کد خبر : 13363 / /
/

قیمت طلا امروز| قیمت طلا و سکه| قیمت طلا و سکه امروز| آخرین قیمت طلا و سکه| قیمت کنونی طلا و سکه

سکه امامی در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۳۵۰۰۰ تومان افزایش، ۱۲,۲۶۵,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

قیمت طلا نسبت به روز گذشته اندکی افزایش یافت. قیمت طلا و سکه افزایش یافت. قیمت طلا در مدت اخیر رو به کاهش بوده است. قیمت طلا تحت تأثیر نرخ ارز قرار دارد. قیمت طلا را در خبر روز دنبال کنید.

هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۷۴۰۰ تومان افزایش، ۱,۱۹۵,۷۰۰ تومان نرخ گذاری شد.هر مثقال طلا 18 عیار با افزایش ۰.۷۷ درصدی نسبت به روز قبل ، ۵,۱۸۵,۰۰۰ تومان معامله شد.هر اونس طلا با کاهش ۰.۰۴ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱,۸۱۳ معامله شد.

سکه امامی در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۳۵۰۰۰ تومان افزایش، ۱۲,۲۶۵,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.نیم سکه در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۳۰۰۰۰ تومان افزایش، ۶,۵۸۰,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.ربع سکه در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۱۰۰۰۰ تومان افزایش، ۳,۶۹۰,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.هر سکه گرمی با افزایش ۰.۲۲ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲,۲۴۵,۰۰۰ تومان معامله شد.

قیمت طلا | قیمت گرم طلا ۱۸ عیار

امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار مانند روز قبل رشد قیمت را تجربه کرد. هر گرم طلا ۱۸ عیار که روز قبل تا ۱,۱۸۸,۳۰۰ (یک میلیون و یکصد و هشتاد و هشت هزار و سیصد ) تومان رسیده بود، امروز - چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ مصادف با ۱۹ ژانویه ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۶۱ درصدی به ۱,۱۹۵,۷۰۰ (یک میلیون و یکصد و نود و پنج هزار و هفتصد ) تومان رسید.

قیمت طلا| قیمت مثقال طلا 18 عیار

امروز هر مثقال طلا 18 عیار مانند روز قبل رشد قیمت را تجربه کرد. هر مثقال طلا 18 عیار که روز قبل تا ۵,۱۴۵,۰۰۰ (پنج میلیون و یکصد و چهل و پنج هزار) تومان رسیده بود، امروز - چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ مصادف با ۱۹ ژانویه ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۷۷ درصدی به ۵,۱۸۵,۰۰۰ (پنج میلیون و یکصد و هشتاد و پنج هزار) تومان رسید.

قیمت طلا| قیمت اونس طلا

امروز هر اونس طلا مانند روز قبل با کاهش قیمت روبرو شد، بطوری که هر اونس طلا که روز قبل تا ۱,۸۱۴ (یک هزار و هشتصد و چهارده ) رسیده بود، امروز - چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ مصادف با ۱۹ ژانویه ۲۰۲۲ - با کاهش ۰.۰۴ درصدی به ۱,۸۱۳ (یک هزار و هشتصد و سیزده ) رسید.

قیمت طلا| نشانه مثبت در بازار بیت کوین /افت قیمت طلا

تحلیل گران پیش بینی می کنند در صورتی که نرخ بهره زودتر از ماه مارس افزایش پیدا کند، قیمت طلا به زیر مرز 1800 دلاری ریزش می کند.

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلا در روزی که گذشت نوسان بیشتری نسبت به روزهای اخیر داشت و تا مرز 1805 دلاری نیز افت کرد اما در ادامه روز به نزدیکی قیمت 1820 دلاری بازگشت. در حالی که تورم بالای ایالات متحده از قیمت طلا حمایت می کند هر گونه افزایش پیش از موعد نرخ بهره توسط فدرال رزرو می تواند موجی از فروش را در این بازار به راه بیاندازد. از سوی دیگر با اینکه قیمت بیت کوین در مسیر نزولی قرار دارد اما تحلیل گران نشانه های مثبتی در این بازار می بینند.

کاهش اندک قیمت طلا

به گزارش اکوایران، طلا در روز سه شنبه کاهش اندکی داشت و سرمایه گذاران بیشتر به دنبال سیگنال های شفاف تری در مورد افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بودند. از نظر تحلیل گران توام شدن همزمان داده های اقتصادی ضعیف و تورم بالا، فدرال رزرو را در مخمصه ای مهم قرار داده است. سیاست گذاران بانک مرکزی آمریکا باید میان کاهش رشد اقتصادی پسا کرونا و تورم بالا راه حل مناسبی پیدا کنند.

در حال حاضر تحلیل گران پیش بینی می کنند در صورتی که نرخ بهره زودتر از ماه مارس افزایش پیدا کند، قیمت طلا به زیر مرز 1800 دلاری ریزش می کند.

علائم امیدوارکننده در بازار بیت کوین

بیت کوین از ماه نوامبر مسیر کاهشی را آغاز کرده است و تاکنون که بیش از نیمی از ماه ژانویه هم گذشته است بازدهی بیت کوین در این ماه منفی است. پرطرفدارترین رمزارز جهان در ماه نوامبر بیش از 7 درصد و در ماه سپتامبر بیش از 18.5 درصد از ارزش خود را از دست داد. سقوط ماه دسامبر بسیاری را به یاد سقوط ارزش بیت کوین در سال 2018 انداخت. اما این مرتبه رفتار دارندگان بیت کوین با گذشته یک تفاوت امیدوارکننده داشته است.

ناظران بازار رمزارزها گزارش داده اند که سرمایه گذاری های بلند مدت بیت کوین نسبت به قبل در ریزش اخیر ثبات بیشتری داشته است. به عنوان مثال، بر اساس گزارش کارگزاری  Genesis Trading تعداد کیف پول های دیجیتالی که برای بیش از پنج ماه بدون خروجی بوده اند پیوسته در حال افزایش است. علاوه بر این بر اساس گزارش های متعدد تعداد کیف پول های غیر نقد، که کمتر از یک چهارم دارایی آنها معامله می شود، نیز در حال افزایش است.

به عبارت دیگر نه تنها ریزش های قیمتی اخیر سبب ترس سرمایه گذاران خرد نشده است، بلکه همچنان به تعداد کوین هایی که کمتر به طور فعال معامله می شوند در حال افزایش است و احتمالا تعداد بیشتری از افراد به بیت کوین به عنوان سرمایه گذاری بلند مدت نگاه می کنند.

بحران قیمت نفت به کمک طلا می‌آید؟

 اگر قیمت نفت بتواند خود را بالای محدوده 85 دلار حفظ کند عبور آن از 100 دلار محتمل است، در آن صورت افزایش انتظارات تورمی می‌تواند موج بازدهی مثبت قیمت طلا شود.

بحران قیمت نفت به کمک طلا می‌آید؟

به گزارش اقتصادنیوز قیمت طلای جهانی در ساعت 12 و 16 دقیقه عصر امروز به وقت ایران روی 1814 دلار قرار داشت و تغییراتی منفی را نسبت به انتهای معاملات روز گذشته به ثبت رسانده بود.  تغییرات شاخص دلار به عنوان مهم‌ترین رقیب طلا در این ساعت مثبت بود، اما شاخص دلار در طول یک ماه گذشته به طور کلی روند نزولی را دنبال کرد. عملکرد دلار در مقابل ارزهای مهم به ویژه یورو در سال 2022 برای طلا تعیین‌کننده است. قیمت طلا معمولا با قدرت یورو همبستگی مثبت و با شاخص دلار همبستگی منفی دارد. ریسک ناشی از گونه جدید بیماری کرونا هنوز تا حدی مطرح است. اینکه گونه جدید کرونا اقتصاد آمریکا یا اقتصاد ناحیه یورو را بیشتر تحت تاثیر قرار دهد، می‌تواند بازدهی مثبت یا منفی قیمت طلا در سال 2022 را رقم بزند.

قیمت نفت از 100 دلار عبور می‌کند؟

مسئله تعیین‌کننده دیگر برای قیمت طلا، قیمت انرژی است، قیمت نفت WTI رقم‌هایی را ثبت کرده است که از سال 2014 بی‌سابقه بود، تحلیل‌گران معتقدند اگر قیمت نفت بتواند خود را بالای محدوده 85 دلار و سقف قیمتی ماه‌های اکتبر و نوامبر سال 2019 حفظ کند، مقاومت چندانی در سد راه رسیدن به مقاومت 100 دلار وجود نخواهد داشت. عبور قیمت نفت از مرز روانی 100 دلار می‌توند انتظارات تورمی را تقویت کند و موجب بازدهی مثبت قیمت طلا شود.

قیمت بیت کوین و اتریوم کاهش یافت

قیمت بیت کوین در ساعت 12 و 23 دقیقه عصر امروز به وقت ایران روی 41 هزار و 834 دلار قرار داشت و تغییراتی منفی را نسبت به 24 ساعت و 7 روز گذشته به ثبت رسانده بود. سرمایه بازار بیت کوین به 792 میلیارد دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته حدود 2.9 درصد اختلاف داشتند.

قیمت اتریوم نیز مانند بیت کوین در 24 ساعت گذشته کاهش یافته بود، اما بازدهی 7 روزه آن هنوز مثبت بود. قیمت اتریوم روی 3 هزار و 162 دلار قرار داشت و سرمایه آن 377 میلیارد دلار گزارش می‌شد. اختلاف بیشترین و کمترین قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته حدود 4 درصد به دست می‌آمد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.