کد خبر : 13448 / /
/

هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار امروز نسبت به ۲ روز پیش، با ۸۶۰۰ تومان افزایش، ۱,۲۲۴,۱۰۰ تومان نرخ گذاری شد.هر مثقال طلا 18 عیار در بازار امروز نسبت به ۲ روز پیش، با ۲۱۰۰۰ تومان افزایش، ۵,۲۸۷,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.هر اونس طلا با کاهش ۰.۳ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱,۸۳۶ معامله شد.

قیمت طلا امروز افزایش یافت. قیمت طلا با 8600 تومان افزایش  ۱,۲۲۴,۱۰۰ تومان نرخ گذاری شد. قیمت طلا 18 عیار  با ۲۱۰۰۰ تومان افزایش، ۵,۲۸۷,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد. قیمت طلا و سکه افزایشی شد. آخرین قیمت طلا را در خبر روز دنبال کنید. 

هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار امروز نسبت به ۲ روز پیش، با ۸۶۰۰ تومان افزایش، ۱,۲۲۴,۱۰۰ تومان نرخ گذاری شد.هر مثقال طلا 18 عیار در بازار امروز نسبت به ۲ روز پیش، با ۲۱۰۰۰ تومان افزایش، ۵,۲۸۷,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.هر اونس طلا با کاهش ۰.۳ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱,۸۳۶ معامله شد.

سکه امامی در بازار امروز نسبت به ۲ روز پیش، با ۱۰۰۰۰ تومان کاهش، ۱۲,۴۰۵,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.نیم سکه با کاهش ۰.۲۹ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۶,۷۳۰,۰۰۰ تومان معامله شد.ربع سکه در بازار امروز نسبت به ۲ روز پیش، با ۱۰۰۰۰ تومان کاهش، ۳,۸۰۵,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.هر سکه گرمی با کاهش ۰.۲۲ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۲,۲۴۵,۰۰۰ تومان معامله شد.

قیمت طلا| قیمت گرم طلا ۱۸ عیار

امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار مانند ۲ روز پیش رشد قیمت را تجربه کرد. هر گرم طلا ۱۸ عیار که ۲ روز پیش تا ۱,۲۱۵,۵۰۰ (یک میلیون و دویست و پانزده هزار و پانصد ) تومان رسیده بود، امروز - شنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ مصادف با ۲۲ ژانویه ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۷ درصدی به ۱,۲۲۴,۱۰۰ (یک میلیون و دویست و بیست و چهار هزار و یکصد ) تومان رسید.

قیمت طلا| قیمت مثقال طلا 18 عیار

امروز هر مثقال طلا 18 عیار مانند ۲ روز پیش رشد قیمت را تجربه کرد. هر مثقال طلا 18 عیار که ۲ روز پیش تا ۵,۲۶۶,۰۰۰ (پنج میلیون و دویست و شصت و شش هزار) تومان رسیده بود، امروز - شنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ مصادف با ۲۲ ژانویه ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۳۹ درصدی به ۵,۲۸۷,۰۰۰ (پنج میلیون و دویست و هشتاد و هفت هزار) تومان رسید.

قیمت طلا| قیمت اونس طلا

امروز هر اونس طلا مانند روز قبل با کاهش قیمت روبرو شد، بطوری که هر اونس طلا که روز قبل تا ۱,۸۴۱ (یک هزار و هشتصد و چهل و یک ) رسیده بود، امروز - شنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ مصادف با ۲۲ ژانویه ۲۰۲۲ - با کاهش ۰.۳ درصدی به ۱,۸۳۶ (یک هزار و هشتصد و سی و شش ) رسید.

دو عامل مهم صعود قیمت طلا

در هفته ای که گذشت دو عامل مهم را می توان پشتیبانان اصلی صعود طلا برشمرد.

پس از اینکه در اولین هفته از سال جاری میلادی قیمت فلز زرد نزدیک به 1.8 درصد کاهش پیدا کرد، در دومین هفته قیمت طلا توانست در حدود 1.2 درصد از افت خود را جبران کند. در هفته جاری نیز طلا در حدود یک درصد افزایش قیمت داشت تا قیمت کنونی طلا بیشتر از مقداری باشد که سال را آغاز کرده بود.

قیمت طلا

در هفته ای که گذشت دو عامل مهم را می توان پشتیبانان اصلی صعود طلا برشمرد. اول فضای تورمی است که در حال حاضر بیشتر اقتصادهای بزرگ دنیا را فراگرفته است. آمریکا رکورد تورمی 40 ساله و بریتانیا نیز رکورد تورمی 30 ساله را شکسته است. طلا همواره در شرایط تورمی واکنشی صعودی نشان می دهد.

از سوی دیگر افزایش تنش های ژئوپلیتیک در اوکراین و خاورمیانه نیز به افزایش تقاضای طلا دامن زده است. افزایش نااطمینانی ها همواره به افزایش تقاضای طلا که به عنوان پناه گاه امن سرمایه شناخته می شود منجر می شود.

از سوی دیگر مانند هفته ای که گذشت، هفته آینده هم نگاه معامله گران به سیگنال هایی خواهد بود که در مورد نشست 25 و 26 فدرال رزرو به بازارها مخابره می شود. بر اساس نظرسنجی رویترز بیشتر اقتصاددانان بر این باورند که اقدامات انقباضی فدرال رزرو بسیار سریع تر از آن چیزی که یک ماه پیش تصور می شد آغاز خواهد شد. اگر چنین اتفاقی بیفتد طلا به سرعت واکنش نشان خواهد داد و سقوط ارزش طلا به زیر مرز 1800 دلاری دوز از ذهن نخواهد بود.

پیش بینی قیمت سکه

 اونس طلا از سطح هزار و ۸۵۰ دلار فاصله گرفت. این موضوع به احتمال زیاد می تواند قیمت سکه امامی در روز جاری را تحت تاثیر قرار دهد. طلای جهانی دیشب تا محدوده هزار و ۸۳۰ دلار عقب نشینی کرد، حال آنکه افزایش آن به بالای محدوده هزار و ۸۴۰ دلار در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در رشد قیمت سکه در بازار داخلی اثر داشت.

پشت خطی 2 بهمن 1400

با افت طلا در بازارهای جهانی، روز جمعه در بازار پشت خطی سکه نیز فروشندگان قدرت بیشتری پیدا کردند و فلز گران بهای داخلی به راحتی سطح ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و کانال ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را از دست داد. سکه امامی در انتهای وقت جمعه در معاملات اعتباری در محدوده ۱۲ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان معامله شد و احتمال دارد که در همین محدوده قیمتی نیز معاملات روز شنبه را آغاز کند.

قیمت طلا

در حالی که افت قیمت اونس طلا، سکه امامی را به سوی سطوح قیمتی پایین تر هدایت می کند، ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی بالا آمده است و این موضوع انتظارات افزایشی برخی از سکه بازان را بالا برده است. در انتهای هفته ارزش ذاتی سکه به بالای مرز ۱۲ میلیون تومانی قدم گذاشت و تاثیر قابل توجهی در انتظارات صعودی بازار داشت. عامل اصلی صعود ارزش ذاتی سکه،‌بالا آمدن قیمت دلار در بازار داخلی بود که به سوی مرز ۲۸ هزار تومانی جهش کرد. به نظر می رسد که در صورت شکست مرز ۲۸ هزار تومانی، سکه به افت قیمت اونس طلا حتی چندان توجهی نکند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.