کد خبر : 3136 / /
/

با وجود این که آیت الله رئیسی به عنوان مهمترین گزینه جریان اصولگرایی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری مطرح می شود، اما برخی اعضای شورای وحدت اصولگرایان اعلام کرده اند که او تمایلی به نامزدی در انتخابات ندارد.

انتخابات ریاست جمهوری 1400 در سه ماهه نخست سال 1400 برگزار خواهد شد. مجلس قوانین مربوط به انتخابات ریاست جمهوری را اخیرا تغییر داده است. نزدیک به یک ماه تا ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم باقی مانده اما فضای سیاسی کشور نه تنها انتخاباتی نشده بلکه در غباری از تردید جریانات سیاسی برای اجماع بر سر کاندیداهای مورد توافق فرو رفته است. در انتخابات ریاست جمهوری  1400 حداقل سن داوطلبان  40 سال اعلام شده است. اخبار انتخابات ریاست جمهوری 1400 را در خبر روز دنبال کنید.

با وجود این که آیت الله رئیسی به عنوان مهمترین گزینه جریان اصولگرایی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری مطرح می شود، اما برخی اعضای شورای وحدت اصولگرایان اعلام کرده اند که او تمایلی به نامزدی در انتخابات ندارد.

همچنین در حالی که نام علی لاریجانی در فهرست 14 نامزد پیشنهادی مورد حمایت نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان دیده نمی شود، اصولگرایان هم صراحتا اعلام کرده اند که از او حمایت نخواهند کرد.

انتخابات ریاست جمهوری

 

 مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در واکنش به برخی اخبار مبنی بر حمایت جامعه روحانیت مبارز از علی لاریجانی در انتخابات 1400 به تسنیم گفت: چنین چیزی مورد تایید نیست. اولویت این جامعه و دبیرکل آن (حجت الاسلام پورمحمدی) در انتخابات ریاست جمهوری ، آیت الله رئیسی است و از آقای لاریجانی حمایت نخواهیم کرد.

منوچهر متکی ، سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان نیز گزینه قطعی این شورا را ابراهیم رئیسی عنوان و تاکید کرده است که قطعا علی لاریجانی نامزد این ائتلاف نیست. ازسوی دیگر محمدرضا باهنر ، رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت وگو با جماران گفت: اواخر ماه شعبان من با آقای لاریجانی ملاقات داشتم، ایشان به صورت جدی می گفت: «من نامزد نیستم.»

انتخابات ریاست جمهوری/ پیش بینی حمایت جبهه پایداری از جلیلی

در خبری دیگر به گزارش «ایرنا» ناصر ایمانی، فعال اصولگرا پیش بینی کرد که اگر رئیسی در انتخابات حاضر نشود و محمد باقر قالیباف و سعید جلیلی اعلام داوطلبی کنند، احتمال دارد جبهه پایداری از جلیلی حمایت کند.

انتخابات ریاست جمهوری/ عدم تمایل رئیسی به کاندیداتوری

همچنین حسین کنعانی مقدم، عضو شورای وحدت اصولگرایان درگفت وگو با «ایلنا» درخصوص آخرین خبر یا شنیده پیرامون کاندیداتوری سید ابراهیم رئیسی، با توجه به ابراز تمایل این شورا برای حمایت از وی گفت: چیزی که ما اکنون رصد می کنیم، این است که ایشان تمایل به کاندیداتوری ندارند

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.