کد خبر : 13756 / /
/

برخی از معامله‌گران می‌گفتند این رفت و برگشت‌ها ناشی از ساعات تسویه بازارهای دیگر است. برای مثال ظهر یک شنبه به دلیل تسویه هرات کاهشی شد و افزایش قیمت عصر، بعد از تعطیلی بانک‌ها و بواسطه تسویه آبشده بوده است.

قمیت دلار در صرافی ملی در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۷۴ تومان کاهش، ۲۵,۱۱۹ تومان نرخ گذاری شد. قیمت دلار در بازار متشکل در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۲۳۲ تومان افزایش، ۲۵,۰۳۸ تومان نرخ گذاری شد. قیمت دلار در سامانه سنا با افزایش ۰.۱۱ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۲۵,۰۶۷ تومان معامله شد. قیمت دلار کانادا با کاهش ۰.۸۹ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۲۱,۹۲۲ تومان معامله شد. جزئیات قیمت دلار را در این خبر بخوانید.

علت رفت و برگشت قیمت دلار چه بود؟

برخی از معامله‌گران می‌گفتند این رفت و برگشت‌ها ناشی از ساعات تسویه بازارهای دیگر است. برای مثال ظهر یک شنبه به  دلیل تسویه هرات کاهشی شد و افزایش قیمت عصر، بعد از تعطیلی بانک‌ها و بواسطه تسویه آبشده بوده است.

قیمت دلار| نقش هرات در الاکلنگی شدن بازار ارز ایران

یک دلیل دیگر نیز برای وضعیت الاکلنگی مطرح بود و آن نقش بازار هرات است. در گزارش روز شنبه، اشاره شد که برخی معامله گران معتقدند بازار هرات با شانتاژ خبری بالا رفته است. در معاملات یکشنبه تا حدودی این نگاه تایید کرد و نشان داد دلار هرات پس از فروش در سقف، به سمت کف عقب‌نشینی کرد. قیمت دلار در بازار هرات، دیروز تا 28 هزار تومان بالا رفت و امروز تا 27 هزار و 450 تومان نیز عقب‌نشینی کرد.  یعنی فروش در سقف و خرید در کف.

قیمت دلار| معامله گران ارز معتقدند توافق می شود

در طی بازار روز یک شنبه، چشم انداز مذاکرات بیش از گذشته مثبت بود و حتی معامله‌گران اعتقاد داشتند توافقی انجام می‌شود که همه ویژگی‌های توافق موقت را دارد اما اسم آن توافق پلکانی است که نام محترمانه توافق موقت است.

معامله‌گران معتقدند قیمت دلار در معاملات پشت خطی یکشنبه شب دوباره بالا می‌رود اما در بازار نقدی دوشنبه مجددا نزولی می‌شود و حتی کف پایین‌تری از معاملات روز یکشنبه ثبت می کند. تصور این است که در روزهای آتی قیمت دلار از این الگو پیروی کند که در بازار نقدی نزولی باشد، در بازار فردایی نزول تعدیل شود و قیمت‌ها بالا برود، مجددا در بازار نقدی میزان نزول از روز قبل بیشتر شود و در بازار فردایی حد اصلاح کمتر از روز قبل شود.

با این حساب می‌شود گفت بخشی از معامله‌گران انتظار دارند در روزهای پیش رو دلار هر روز ارزان‌تر از دیروز باشد. باید ببینیم این پیش‌بینی تحقق پیدا می‌کند یا نه؟

نکته روز یک شنبه بازار ورود قیمت صرافی ملی به کانال 24 هزار تومان بود. نرخ صرافی ملی همراه با بازار، ابتدا افزایشی و در ادامه با نزول، آخرین نرخ بر روی تابلوی صرافی ملی به کانال 24 هزار تومان رسید.

قیمت دلار در صرافی ملی

امروز دلار در صرافی ملی برخلاف رشد قبلی با افت قیمت روبرو بوده است، بطوری که دلار در صرافی ملی که روز قبل تا ۲۵,۱۹۳ (بیست و پنج هزار و یکصد و نود و سه ) تومان رسیده بود، امروز - دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ مصادف با ۳۱ ژانویه ۲۰۲۲ - با کاهش ۰.۲۹ درصدی به ۲۵,۱۱۹ (بیست و پنج هزار و یکصد و نوزده ) تومان رسید.

قیمت دلار در بازار متشکل

امروز دلار در بازار متشکل برخلاف افت قبلی خود، رشد قیمت را تجربه کرد، بطوری که دلار در بازار متشکل که روز قبل تا ۲۴,۸۰۶ (بیست و چهار هزار و هشتصد و شش ) تومان رسیده بود، امروز - دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ مصادف با ۳۱ ژانویه ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۹۲ درصدی به ۲۵,۰۳۸ (بیست و پنج هزار و سی و هشت ) تومان رسید.

قیمت دلار در سامانه سنا

روز قبل دلار در سامانه سنا برخلاف افت قبلی خود، رشد قیمت را تجربه کرد، بطوری که دلار در سامانه سنا که ۲ روز پیش تا ۲۵,۰۳۸ (بیست و پنج هزار و سی و هشت ) تومان رسیده بود، امروز - دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ مصادف با ۳۱ ژانویه ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۱۱ درصدی به ۲۵,۰۶۷ (بیست و پنج هزار و شصت و هفت ) تومان رسید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.