کد خبر : 13669 / /
/

عکس بازیگران| اخبار بازیگران| بازیگران ایرانی| عکس بازیگران ایرانی| بازیگران معروف ایرانی

نقش مولانا در فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی به پارسا پیروزفر رسید تا این بازیگر در کنار شهاب حسینی که پیش‌تر برای نقش شمس انتخاب شده بود، به ایفای نقش بپردازد.

شهاب حسینی با همسر ترک خود در سریالی بازی کرده که نظر کاربران را جلب کرده است. شهاب‌ حسینی تنکابنی (زاده ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در تهران) بازیگر سینما و تلویزیون، مجری و گوینده ایرانی است. شهاب حسینی تنکابنی درسال ۱۳۵۲ در تهران متولد شد. شهاب حسینی اولین فرزند خانواده‌اش است و یک برادر و دو خواهر دارد. تحصیلات دانشگاهی شهاب حسینی دررشته روانشناسی دانشگاه تهران بود که آن را به قصد مهاجرت به کانادا ناتمام گذاشت. شهاب حسینی کار خود را با تئاتر دانشجویی و سپس گویندگی رادیو آغاز کرد، سپس در برنامه‌ای به نام اکسیژن درتلویزیون ظاهرشد.

شهاب حسینی

شهاب حسینی

شهاب حسینی را بیشتر با سریال ها و فیلم هایی همانند: پس از باران، پلیس جوان، سوپراستار و درباره الی بـه یاد می آوریم. این ستاره بزرگ سینما با بازی در فیلمهای: جدایی نادر از سیمین و فروشنده کـه هردو برنده جایزه اسکار شدند، نام خودرا در تاریخ بازیگری ایران ثبت کرد.

شهاب حسینی با کدام برنامه ها شروع کرد؟

سید شهاب‌الدین حسینی تنکابنی، کارگردان و بازیگر تلویزیون و سینما و مجری، گوینده تلویزیون سال ۱۳۵۲ در تهران متولد شد. وی فعالیت هنری‌اش رابا گویندگی در رادیو آغاز کرد.  حسینی از سال ۱۳۷۷ با اجرای برنامه‎ی «اکسیژن» بـه تلویزیون راه یافت و کار اجرا رابا برنامه‌هایی چون «رنگ صبح»، «برپا برپا» و «با شـما» ادامه داد.

همسر شهاب حسینی

شهاب حسینی، نخل طلا بهترین بازیگرمرد فستیوال کن، دیپلم افتخار بهترین بازیگر را از جشنوارۀ فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره‎ی فیلم فجر، جایزه‎ی بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشن شب منتقدان و جشن خانه‎ی سینما، جایزه‎ی بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره‎ی فیلم‌هـای تلویزیونی، را در کارنامه دارد.

شهاب حسینی متولد ۱۳۵۲/۱۱/۱۴ می باشد.

شهاب حسینی از چه خانواده ای است؟

سید شهاب‌الدین حسینی تنکابنی، ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در خانواد‌ه‌ای فرهنگی در تهران متولد شد. در دوران کودکی کم شیطنت نداشت، بـه‌طوری‌که می گوید: «روزی کـه بخاطر سربازی سرم رابا نمره ۴ اصلاح کردم، دیدم سرم از ۹ ناحیه شکسته اسـت. با توجه بـه این کـه ۴-۵ مورد از این شکستگی‌ها رابه یاد نمی‌آورم، باید آن‌ها رابه دوران کودکی‌ام نسبت داد.»

شهاب حسینی

پس از گذراندن سال اول ابتدایی بخاطر کار مادرش کـه یک امدادگر بود، بـه خرم‌آباد نقل‌مکان کردند. شهاب ۷-۸ ساله ۲ سال بعدی زندگی‌اش را دور از تهران نیمه آرام و اکثریت فامیل دریک محیط جنگی گذراند. خاطرات ناراحت‌کننده‌ی دوران جنگ از همان روزها بـه یادش مانده و همین‌ها باعث شد بعد از بازگشتش بـه تهران احساس غریبی کند و بـه نقل خودش شاگردی آرام و گوشه‌گیر باشد.

دوران نوجوانی‌اش حول‌وحوش خیابان فاطمی گذشت. دیگران نه آن‌قدر آرام و گوشه‌گیر بودو نه آن‌قدر شر. دایره ارتباطاتش بـه‌تدریج گسترش می‌یافت و درهمان دوران یکی از بهترین دوستانش رابه خاطر اعتیاد از دست داد. شهاب کـه دیپلم انسانی داشت در دانشگاه آزاد برای رشته بازیگری قبول شد اما ازآنجاکه آن روزها بازیگری برایش آن‌چنان مطرح نبوده منتظر نتایج کنکور سراسری میماند.

با قبولی در رشته روانشناسی راهی دانشگاه تهران میشود. آنجا را هم بعد از ۲ سال تحصیل بـه هوای مهاجرت بـه کانادا نیمه‌تمام رها می کند. مـا همان ۲ سال میراثی برای او باقی می گذارد کـه زندگی‌اش را تغییر می دهد. یکی بازیگری در تئاتر کـه در دانشگاه آغاز کرده بودو دیگری آشنایی‌اش با «پریچهر».

آشنایی همانا و عاشق شدن همانا. شهاب حسینی پس یکسال تلاش ناموفق برای مهاجرت و گذراندن یک دوره‌ی ترسناک سربازی بـه میراثش بازمی‌گردد و حالا آن‌ها جز اصلی زندگی‌اش شده‌اند. یکی بـه‌عنوان حرفه و دیگری بـه‌عنوان همسر.

شهاب حسینی با چه کسی ازدواج کرد؟

او کـه کلاس‌هـای بازیگری استاد سمندریان را درسال‌هـای ۷۱-۷۲ گذرانده بودو در دانشگاه تجربه بازی روی صحنه را پیداکرده بود، با پشتوانه‌ای تقریبا خوب در جهت حرفه‌ای شدن قدم برداشت. از جوانانی کـه در آن دوران با آن‌ها همبازی بوده پارسا پیروزفر و یوسف تیموری نیز بازیگرانی مطرحی شده‌اند.

شهاب کـه حالا ۳ سال اسـت با عشق دوران دانشجویی‌اش، پریچهر ازدواج کرده، فعالیت هنری‌اش رابا گویندگی رادیو درسال ۷۷ از سر می گیرد. سپس با برنامه‌ای بنام اکسیژن کـه آن روزها خوب هم مخاطب پیدا کرد، برای نخستین بار در تلویزیون ظاهر می شود. فعالیتش بـه‌عنوان مجری تلویزیونی با برنامه‌هـای «برپا برپا»، «رنگ صبح» و «سایه‌روشن» ادامه پیدا می کند.

آغاز مسیر شهرت شهاب حسینی

شهاب جوان کـه بـه‌عنوان یک مجری-بازیگر خوش‌چهره و پرانرژی در تلویزیون دیده‌شده، درسال ۷۹ با سریال «پس از باران» پا بـه عرصه بازیگری میگذارد. البته در نقش کوتاه. همان نقش کوتاه کار خودش را می کند و شهاب حسینی سال بعد با دو پیشنهاد تلویزیونی و سینمایی روبرو میشود. سال ۸۰ رابا پلیس جوان بـه تلویزیون و با «رخساره» امیر قویدل بـه پرده‌هـای سینما میرود.

بـه قول خودمان خیلی زود روی غلتک افتاد تقریبا هرسال با ۲ الی ۳ کار در سینما و تلویزیون دیده می ‌شد. در همان سال هـای ابتدایی تجربه بازیگری برای کارگردانان مطرحی مثل تهمینه میلانی، پوران درخشنده و سیروس الوند را پیدا کرد. درسال ۸۲ برای نخستین بار، نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد «جشن خانه سینما» برای بازی در فیلم واکنش پنجم شد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.