کد خبر : 2558 / /
/

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آخرین مصوبات این ستاد افزود: تعطیلی ها و محدودیت ها تا پایان این هفته نیز ادامه خواهد داشت.

ویروس کرونا در ایران به آمار نگران کننده ای رسیده است. ویروس کرونا روزانه روزی 300 نفر کشته می دهد. ویروس کرونا تنها با واکسن کرونا از بین می رود. ویروس کرونا در دورهمی ها شیوع بیشتر می یابد. مسئولان  نسبت به ورود ویروس کرونا هندی به کشور هشدار داده اند.

هشدار ورود ویروس کرونای هندی به کشور

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا؛

طرح ترافیک از فردا لغو شد/ محدودیت های شبانه صرفا در شب های قدر برداشته می شود/ مراسم شب های قدر برگزار می شود/ هشدار ورود کرونای هندی به کشور

علیرضا رئیسی ضمن تشریح آخرین تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مراسم شب های قدر و عید فطر در شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می‌شود و در شهرهای قرمز و نارنجی دیگر در فضای باز باید برگزار شود همچنین زمان مراسم شب های قدر دو ساعت بوده و نماز یومیه نیم ساعت است.

ویروس کرونا

به گزارش برنا؛ علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا گفت: روند شیوع ویروس کرونا در استان های تهران، خراسان های رضوی و شمالی، گلستان، لرستان و همدان به شدت صعودی است و در استان های مازندران، قزوین، فارس، اردبیل، خوزستان، یزد و کردستان روند نزولی پیک چهارم کرونا شروع شده است.

او افزود: متاسفانه برخی از پروتکل ها در سطح کشور آنچنان که انتظار داشتیم رعایت نمی نشد به جز عدم تعطیلی مشاغل گروه یک در شهرهای قرمز و نارنجی بقیه مشاغل باید تعطیل باشند اما میزان رعایت پروتکل ها خوب نیست. میزان رعایت پروتکل ها 61 درصد رسیده است.

رئیسی تصریح کرد: بانک ها و فروشگاه های زنجیره ای کمترین جاهایی است که پروتکل ها را رعایت می کنند. از 14 فروردین تا پایان آن نسبت به سال گذشته 56 درصد تردد در جاده افزایش داشته است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: خیلی از تردد ها با پروتکل شکنی صورت می گیرد. میانگین تمکین مراکز خرید و مجتمع های تجاری در شهرهای قرمز و نارنجی 87 درصد اما اصناف فعال 80 درصد بوده است. زنجان ، کرمان و خراسان جنوبی بیشترین رعایت پروتکل ها را داشتند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: پروتکل ها در اماکن عمومی 64 درصد رعایت می شود. رعایت فاصله گذاری 61 درصد، رعایت در فروشگاه زنجیره ای 81 درصد و زدن ماسک هم 64 درصد رسیده است.

او عنوان کرد: اگر این اعداد زیر 90 درصد باشد زیاد اثربخشی ندارد. 80 هزار تذکر و 5800 پلمب در این مدت انجام شده است.

ویروس کرونای جهش یافته غالب است

به گفته رئیسی هم اکنون در کشور ویروس جهش یافته انگلیسی غالب شده است.

ویروس کرونا

رئیسی اضافه کرد: ویروس جدید جهش یافته هندوستان شناسایی شده که به شدت ویروس مسری است و حتی از ویروس های دیگری مانند انگلیسی و آفریقای جنوبی قدرت سرایت بیشتری دارد و استان های مرز شرقی در همسایگی افغانستان و پاکستان هستند بیشتر مراقبت کنند و مدیران تمهیدات لازم را بیندیشند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آخرین مصوبات این ستاد افزود: تعطیلی ها و محدودیت ها تا پایان این هفته نیز ادامه خواهد داشت. طی دو هفته گذشته پروتکل ها رعایت نشده است. از این هفته طرح ترافیک در تهران لغو می شود و از فردا شروع می‌شود. مترو و حمل و نقل عمومی شلوغ است و فاصله گذاری وجود ندارد شاید لغو طرح تا حدودی کمک کند.

رئیسی در خصوص مراسم شب های قدر عنوان کرد: شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل ها مراسم شب قدر و عید فطر انجام و در شهرهای دیگر در فضای باز برگزار شود و مدت زمان مراسم شب های قدر باید دو ساعت بوده و نماز یومیه نیم ساعت باشد. محدودیت های شبانه صرفا در شب های قدر برداشته می شود.

او در پایان گفت: تخت های زیادی در بیمارستان ها خالی شده است و حتما باید ورودی بیمارستان ها با رعایت پروتکل ها کمتر شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.