کد خبر : 13935 / /
/

آخرین موانع بر راه مذاکرات برداشته شده و مذاکره به توافقی موقت و ۲ ساله تا پایان مرحله آزمایش و اعتمادسازی برداشته شد.

روزنامه «رأی الیوم» در خبری اختصاصی از توافق در مذاکرات وین خبر داد. پیش از آن، کاهش سریع قیمت دلار در بازار ایران از این خبر رونمائی کرده بود. دلار دیروز در صرافی های تهران تا۲۶ تومان پائین آمد و پیش بینی می شود امروز بیش از دیروز پائین بیاید.

"رای الیوم" نوشت: 

آخرین موانع بر راه مذاکرات برداشته شده و مذاکره به توافقی موقت و ۲ ساله تا پایان مرحله آزمایش و اعتمادسازی برداشته شد. بموجب این توافق آمریکا تمامی تحریم‌های وضع شده در دوران ترامپ را لغو می کند.*

سفر معاون وزیر خارجه کره جنوبی به تهران با هدف آزاد شدن پولهای بلوکه شده ایران (۷ میلیارد دلار) با توافق و اشاره امریکا و با هدف نشان دادن حسن نیت در مذاکرات وین انجام شد.

به موجب توافق بدست آمده ایران ذخیره (۶۰ در صدی) اورانیوم غنی ‌شده و سانتریفیوژهای جدید خود را که پس از خروج ترامپ از برجام بدست آورده و فعال کرده را حفظ خواهد کرد. این ذخائر به روسیه منتقل و حفظ خواهد شد.

در این توافق قید شده که در صورت خروج دوباره امریکا از برجام، این ذخائر به ایران باز گرداندن شده و ایران فعالیت اتمی خود را از همان نقطه ای که متوقف کرده، بار دیگر ادامه خواهد داد.

همزمان با روزنامه "رای الیوم" در اسرائیل نیز اعلام شد که ایران و آمریکا به توافقی ۲ ساله دست یافته‌اند و بموجب این توافق تحریم‌های دوره ترامپ علیه ایران لغو خواهد شد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.