کد خبر : 2226 / /
/

به گفته یک کارشناس تغذیه، برای مقابله با ویروس کرونا باید از خوردن غذاهای چرب و شور مانند انواع تنقلات شور، انواع کنسروها و شورها و انواع سوسیس و کالباس به دلیل تحریک سیستم ایمنی خودداری شود.

ویروس کرونا در ایران به آمار نگران کننده ای رسیده است. ویروس کرونا روزانه روزی 300 نفر کشته می دهد. ویروس کرونا تنها با واکسن کرونا از بین می رود. ویروس کرونا در دورهمی ها شیوع بیشتر می یابد. بخوانید درباره این رژیم غذایی که ویروس کرونا را شکست می دهد.

این رژیم غذایی کرونا را شکست می‌دهد!

به گفته یک کارشناس تغذیه، برای مقابله با ویروس کرونا باید از خوردن غذاهای چرب و شور مانند انواع تنقلات شور، انواع کنسروها و شورها و انواع سوسیس و کالباس به دلیل تحریک سیستم ایمنی خودداری شود.

ویروس کرونا

پریوش بهادری با بیان اینکه کمبود دریافت مواد غذایی و همچنین کمبود ویتامین‌هایی مانند ویتامین C و A و D و تضعیف سیستم ایمنی بدن احتمال ابتلا به بیماری‌ها را افزایش می‌دهد، به ایسنا گفت: عملکرد سیستم ایمنی بدن و تقویت آن با تغذیه مناسب نقشی مهمی در مقابله با بیماری‌های تنفسی از جمله بیماری کووید۱۹ دارد، بنابراین به منظور مقابله با ابتلا به بیماری و تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف روزانه ۳ واحد از گروه سبزی‌ها (به جز سبزی‌های نشاسته‌ای) و حداقل ۲ واحد میوه توصیه می‌شود.

وی عنوان کرد: مادران باردار و سالمندان، مبتلایان به نقص سیستم ایمنی و بیمارانی که داروهای کورتونی مصرف می‌کنند، مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی، پرفشاری خون، دیابت، آسم و مشکلات تنفسی و کبدی بیشتر در معرض خطر ابتلا هستند و لازم است برای مقابله با بیماری‌های تنفسی هر روز سبزی یا سالاد همراه با آب لیموترش یا آب نارنج تازه استفاده کنند.

نقش مهم سیستم ایمنی در مقابله با بیماری تنفسی

کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان دشتستان تصریح کرد: از هویج و کدو حلوایی در غذاهای روزانه استفاده شود و مصرف پیاز خام به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌های مفید و نیز ویتامین C همراه با غذا توصیه می‌شود.

ویروس کرونا

بهادری با تاکید بر نقشی مهم تقویت سیستم ایمنی بدن و تغذیه مناسب در مقابله با بیماری‌های تنفسی افزود: برای مقابله با ویروس کرونا از خوردن غذاهای چرب و شور مانند انواع تنقلات شور، انواع کنسروها و شورها و انواع سوسیس و کالباس به دلیل تحریک سیستم ایمنی خودداری شود.

وی تأکید کرد: در طول دوران بیماری از مصرف سوسیس و کالباس و سایر فست فودها و غذاهای چرب و سنگین اجتناب شود و استفاده از منابع پروتئین در غذای روزانه مثل حبوبات یا تخم‌مرغ حائز اهمیت است.

این کارشناس بیان کرد: کمبود ریزمغذی‌هایی مثل آهن و روی‌هم سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند و از منابع غذایی این ۲ ریزمغذی شامل گروه غذایی گوشت‌ها و تخم‌مرغ و گروه غذایی حبوبات به عنوان جایگزین مناسب گوشت و انواع خشکبار بیشتر استفاده شود.

پریوش بهادری اظهار کرد: برای مقابله با بیماری کرونا، روزانه از منابع غذایی ویتامین‌های گروه B مانند انواع سبزی‌های برگ سبز و میوه‌ها، شیر و لبنیات، غلات سبوس‌دار، جهت ارتقای سیستم ایمنی بدن استفاده شود. همچنین از خوردن غذاهایی که خوب پخته نشده (مثل تخم‌مرغ عسلی و نیمرو، کباب‌هایی که مغزپخت نشده‌اند) خودداری شود و در صورتی که علائم سرماخوردگی دارید، از غذاهای آبکی مثل سوپ و آش همراه با آب‌لیموی تازه و مایعات گرم استفاده کنید.

به گفته این کارشناس تغذیه رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه و حصول اطمینان از دریافت کافی ریزمغذی‌ها و پروتئین از برنامه غذایی روزانه نقش مهمی در مقابله با ابتلا به بیماری‌ها از جمله ویروس کرونا دارد.

منبع: سلامت نیوز

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.