کد خبر : 13450 / /
/

قیمت انواع گوشت قرمز در بیستم و دوم مهر ۱۴۰۰ به شرح زیر است.

انواع گوشت قرمز امروز نسبت به روز گذشته با کمی ازایش قیمت عرضه شدند. در این مورد رئیس شورای تامین دام کشور گفت: قیمت گوشت اندکی بالا رفته است. البته این افزایش قیمت به معنای عدم عرضه دام به بازار نیست.

قیمت انواع گوشت قرمز در بیستم و دوم مهر ۱۴۰۰ به شرح زیر است.

قیمت‌ها به تومان است (بازار):

راسته با استخوان گوسفندی

۱۵۸۰۰۰

ران کامل ممتاز گوسفندی

۱۶۹,۰۰۰

کف دست گوسفندی با ماهیچه

۱۵۷۰۰۰

ران پاک کرده گوساله

۱۶۶,۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله

۱۶۵,۰۰۰

گردن گوسفندی

۱۳۳,۰۰۰

قلوگاه گوساله

۱۴۷۰۰۰

گردن گوساله

۱۲۹۰۰۰

قلم گوساله

۱۶۰۰۰

سردست گوسفندی

۱۳۱۰۰۰

ماهیچه گوساله

۱۶۳.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۸۹۰۰۰

نیم شقه سردست گوسفند

۱۲۸۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۱۲۹۰۰۰

نیم‌شقه ران گوسفندی

۱۳۵۰۰۰

قیمت گوشت در بازار داخل بالا رفت. بررسی‌ها نشان می‌دهد با وجود کاهش میزان تقاضا، قیمت گوشت با ۱۰ هزار تومان افزایش به قیمت ۱۴۰ هزار تومان رسیده است.

برخی فروشندگان گوشت می‌گویند علت افزایش قیمت گوشت، صادرات دام زنده به کشورهای اطراف است. با این حال دامداران معتقدند افزایش قیمت گوشت ارتباطی به صادرات ندارد. چرا که در برخی استان‌ها صادرات دام به کشورهای اطراف متوقف شده است.

واردات گوشت منجمد صرفه اقتصادی ندارد

در این مورد رئیس شورای تامین دام کشور به تجارت‌نیوز گفت: قیمت گوشت اندکی بالا رفته است. البته این افزایش قیمت به معنای عدم عرضه دام به بازار نیست. بلکه برخی واردکنندگان نسبت به صادرات دام انتقاد دارند و همین مساله باعث ایجاد جو هیجانی در بازار شد.

منصور پوریان توضیح داد: برخی با فضاسازی‌ها قصد دارند قیمت گوشت را در بازار داخل افزایش دهند و به کیلویی ۲۰۰ هزار تومان برسانند تا در بتوانند گوشت منجمد به کشور وارد کنند. از این‌رو آنها صادرات دام‌های پر چربی را بهانه کرده‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد: واردات گوشت منجمد به کشور ممنوع نیست اما گوشت خارجی در بازار ایران صرفه اقتصادی ندارد. با وجود اینکه تقاضا برای خرید گوشت قرمز کاهش پیدا کرده است افزایش قیمت گوشت در بازار توجیهی ندارد. هر چند گوشت در ایران هنوز ارزان است.

او بیان کرد: در پاییز امسال تولید دام افزایش قابل توجهی داشته است. اما علی‌رغم افزایش تولید دام، دولت صادرات دام در استان فارس را متوقف کرده است. متاسفانه برخی با گزارش‌های اشتباه بروکراسی اداری را برای دامداران بیشتر کردند که این مساله مانع از صادرات شده است.

پیش‌تر علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گفته بود: در یک هفته اخیر به دلیل بارش‌ برف و باران در جاده‌ها، عرضه گوشت به تهران کمتر شده است. با بارش باران برخی راننده‌ها قیمت کرایه حمل را بالاتر برده‌اند. همچنین صادرات دام نیز باعث کاهش عرضه گوسفند زنده در تهران شده که همین مسائل، قیمت گوشت را در بازار تهران بالا برده است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.