کد خبر : 13918 / /
/

قیمت طلا امروز| قیمت طلا و سکه| قیمت طلا و سکه امروز| آخرین قیمت طلا و سکه| قیمت کنونی طلا و سکه

امروز هر اونس طلا مانند روز قبل رشد قیمت را تجربه کرد. هر اونس طلا که روز قبل تا ۱,۸۰۷ (یک هزار و هشتصد و هفت ) رسیده بود، امروز - شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ مصادف با ۰۵ فوریه ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۰۹ درصدی به ۱,۸۰۸ (یک هزار و هشتصد و هشت ) رسید.

قیمت طلا کاهش یافت. قیمت طلا هر مثقال با کاهش ۱.۰۶ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۵,۱۸۴,۰۰۰ تومان معامله شد.قیمت سکه هم همراه با قیمت طلا کاهش یافت. قیمت طلا تحت تأثیر لغو چند تحریم قرار گرفت.  جدیدترین قیمت طلا را در خبر روز دنبال کنید.

هر گرم طلا ۱۸ عیار با کاهش ۱.۱۷ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۱,۱۹۶,۶۰۰ تومان معامله شد.هر مثقال طلا 18 عیار با کاهش ۱.۰۶ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۵,۱۸۴,۰۰۰ تومان معامله شد.هر اونس طلا در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۱.۷ افزایش، ۱,۸۰۸ نرخ گذاری شد.

سکه امامی با کاهش ۱.۴ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۱۲,۰۶۵,۰۰۰ تومان معامله شد.نیم سکه با کاهش ۰.۵۹ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۶,۷۳۰,۰۰۰ تومان معامله شد.ربع سکه با کاهش ۰.۵۳ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۳,۷۵۰,۰۰۰ تومان معامله شد.هر سکه گرمی در بازار امروز نسبت به ۲ روز پیش، با ۸۰۰۰ تومان کاهش، ۲,۲۷۲,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

قیمت طلا در هر گرم چقدر است؟

امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار برخلاف رشد قبلی با افت قیمت روبرو بوده است، بطوری که هر گرم طلا ۱۸ عیار که ۲ روز پیش تا ۱,۲۱۰,۷۰۰ (یک میلیون و دویست و ده هزار و هفتصد ) تومان رسیده بود، امروز - شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ مصادف با ۰۵ فوریه ۲۰۲۲ - با کاهش ۱.۱۷ درصدی به ۱,۱۹۶,۶۰۰ (یک میلیون و یکصد و نود و شش هزار و ششصد ) تومان رسید.

امروز هر مثقال طلا 18 عیار برخلاف رشد قبلی با افت قیمت روبرو بوده است، بطوری که هر مثقال طلا 18 عیار که ۲ روز پیش تا ۵,۲۳۹,۰۰۰ (پنج میلیون و دویست و سی و نه هزار) تومان رسیده بود، امروز - شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ مصادف با ۰۵ فوریه ۲۰۲۲ - با کاهش ۱.۰۶ درصدی به ۵,۱۸۴,۰۰۰ (پنج میلیون و یکصد و هشتاد و چهار هزار) تومان رسید.

امروز هر اونس طلا مانند روز قبل رشد قیمت را تجربه کرد. هر اونس طلا که روز قبل تا ۱,۸۰۷ (یک هزار و هشتصد و هفت ) رسیده بود، امروز - شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ مصادف با ۰۵ فوریه ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۰۹ درصدی به ۱,۸۰۸ (یک هزار و هشتصد و هشت ) رسید.

 در معاملات صبح روز ‌شنبه 16 بهمن، قیمت سکه در نیمه روز 12 میلیون و 65 هزار تومان تومان ثبت شد که نسبت به قیمت بسته شده روز پنجشنبه 170 هزار تومان کاهش داشته است.

جدول قیمت طلا و سکه

امروز قیمت نیم سکه 40 هزار تومان کاهش یافت و به قیمت 6 میلیون و 730 هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز به قیمت 3 میلیون و 750 هزار تومان مبادله شد و قیمت سکه گرمی به 2 میلیون و 272 هزار تومان رسید.

همچنین امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار با کاهش 14 هزار و 100 تومانی نسبت به روز پنجشنبه قیمت یک میلیون و 196 هزار و 600 تومان مبادله شد.

قیمت طلا

نقطه حساس برای قیمت طلا/ نرخ تورم مجددا به کمک طلا آمد

  پس از گذشت یک هفته نزولی طلا مجددا بازدهی هفتگی مثبت را به ثبت رساند. طلا هفته پیش و پس از نشست فدرال رزرو و سیگنال های انقباضی که از سوی این نهاد به بازارها داده شد بیش از 2 درصد کاهش قیمت داشت و به زیر مرز 1800 دلاری رفته بود. اما در هفته جاری عامل تورم مجددا به کمک طلا آمد تا در این هفته با یک درصد افزایش قیمت به بالای مرز 1800 دلاری بازگردد.

با اینکه در کوتاه مدت تورم توانسته است طلا در محدوده قیمت کنونی نگه دارد، اما نگرانی های راجع به تورم از سوی دیگر احتمال مقابله فدرال رزرو با تورم را نیز افزایش می دهد. در چنین فضایی احتمال افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا افزایش پیدا می کند. همواره با افزایش نرخ بهره هدف فدرال رزرو، قیمت طلا کاهش پیدا می کند زیرا هزینه فرصت نگهداری دارایی های بدون بازده صعودی می شود.

این مساله سبب می شود طلا از سویی عامل پشتیبان صعودی داشته باشد و از سوی دیگر عاملی که طلا را نزولی می کند. همین امر سبب شده است تا طلا فعلا در حوالی مرز 1800 دلار نوسان کند. از سوی دیگر داده های بازار کار آمریکا به غیر از کشاورزی هم امیدوارکننده منتشر شد تا یک عامل نزولی به جمع عوامل تهدید کننده قیمت طلا اضافه شود.

در نهایت و با در نظر گرفتن این عوامل متضاد در بازار طلا، مرز 1800 دلاری مرزی تعیین کننده است. تحلیل گران بر این باورند که اگر طلا بتواند مدت کافی بالای این مرز دوام بیاورد، این موضوع نشانه امیدوار کننده ای برای قیمت فلز زرد خواهد بود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.