود، لطفا ساختار پیوند ثابت خود را تغییر ندهید مگر اینکه از گزینه اعداد استفاده کنید. اگر از Day and Name یا Month and Name استفاده می‌کنید، به استفاده از آن ادامه دهید.

با تغییر ساختار پیوند ثابت خود در یک سایت تاسیس شده، تمام تعداد اشتراک‌گذاری رسانه‌های اجتماعی خود را از دست خواهید داد و خطر از دست دادن رتبه سئوی موجود خود را خواهید داشت.

اگر باید ساختار پیوند ثابت خود را تغییر دهید، یک متخصص را استخدام کنید تا بتواند تغییر مسیرهای مناسبی را تنظیم کند. همچنان تعداد اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی خود در صفحات را از دست خواهید داد.

 

WWW در مقابل غیر WWW

اگر به تازگی وب سایت خود را شروع کرده اید، باید انتخاب کنید که آیا می خواهید از www (http://www.example.com) یا غیرwww (http://example.com) در URL سایت خود استفاده کنید.

موتورهای جستجو اینها را دو وب سایت متفاوت می دانند، بنابراین این بدان معناست که باید یکی را انتخاب کنید و به آن پایبند باشید.

با مراجعه به صفحه تنظیمات » عمومی می توانید اولویت خود را تنظیم کنید. URL دلخواه خود را در هر دو قسمت «آدرس وردپرس» و «آدرس سایت» اضافه کنید.

علیرغم آنچه ممکن است شخص دیگری بگوید، از نقطه نظر سئو هیچ مزیتی برای استفاده از این یا دیگری وجود ندارد.

بهترین افزونه سئو وردپرس

یکی از بهترین بخش های وردپرس این است که برای همه چیز یک افزونه وجود دارد و سئو نیز از این قاعده مستثنی نیست. هزاران افزونه سئو وردپرس وجود دارد که انتخاب بهترین افزونه سئو وردپرس را برای مبتدیان دشوارتر می کند.

به‌جای نصب افزونه‌های مجزا برای تکالیف سئو، ما به شما کمک می‌کنیم بهترین افزونه سئوی وردپرس را انتخاب کنید که همه این کارها را انجام می‌دهد و 100% رایگان است.

انتخاب بهترین افزونه سئو وردپرس

وقتی به انتخاب بهترین افزونه سئو وردپرس می رسد، به احتمال زیاد انتخاب های خود را به دو راه حل محبوب محدود خواهید کرد: All in One SEO (AIOSEO) یا Yoast SEO.

AIOSEO پلاگین اصلی سئو وردپرس است که در بیش از 3 میلیون وب سایت استفاده می شود.

دارای ویژگی‌های قدرتمندی مانند تجزیه و تحلیل روی صفحه TruSEO، نشانه‌گذاری طرح‌واره قطعه‌های غنی، ادغام رسانه‌های اجتماعی، ناوبری خرده‌های نان، پشتیبانی پیشرفته SEO تجارت الکترونیک برای WooCommerce، SEO محلی، و موارد دیگر است.

به عبارت ساده، AIOSEO تمام بهینه سازی فنی سئو سایت وردپرس شما را انجام می دهد.

در این آموزش، از AIOSEO برای اسکرین شات ها و مثال ها استفاده می کنیم.

 

اضافه کردن نقشه سایت XML در وردپرس

نقشه سایت XML یک فایل با فرمت خاص است که تمام صفحات وب سایت شما را فهرست می کند. این امر باعث می شود موتورهای جستجو به راحتی تمام محتوای شما را پیدا کنند.

در حالی که اضافه کردن نقشه سایت XML رتبه جستجوی سایت شما را افزایش نمی دهد، به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات را به سرعت پیدا کرده و شروع به رتبه بندی آنها کنند.

اگر از افزونه AIOSEO استفاده می کنید، به طور خودکار نقشه سایت XML را برای شما ایجاد می کند. برای پیدا کردن نقشه سایت خود، کافی است به این آدرس اینترنتی بروید (فراموش نکنید که example.com را با نام دامنه خود جایگزین کنید):

http://example.com/sitemap_index.xml

در مرحله بعد به شما نشان خواهیم داد که چگونه نقشه سایت XML خود را به گوگل ارسال کنید .

 

سایت خود را به کنسول جستجوی گوگل اضافه کنید

کنسول جستجوی گوگل که با نام Webmaster Tools نیز شناخته می‌شود، مجموعه‌ای از ابزارهایی است که توسط گوگل ارائه می‌شود تا به صاحبان وب‌سایت‌ها نگاهی به نحوه مشاهده محتوایشان توسط موتور جستجو داشته باشند.

گزارش‌ها و داده‌هایی را ارائه می‌کند تا به شما در درک نحوه نمایش صفحات شما در نتایج جستجو کمک کند. همچنین می‌توانید عبارات جستجوی واقعی را که افراد برای یافتن وب‌سایت شما استفاده می‌کنند، نحوه نمایش هر صفحه در نتایج جستجو و تعداد دفعات کلیک روی صفحات شما را مشاهده کنید.

همه این اطلاعات به شما کمک می کند تا بفهمید چه چیزی در سایت شما کار می کند و چه چیزی نیست. سپس می توانید استراتژی محتوای خود را بر اساس آن برنامه ریزی کنید.

کنسول جستجوی گوگل همچنین زمانی که مشکلی در وب سایت شما وجود دارد، مانند زمانی که خزنده های جستجو قادر به دسترسی به آن، یافتن محتوای تکراری یا منابع محدود نیستند، به شما هشدار می دهد.

هنگامی که وب سایت خود را به کنسول جستجوی گوگل اضافه کردید، از منوی سمت چپ بر روی نقشه سایت کلیک کنید و سپس آخرین قسمت URL نقشه سایت را قرار دهید.

اضافه کردن نقشه سایت در کنسول جستجوی گوگل

برای ذخیره تغییرات روی دکمه ارسال کلیک کنید.

کنسول جستجوی گوگل اکنون نقشه سایت شما را بررسی می کند و از آن برای بهبود خزیدن وب سایت شما استفاده می کند.

هنگامی که نقشه سایت خود را با موفقیت اضافه کردید، به صورت در انتظار ظاهر می شود. خزیدن وب سایت شما به گوگل زمان می برد. پس از چند ساعت، می توانید برخی از آمارها را در مورد نقشه سایت خود مشاهده کنید. تعداد پیوندهایی که در نقشه سایت شما پیدا کرده است، تعداد لینک هایی که ایندکس شده اند، نسبت تصاویر و صفحات وب و غیره را به شما نشان می دهد.

توصیه می کنیم برای جمع آوری اطلاعات و مشاهده پیشرفت سئوی وب سایت خود حداقل به صورت ماهانه کنسول جستجوی خود را بررسی کنید.

در کنار کنسول جستجوی گوگل، باید از MonsterInsights نیز برای تجزیه و تحلیل ترافیک ارگانیک خود استفاده کنید. MonsterInsights دیدن اطلاعات از Google Analytics را مستقیماً از داشبورد وردپرس شما آسان می کند.

بهینه سازی پست های وبلاگ برای سئو

اغلب مبتدیان این اشتباه را مرتکب می شوند که فکر می کنند نصب و فعال سازی یک افزونه سئو وردپرس تمام چیزی است که لازم است. سئو یک فرآیند مداوم است که اگر می خواهید حداکثر نتیجه را ببینید باید با آن همراه باشید.

همه افزونه های برتر SEO به شما امکان می دهند عنوان سئو، توضیحات متا و کلید واژه تمرکز را به هر پست و صفحه وبلاگ اضافه کنید. همچنین پیش نمایشی از آنچه کاربران هنگام گوگل در وب سایت شما خواهند دید را به شما نشان می دهد.

جهت درک بهتر این مطلب آموزش سئو برای مبتدیان سایت اوجکده را مطالعه نمایید

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.