کد خبر : 2366 / /
/

رسانه آس اسپانیا به نقل از مدیر یوفا نوشت که ۳ تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا از این مسابقات حذف خواهند شد.

 

رسانه آس اسپانیا نوشت که ۳ تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا از این مسابقات حذف خواهند شد.

بر این اساس یاسپر مولر، مدیر یوفا و رئیس اتحادیه فوتبال دانمارک اعلام کرد که تیم‌های رئال مادرید، منچسترسیتی و چلسی باید از چمپیونزلیگ این فصل اخراج شوند و من انتظار دارم این موضوع در روز جمعه محقق شود.

وی عنوان کرد: این تیم ها، باشگاه‌های لیورپول، پورتو و دورتموند را حذف کرده‌اند. لیورپول هم در سوپرلیگ حضور دارد و در صورت نیاز بایرن به جای این تیم وارد مسابقات خواهد شد.

بامداد امروز ۱۲ باشگاه برتر فوتبال علیه فیفا و یوفا اقدامی را انجام دادند که کمتر کسی انتظار داشت. آن هم پس از اینکه یوفا و فیفا رسما تیم‌ها تهدید کردند که اگر به سوپرلیگ اروپا بپیوندند از حضور در تمامی رقابت‌ها محروم خواهند شد.

اما حدود ساعت ۳ بعد از نیمه شب به وقت تهران، ۱۲ باشگاه به صورت رسمی اعلام کردند که به سوپرلیگ اروپا خواهند پیوست و می‌خواهند از فصل آینده در رقابتی جدید که متشکل از ۲۰ تیم برتر اروپاست، مبارزه کنند. این اتفاق باعث شد تا یوفا سریعاً لیگ قهرمانان اروپا را به حالت تعلیق درآورد و شایعه کنار رفتن ۶ تیم انگلیسی، ۳ تیم اسپانیایی و ۳ تیم ایتالیایی از لیگ‌های خودشان مطرح شود.

منچستریونایتد، منچسترسیتی، آرسنال، لیورپول، تاتنهام، چلسی از انگلیس، میلان، اینتر، یوونتوس از ایتالیا، اتلتیکومادرید، رئال مادرید و بارسلونا از اسپانیا ۱۲ تیمی هستند که مقابل یوفا ایستادند تا لیگی تحت عنوان «سوپرلیگ اروپا» تشکیل دهند. این لیگ با ۱۵ تیم مشترک به اضافه ۵ تیم متغییر برگزار خواهد شد.

در قالب ۲ گروه ۱۰ تیمی که از هر گروه ۳ تیم به صورت مستقیم به مرحله بعد صعود می‌کنند. تیم‌های چهارم و پنجم هر گروه با هم بازی خواهند کرد تا ۲ تیم باقی مانده مرحله یک چهارم نهایی سوپرلیگ مشخص شود. دیدارها قرار است در روزهای سه شنبه و چهارشنبه برگزار شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.