کد خبر : 14333 / /
/

سهام عدالت| ارزش سهام عدالت| آزادسازی سهام عدالت

سود سهام منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۳۹۹ مشمولان سهام عدالت حدود ۵۵۰ هزار تومان است اما پرداخت این مبلغ منوط به مبالغی که شرکت های سرمایه پذیر به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز می کنند، خواهد بود.

سود سهام عدالت تا پایان سال پرداخت می شود.  سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ تا پایان سال جاری پرداخت می شود.  سود سهام  منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۳۹۹ مشمولان سهام عدالت حدود ۵۵۰ هزار تومان است. متوفیان مشمولان سهام عدالت حدود سه میلیون نفر است. سود سهام عدالت قطعا به این افراد هم تعلق میگیرد.

​طبق گفته مسئولان درحالی قرار است سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ تا پایان سال جاری پرداخت شود که وراث مشمولینی که فوت شده اند همچنان باید تا راه اندازی سامانه الکترونیکی برای تقسیم و واریز سود سهام عدالت فرد متوفی منتظر بمانند.

واریز سود سهام عدالت 

بر اساس آخرین محاسبات، سود سهام  منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۳۹۹ مشمولان سهام عدالت حدود ۵۵۰ هزار تومان است اما پرداخت این مبلغ منوط به مبالغی که شرکت های سرمایه پذیر به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز می کنند، خواهد بود.

بر این اساس اگر شرکت های سرمایه پذیر سود سهام خود را در زمان مقرر به حساب سمات واریز کنند، پرداخت سود در یک مرحله انجام می شود اما در غیر اینصورت، واریز سود بیش از یک مرحله به طول می انجامد.

 خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت

در این راستا تعداد متوفیان مشمولان سهام عدالت حدود سه میلیون نفر است و سود سهام عدالت قطعا به این افراد هم تعلق میگیرد. وراث این افراد باید امور مربوط به انحصار ورثه را انجام دهند و پس از آن در انتظار راه اندازی سامانه الکترونیکی برای تقسیم سود سهام متوفی به وراث منتظر بمانند. پس از راه اندازی این سامانه سود سهام عدالت فرد متوفی، بر اساس انحصار ورثه، به حساب وراث واریز خواهد شد.

در این راستا، تابستان سال جاری بود که حسین قشمی، مدیر سیستم تسویه و پرداخت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرده بود که با برگزاری جلسات متعدد همکاران واحد حقوقی قوه قضائیه و واحد فناوری اطلاعات شرکت، سامانه ای جهت انتقال سهام افراد فوت شده به وارثان آنان ایجاد خواهد شد.

برای ایجاد این سامانه، جلسات متعددی با همکاران واحد حقوقی قوه قضائیه و همکاران واحد فناوری اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی برگزار شد تا اطلاعات موجود متوفیان چه از جهت میزان سهام عدالت چه از جهت تعداد وراث در این سامانه ثبت و ضبط شود تا درصدی که وارثان از سهام ارث می برند مشخص شود.

ارزش سبد سهام عدالت یک میلیون تومانی نسبت به هفته گذشته رشد داشته ‌است. اما این رشد چقدر است؟

شنبه (۲۳ بهمن) شاخص کل بورس با اُفت ۳۸ واحد روی پله یک میلیون و ۲۸۴ هزار واحدی قرار گرفت.  چهارشنبه (۲۷ بهمن) شاخص کل بورس با اُفت ۸۴۵ واحد روی پله یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحدی قرار گرفت.

ارزش کل سبد ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی سهام عدالت در روز شنبه  به ترتیب ۱۱ میلیون و ۹۸۹ هزار تومان، ۲۲ میلیون و ۵۸۶ هزار  رسید.

در روز چهارشنبه هم ارزش کل سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت و یک میلیون تومانی سهام عدالت به ترتیب به  ١٢ میلیون و ۵۴هزار تومان، ٢٢ میلیون و ٧٠۶ هزار تومان رسید؛ بنابراین سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت، ۶۵ هزار تومان و سبد یک میلیون تومانی سهام عدالت ۱۲۰ هزار تومان در این هفته  رشد کرد.

به این ترتیب ارزش سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی که در حال حاضر ۱۲ میلیون و ۵۴ هزار تومان است، نسبت به هفته گذشته که برابر با ۱۱ میلیون و ۵۴ هزار تومان بود، یک ۰.۵۴ درصد رشد داشته است. همچنین ارزش سبد سهام عدالت یک میلیون تومانی که در حال حاضر ۲۲ میلیون و ۷۰۶ هزار تومان است، نسبت به هفته گذشته که برابر با ۲۲ میلیون و ۵۸۶ هزار تومان بود، یک  ۰.۵۳ درصد رشد داشته است.

تکلیف سود سهام عدالت متوفیان چیست؟

سود سهام عدالت متوفیان همچنان قابل واریز نیست و وراث مشمولانی که فوت شده‌اند، باید برای دریافت سود سهام عدالت فرد متوفی همچنان منتظر بمانند. این در حالی است که برخی بیش از دو سال است که منتظر دریافت سود سهام عدالت فرد متوفی هستند.

تابستان امسال، مدیر سیستم تسویه و پرداخت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: با همکاری قوه قضاییه قرار است سامانه‌ای ایجاد شود، تا سهام عدالت افراد متوفی به وارثان آنها منتقل شود. بعد از راه‌اندازی این سیستم و انتقال سهام عدالت به وراث، آنها می‌توانند سود سهام عدالت را دریافت کنند.

چهار ماه از آن وعده می‌گذرد و به نظر می‌رسد که این سامانه هنوز راه‌اندازی نشده است و امسال هم سود سهام عدالت افراد متوفی پرداخت نمی‌شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.