کد خبر : 1664 / /
/

حمید صفت متولد ۱۸ مرداد ۱۳۷۲ در تهران، خواننده است.

حمید صفت خواننده ایرانی است. حمید صفت  امروز آزاد شد. حمید صفت  در تاریخ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ به قتل شوهر مادرش اعتراف کرد. حمید صفت قرار بود از جمله بازیگران نمایش لامبورگینی به کارگردانی سیامک صفری باشد که در مجموعهٔ شهرزاد تهران روی صحنه رفت. حمید صفت  در زندان رجایی‌شهر کرج محبوس بود.

حمید صفت

حمید صفت، رپر معروف از مدتی قبل به اتهام قتل پدرخوانده‌اش بازداشت شده و یک مرتبه به قصاص محکوم شده بود. اما در دیوان عالی حکم قصاص او نقض شد.

حمید صفت متولد ۱۸ مرداد ۱۳۷۲ در تهران، خواننده است.

او یک دهه هفتادی که خیلی زود معروف شد، چهره ای متفاوت که فعالیت اش زیرزمینی و غیرمجاز است اما هوادارانش زیادن، می گوید من یاغی ام اما احمق نیستم !

حمید صفت فعالیت خود را از دوران راهنمایی به همراه دوستش علی رهرو شروع به ساخت موزیک رپ زیرزمینی کرد الگویش را افرادی مثل امینم و ۵۰سنت معرفی میکند، اولین آهنگش موزیکی بنام خیابانی ها بود 

صفت می گوید سبک رپ بیشتر به روحیه زندگی ام میخورد و بهتر میتونستم خودمو تخلیه کنم.

القاب حمید صفت

لقب حمید در ابتدا حمید ابتکار بود اما بعدها ترجیخ داد همون اسم و فامیلی اش باشد، او پس از مدتی فعالیت گروه زد و بند رو بنا نهاد و شروه به ساخت اهنگ های گروهی کرد. 

یاغی هستم … 

می گوید بچه یاغی هستم، یاغی را چریکی بودن می داند و از بچگی شر بود و تو کار حد و مرز ندارد ولی می گوید احمق نیستم و در کنارش سیاست دارم و حرفم را توسط مردم به کرسی می نشونم !

الگوی حمید صفت: چمران ! 

حمید صفت می گوید چمران از آدم هایی هست که درس می گیریم ازشون ! و بشتر علاقمند به چریکی بودن اش است و موزیک ویدیویی رو نیز در استایل دکتر چمران بصورت چریکی منتشر داده است.

حمید صفت

به بازیگری و کارگردانی علاقه دارد، تمایل دارد یک فیلم کوتاه بسازد و فعالیتی هم در حوزه طراحی لباس دارد.

درآمد و ازدواج حید صفت 

فعلا مجرد است و با خانواده زندگی می‌کند، برای گذران زندگی تکست نوشته و فروخته ، البته دوست دارد ازدواج کند و صاحب فرزند پسر شود.

رپ و پاپ و مهاجرت و ریش 

می گوید اگر بهش فشار بیارن و مجبور شود از ایران می رود، اعتقاد دارد اگر رپ مجوز کنسرت بگیرید پاپ خوان ها تعطیل می شوند، مدل ریشش رو می گوید با برنامه بود و الان تو جامعه مد شده است ! 

من حرفم مشخصه، جواز حرفم رو تغییر می ده. 

من اگه می خواستم حرفمو تغییر بدم اصلا نمی گفتم من حاضر نیستم شعرم رو ادیت کنم ولی طبیعتا کسانی که برای این کارها مجوز صادر می کنند برای خودشون قواعدی دارند.

حمید صفت

چرا تو ایران موندی ؟ 

حمید صفت می گوید: ملیتم رو دوست دارم. من اینجا دنیا اومدم برای اینکار. اگه بیرونم کنن می رم. اگه بگن کار نکن می رم. من دغدغم از همه چیز برام مهم تره. ولی دوست دارم توی مملکت خودم حرف هام رو بزنم.

انجام قتل :

در روز شنبه 28 مرداد ماه 96 ناگهان خبری منتشر گردید که حمید صفت نا پدری اش را به دلیل اختلافات خانوادگی به قتل رسانده است که ابتدا همگی فکر می کردند که شایعه ای بیش تیست اما ساعاتی نگذشت که خودش نسبت به انجام این عمل اعتراف نمود و بازداشت شد.

بازیگری در تئاتر

از سال 1396 حمید صفت از جمله بازیگران نمایش لامبورگینی به کارگردانی سیامک صفری بود که در مجموعه شهرزاد تهران روی صحنه رفت

از آنجا که رپرها در ایران مجاز به اجرا نیستند او فقط یک شب روی صحنه رفت و از آن به بعد از همراهی این گروه محروم شد

ماجرای قتل ناپدری

در 22 مرداد 1396 خبر شوکه کننده قتل ناپدری توسط حمید صفت اهالی هنر را متاثر کرد

بعدا مشخص شد او در یک نزاع خانوادگی زمانی که متوجه می شود ناپدری مادرش را کتک می زند کنترل خود ر از دست داده و بعد از درگیری موجب مرگ وی می شود

او ساعاتی بعد از مرگ ناپدری در بیمارستان ، خود را به کلانتری معرفی کرد و به مدت یکسال در زندان رجایی شهر بازداشت بود

حمید صفت

آزادی موقت

در خرداد 97 اعلام شد یک تیم 7 نفره پزشکی قانونی اعلام کردند 50 درصد علت مرگ مقتول مربوط به بیماری قبلی او بوده است

به این ترتیب حمید صفت با وثیقه 500 میلیون تومانی از زندان آزاد شد که بعد از آزادی ترانه بنام عجایب شهر را خواند که در دوران حبس نوشته بود

رپ با جواز تناقض دارد

من حرفم مشخصه ، رپ با جواز تناقض دارد ، جواز حرفم رو تغییر میدهد ، اگر میخواستم حرفمو تغییر بدم اصلا نمی گفتم

من حاضر نیستیم شعرم رو ادیت کنم و طبیعتا کسانی که برای این کارها مجوزی صادر می کنند برای خودشان قواعدی دارند که کار رپ با اینها جور در نمی آید

از ایران می روم

من اینجا به دنیا آمدم ولی اگر بیرونم کنند می روم ، اگر بکن کار نکن می رم

در این حوزه دغدغه ام از همه چیز برایم مهمتر است ولی دوست دارم تو مملکت خودم حرف هایم رو بزنم چون ملیتم برایم مهم است

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.