کد خبر : 12611 / /
/

معمولا این نگرانی در بین مشتریان شرکت‌های ارسال بسته‌های پستی وجود دارد که ممکن است بسته ارسالی آن‌ها در اداره مربوطه یا بین راه مفقود شود.

 

مفقود شدن تعدادی از بسته‌های پستی بعد از تحویل به اداره پست، باعث ناراضیتی برخی از مشتریان از عملکرد این شرکت شده است. در صورت مفقود شدن بسته پستی چه باید کرد؟

معمولا این نگرانی در بین مشتریان شرکت‌های ارسال بسته‌های پستی وجود دارد که ممکن است بسته ارسالی آن‌ها در اداره مربوطه یا بین راه مفقود شود.

با شروع پاندمی کرونا و رونق گرفتن فروشگاه‌های اینترنتی، تعداد مبادلات از طریق پست بالا رفت. اما مدتی است تعدادی از بسته‌های پستی بعد از تحویل به اداره پست مفقود می‌شوند که باعث ناراضیتی برخی از مشتریان این شرکت شده است.

 بسته های مفقودی

برخی از مشتریان اداره پست نسبت به مفقودی بسته پستی خود در توییتر واکنش نشان دادند: «بسته پستیم طبق سایت اداره پست پنج شنبه تحویل من داده شده ولی در واقع بسته‌ای نگرفتم هنوز! کسی هم پاسخگو نیست.»

«۲۲ آذر، دو بسته به پست تحویل داده شده! یکیش ۲۸وم به دستم رسیده. بسته دیگه نیست! اداره پست ارومیه میگه از باجه پستی تهران خارج نشده؛ فرستنده پیگیر بشه! فرستنده میگه آقا کد رهگیری دادن مرسوله دست من نیست که پست تهران هم گزینه شکایت به منطقه ۱۸ نداره! و منطقه‌های دیگه.»

«پیام اومده شماره مرسوله پستی شما فلانه. شماره رو پیگیری کردم سایت میگه هنوز ثبت نشده. رفتم پست منطقه‌ ۱۱ که بسته رو تحویل گرفته بودن، اونام کد رو زدن همون پیام منو داد. گفتن نمی‌دونیم کجاست منتظر باش حداکثر یک هفته‌ای برات میاد!.»

«کاش اداره پست بسته‌های پستی منو قورت نده و سر وقت بیاره تحویل بده!»

یکی مخاطبان تجارت‌نیوز در این باره گفت: از یکی فروشگاه‌های اینترنتی خرید کردم، صاحب فروشگاه به من می‌گوید که بسته به اداره پست تحویل داده است اما کد رهگیری از آن در دسترس نیست.

زمانی که فروشگاه از اداره پست پیگیری کرده است، به او گفته‌اند احتمال دارد که بسته شما گم شده و اگر پیدا شد ارسالش می‌کنیم.

البته به نظر می‌رسد این اتفاق برای کسانی که در روز جمعه سیاه سفارش ثبت کرده‌اند رخ داده که می‌تواند به دلیل حجم زیاد سفارشات باشد.

به نظر می‌رسد پیگیری نکردن وضعیت بسته‌ای مفقودی اداره پست باعث عدم اطمینان مشتریان به شرکت پست و فروشگاه اینترنتی می‌شود. در نهایت نیازمند نظارت دقیق‌تری بر روی بسته‌های پستی است.

اداره پست غرامت می‌دهد؟

مطابق مقررات شرکت پست، فرستنده می‌تواند با مراجعه به اداره پست مبدا سرنوشت مرسوله ثبتی خود را پیگیری کند و در صورت مفقودی یا آسیب دیدگی، درخواست جبران خسارت کند.

همچنین، زمانی که مرسوله به اداره پست تحویل داده می‌شود، مشمول بیمه عمومی خواهد شد و اگر ارزش واقعی بسته اعلام نشده باشد، در صورت مفقودی شرکت پست غرامت پرداخت می‌‌کند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.