کد خبر : 2926 / /
/

امروز (شنبه) هند بار دیگر رکورد ابتلای روزانه خود و جهان را جابه‌جا کرد و ۴۰۱ هزار و ۹۹۳ ابتلا در یک روز را به ثبت رساند.

ویروس کرونای هندی یک ویروس جهش یافته دوگانه است. ویروس کرونای هندی مسری تر از کرونای قبلی است. ویروس کرونای هندی ساعتی بیش از صدنفر را در هند می کشد. ویروس کرونای هندی در عرض 24 ساعت ریه را درگیر می کند. در باره ویروس کرونای هندی بیشتر بخوانید.

یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: به نظر می‌رسد ویروس کرونای جهش یافته هندی بسیار مسری است و شدت بیماری زایی بالایی هم دارد و ظاهرا واکسن بهارات هم نتوانسته جلوی شیوع آن را بگیرد.

در حالی که هند در شبانه‌روز گذشته حدود 402 هزار مبتلا و بیش از 3500 فوتی را به ثبت رساند، برای چندمین بار بیمارستانی در این کشور دچار حریق شد که 18 نفر جان خود را از دست دادند.

آمار مرگ و میر ویروس کرونای هندی در هند

امروز (شنبه) هند بار دیگر رکورد ابتلای روزانه خود و جهان را جابه‌جا کرد و ۴۰۱ هزار و ۹۹۳ ابتلا در یک روز را به ثبت رساند.

ویروس کرونای هندی

طبق اعلام وزارت بهداشت هند، با احتساب این تعداد، شمار کلی مبتلایان از ۱۹ میلیون نفر فراتر رفت.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، در همین حال، کشور کرونازده هند همچنین ۳۵۲۳ فوتی جدید را در یک شبانه‌روز به ثبت رساند و شمار کلی قربانیان این کشور به ۲۱۱ هزار و ۸۵۳ نفر رسید.

از ۲۲ آوریل (برای نهمین روز متوالی) این کشور هر روز شاهد بالای ۳۰۰ هزار ابتلا بوده که نظام بهداشت و درمان آن را در هم شکسته و بیمارستان‌ها در هند به شدت با کمبود اکسیژن، تخت و دارو مواجه هستند.

طبق آمار، دهلی نو پایتخت هند که با کمبود شدید اکسیژن مواجه است، بیش از ۲۷ هزار  مورد ابتلا را در روز جمعه ثبت کرد. علاوه بر این، به دلیل خیز موارد فوتی، ظرفیت مراکز مخصوص سوزاندن اجساد هم تکمیل شده است.

ویروس کرونای هندی؛ بحران قرن

«نارندا مودی» نخست‌وزیر هند که با انتقادات شدید به دلیل ناکامی در مدیریت موج دوم مواجه است، اقدامات بیشتری را برای مقابله با شرایط موجود اعلام کرده است. شورای وزیران هند بعد از جلسه روز جمعه وضعیت موجود را «بحران قرن» نامید.

برخی کشورها هم برای کمک به هند اعلام آمادگی کرده و تعدادی از آن‌ها به این کشور کمک پزشکی ارسال کرده‌اند.

ویروس کرونای هندی

در چنین شرایطی که دومین کشور پرجمعیت جهان به شدت با همه‌گیری مرگبار کرونا درگیر است، برای چندمین بار بیمارستان‌های این کشور دچار حریق شد.

به گزارش «اسپوتنیک»، صبح امروز (شنبه) دستکم ۱۸ نفر که اغلب آن‌ها از بیماران کرونایی بودند، به دلیل آتش‌سوزی در بیمارستانی در غرب ایالت «گجرات» جان خود را از دست دادند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.