کد خبر : 13451 / /
/

قیمت لیر ترکیه امروز ۲ بهمن ماه در مقایسه با آخرین معاملات روز پنج‌شنبه تغییری نداشت. هر لیر ترکیه در ابتدای معاملات روز شنبه به دو هزار و ۵۰ تومان رسید.

 

امروز شنبه ۲ بهمن ماه قیمت لیر ترکیه نسبت به آخرین معاملات روز پنج‌شنبه تغییری نداشت. هر لیر ترکیه با قیمت دو هزار و ۵۰ تومان معامله می‌شود.

 قیمت لیر ترکیه امروز ۲ بهمن ماه در مقایسه با آخرین معاملات روز پنج‌شنبه تغییری نداشت. هر لیر ترکیه در ابتدای معاملات روز شنبه به دو هزار و ۵۰ تومان رسید.

هر لیر ترکیه در روز مشابه شش ماه گذشته، یعنی ۲۶ دی ماه با رقم دو هزار و ۴۰ تومان معامله شد، که در مقایسه با امروز کاهش ۰٫۴۹ درصدی معادل ۱۰  تومانی را تجربه کرده است.

طی ماه اخیر قیمت لیر در بازار تهران ۳۵۰ تومان افزایش یافت. اما در یک هفته اخیر ارزش این ارز ۱۰ تومان کاهش داشته است.

گفتنی است که قیمت لیر پس از افشای برنامه های اردوغان به شدت افزایش یافت و از پایین ترین سطح ۱۸.۳۶ در برابر دلار آمریکا به حدود ۱۱ رسید؛ با این حال، از آن زمان تا کنون نرخ برابری آن بازهم کاهش یافته است.

امروز شنبه نرخ برابری لیر در برابر دلار به ۱۳٫۴ رسید.

با در نظر گرفتن تورمی که در ماه دسامبر روی ۳۶ درصد قرار داشت. کاهش نرخ ها، نرخ بهره واقعی کشور را به منفی ۲۲ درصد رساند.

این امر سرمایه‌گذاران را از پس انداز لیر منصرف کرده و فشار زیادی را بر این ارز وارد کرده است که سال گذشته حدود ۴۴ درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داد.

حفاظت ارز ازرش لیر

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه می‌گوید: «۱۲.۲ میلیارد دلار در حساب‌های با طرح بیمه دولتی سپرده‌گذاری شده است.»

همچنین اردوغان تصرح می‌کند: «به نظر ما پس از این دیگر شاهد نوسان نرخ ارز به دلیل تقاضای نامتوازن برای ارز نخواهیم بود.»

اردوغان در نهایت توضیح می‌دهد: «طرح اقتصادی‌ موجود برای رساندن قدم به قدم کشور به اهداف مشخص شده طراحی شده است و در تابستان آینده بهتر شاهد نتایج آن خواهیم بود.»

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.