کد خبر : 13994 / /
/

برای اطلاع از آخرین قیمت دلار دربازارهای مختلف با این خبر همراه باشید.

قیمت دلار در صرافی ملی در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۱۵۰ تومان کاهش، ۲۴,۴۴۸ تومان نرخ گذاری شد. قیمت دلار در بازار متشکل با افزایش ۰.۳۶ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲۴,۳۷۵ تومان معامله شد. قیمت دلار در سامانه سنا با افزایش ۰.۳۸ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲۴,۴۹۷ تومان معامله شد. قیمت دلار کانادا در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۱۰۰ تومان کاهش، ۲۰,۹۵۷ تومان نرخ گذاری شد. برای اطلاع از آخرین قیمت دلار دربازارهای مختلف با این خبر همراه باشید.

قیمت دلار در  بازارهای مختلف

امروز دلار در صرافی ملی برخلاف رشد قبلی با افت قیمت روبرو بوده است، بطوری که دلار در صرافی ملی که روز قبل تا ۲۴,۵۹۸ (بیست و چهار هزار و پانصد و نود و هشت ) تومان رسیده بود، امروز - دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ مصادف با ۰۷ فوریه ۲۰۲۲ - با کاهش ۰.۶۱ درصدی به ۲۴,۴۴۸ (بیست و چهار هزار و چهارصد و چهل و هشت ) تومان رسید.

امروز دلار در بازار متشکل برخلاف افت قبلی خود، رشد قیمت را تجربه کرد، بطوری که دلار در بازار متشکل که روز قبل تا ۲۴,۲۸۵ (بیست و چهار هزار و دویست و هشتاد و پنج ) تومان رسیده بود، امروز - دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ مصادف با ۰۷ فوریه ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۳۶ درصدی به ۲۴,۳۷۵ (بیست و چهار هزار و سیصد و هفتاد و پنج ) تومان رسید.

امروز دلار در سامانه سنا برخلاف افت قبلی خود، رشد قیمت را تجربه کرد، بطوری که دلار در سامانه سنا که روز قبل تا ۲۴,۴۰۲ (بیست و چهار هزار و چهارصد و دو ) تومان رسیده بود، امروز - دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ مصادف با ۰۷ فوریه ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۳۸ درصدی به ۲۴,۴۹۷ (بیست و چهار هزار و چهارصد و نود و هفت ) تومان رسید.

روز قبل دلار کانادا مانند ۲ روز پیش با کاهش قیمت روبرو شد، بطوری که دلار کانادا که ۲ روز پیش تا ۲۱,۰۵۷ (بیست و یک هزار و پنجاه و هفت ) تومان رسیده بود، امروز - دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ مصادف با ۰۷ فوریه ۲۰۲۲ - با کاهش ۰.۴۷ درصدی به ۲۰,۹۵۷ (بیست هزار و نهصد و پنجاه و هفت ) تومان رسید.

قیمت دلار جان تازه گرفت

 بازار ارز تهران روز گذشته هم شاهد کاهش قیمت دلار بود اما معامله گران قیمت دلار را برای امروز 18 بهمن 1400 چگونه پیش بینی کرده اند؟

 بازار ارز تهران روز گذشته هم شاهد کاهش قیمت دلار بود. این اسکناس آمریکایی دیروز 230 تومان عقب نشینی کرد و با 26 هزار و 650 تومان معامله شد . 

پیام جدید صالح آبادی به  بازار دلار 

صالح آبادی ، رئیس کل بانک مرکزی شب گذشته در برنامه تلویزیونی گفت: بازار ارز وضع خوبی دارد و از ابتدای سال تاکنون ۴۸.۶ میلیارد دلار تامین ارز کردیم و به دنبال آرامش و تعادل در بازار ارز هستیم.رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: عرضه ارز در بازار متشکل ارزی نیز امسال نسبت به سال گذشته حدود ۴ برابر افزایش پیدا کرده و معامله اسکناس ارزی در ده ماهه امسال ۱.۶ میلیارد دلار بوده است که در سال گذشته این رقم ۴۲۳ میلیون دلار بود.او ادامه داد: با توجه به عرضه‌های انجام شده طبیعی بود که بازار ارز نوسان چندانی نداشته باشد و شرایط متعادل باشد.او در ادامه وضع سال آینده و رشد اقتصادی، تورم و بازار ارز را بهتر از امسال پیش بینی و اعلام کرد: با فرض تداوم شرایط موجود (تداوم تحریم) و با وضع صادرات و روند تورم سال کنونی ان‌شاء الله سال آینده سال بهتری خواهد بود.

آرایش هیجانی در بازار دلار 

 از طرف دیگر برخی  از معامله گران بازار دلار معتقدند که قیمت دلار از ابتدای این هفته  به صورت هیجانی آرایش نزولی به خود گرفته و احتمالا کم کم بازیگران ارزی به بازار دلار برگردند.

همچین  عده ای دیگر  می گویند  این موضوع که آمریکا در نهایت حاضر به ارائه تضمین برجامی به ایران نخواهد شد  تا حدی نزولی ها را از بازار ارز عقب برد.  مجموع این عوامل باعث شده که قیمت دلار در بازار شبانه جان دوباره بگیرد.

اما معامله گران قیمت دلار را برای امروز 18 بهمن 1400 چگونه پیش بینی کرده اند؟

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی روز گذشته بر روی 7 هزار و 345 تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت معاملات نقدی دیروز  55  تومان رشد را نشان می دهد.  بنابراین پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم  افزایشی است. 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی در معاملات پشت خطی شب گذشته  وارد کانال 27 هزار تومان شد. قیمت دلار در بازار معاملات فردایی دیشب برروی 27 هزار و 50 تومان قرار داشت  که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی  شنبه شب 600 تومان بالا  رفته بود. در معاملات پشت خطی شنبه شب قیمت دلار فردایی بر روی 26  هزار و 450 تومان قرار داشت. بنابراین  معامله گران قیمت دلار در بازار ارز امروز دوشنبه 18 بهمن  1400 را  صعودی پیش بینی کرده اند

پیش بینی  قیمت دلار  از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات شب گذشته قیمت دلار وارد کانال 26 هزار تومان شد. . این اسکناس آمریکایی  دیشب با 26 هزار و 470 تومان معامله شد که نسبت به قیمت  شنبه   شب590 تومان افزایش را نشان می دهد.. شنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار  بر روی  25 هزار و 880 تومان قرار داشت. بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال   افزایش قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز  دوشنبه 18 بهمن بالا می رود. 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.