کد خبر : 12071 / /
/

عجیب اینکه این خبر واقعا رخ داده و کار به انتقاد رسانه‌های محافظه‌کار و خبرگزاری‌های نزدیک به دولت هم کشیده شد تا اینکه در نهایت این انتصاب آن‌هم با نپذیرفتن همین مدیر ورزشی بر اثر شدت‌گرفتن انتقادها بی‌سرانجام رها شد.

رئیس‌جمهور طی سفر اخیر خود به لرستان درخصوص انتصاب در سمت‌های مدیریتی بیان کرده است: هرکه کارآمدی دارد باید از او در مدیریت‌ها استفاده شود، دلدادگی به انقلاب و نظام امر مهمی است اما از بانیان وضع موجود نباید در مدیریت‌ها استفاده کرد.

خلاصه خبر جدید درباره انتصاب‌های خبرساز به خبرهای فیک یا ساختگی می‌مانند؛ «رئیس فدراسیون تنیس با لیسانس پرستاری معاون وزیر اقتصاد شد».

عجیب اینکه این خبر واقعا رخ داده و کار به انتقاد رسانه‌های محافظه‌کار و خبرگزاری‌های نزدیک به دولت هم کشیده شد تا اینکه در نهایت این انتصاب آن‌هم با نپذیرفتن همین مدیر ورزشی بر اثر شدت‌گرفتن انتقادها بی‌سرانجام رها شد.

فارغ از این خبر این اولین انتصاب خبرساز در دولت جدید و در مناصب مهم اقتصادی نیست و پیش از این هم اخباری از انتصابات خبرساز یا فامیلی که البته این بار بیشتر نصیب فامیل‌های همسران مدیران مهم شده هم مطرح شده است؛ ماجرای وزارت کشاورزی، وزارت کار و همچنین نزدیکان معاون اقتصادی دولت بخشی از این اخبار است.

‌ انتصاب‌های خبرساز فامیل‌های همسر

طبق اعلام شرق پیش‌تر و در ماه‌های گذشته چه در شهرداری تهران و چه در چندین وزارتخانه مهم اقتصادی دیگر هم این موضوع بحث‌برانگیز شد؛ مدیرانی که این‌بار داماد یا فامیل‌های همسر خود را به مناصب مهم منصوب کردند و به‌همین‌دلیل با انتقادهای فراوانی روبه‌رو شدند.

در تازه‌ترین مورد و تنها در یک مثال، اعلام شده بود که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز سه نفر را که از قضا برادر همسر خود بودند، به این وزارتخانه برده که حالا با تکذیب این وزارتخانه روبه‌رو شده است.

این تکذیب‌ها البته در حالی است که همین حالا و بنا بر اخبار رسمی در چندین وزارتخانه‌ مهم افرادی نزدیک به وزیران یا مدیران ارشد به مسئولیت مهم رسیدند که حتی اخبار انتصاب‌ آنها نیز به‌طور رسمی منتشر شده‌ است.

نباید از بانیان وضع موجود در مدیریت‌ها استفاده کرد

این درحالی است که به‌نظر می‌آید در دولت جدید قرار است تصمیماتی در این خصوص گرفته شود و به نقل از روزنامه خراسان، رئیس‌جمهور طی سفر اخیر خود به لرستان درمورد انتصاب در سمت‌های مدیریتی بیان کرده است: بی‌عدالتی کام مردم را تلخ می‌کند، در لرستان رفع مشکل فقر و بیکاری در دستور کار دولت است و دولت به معنای وسیع کلمه یعنی همه دولتمردان و همه افرادی که در نظام خدمت می‌کنند. هرکه کارآمدی دارد باید از او در مدیریت‌ها استفاده شود، دلدادگی به انقلاب و نظام امر مهمی است اما از بانیان وضع موجود نباید در مدیریت‌ها استفاده کرد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.