کد خبر : 14395 / /
/

امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار برخلاف رشد قبلی با افت قیمت روبرو بوده است.

قیمت طلا کاهش یافت. قیمت طلا ۱,۱۸۹,۴۰۰ تومان نرخ گذاری شد. قیمت طلا تحت تأثیر اخبار مذاکرات کاهش یافت. قیمت طلا و سکه هر دو امروز با کاهش مواجه شد. جزئیات قیمت طلا را در این خبر دنبال کنید.

هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار امروز نسبت به ۲ روز پیش، با ۱۵۵۰۰ تومان کاهش، ۱,۱۸۹,۴۰۰ تومان نرخ گذاری شد. هر مثقال طلا 18 عیار با کاهش ۱.۳۲ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۵,۱۵۱,۰۰۰ تومان معامله شد. هر اونس طلا با افزایش ۰.۱۵ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱,۸۹۹ معامله شد.

سکه امامی در بازار امروز نسبت به ۲ روز پیش، با ۱۲۵۰۰۰ تومان کاهش، ۱۱,۸۳۰,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.نیم سکه با کاهش ۱.۰۵ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۶,۶۳۰,۰۰۰ تومان معامله شد.ربع سکه با کاهش ۱.۳۵ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۳,۷۰۰,۰۰۰ تومان معامله شد.هر سکه گرمی در بازار امروز نسبت به ۲ روز پیش، با ۱۳۰۰۰ تومان کاهش، ۲,۲۷۰,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

قیمت طلا ۱۸ عیار چقدر شد؟

امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار برخلاف رشد قبلی با افت قیمت روبرو بوده است، بطوری که هر گرم طلا ۱۸ عیار که ۲ روز پیش تا ۱,۲۰۴,۹۰۰ (یک میلیون و دویست و چهار هزار و نهصد ) تومان رسیده بود، امروز - شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ مصادف با ۱۹ فوریه ۲۰۲۲ - با کاهش ۱.۳ درصدی به ۱,۱۸۹,۴۰۰ (یک میلیون و یکصد و هشتاد و نه هزار و چهارصد ) تومان رسید.

قیمت طلا|  مثقال طلا 18 عیار

امروز هر مثقال طلا 18 عیار برخلاف رشد قبلی با افت قیمت روبرو بوده است، بطوری که هر مثقال طلا 18 عیار که ۲ روز پیش تا ۵,۲۱۹,۰۰۰ (پنج میلیون و دویست و نوزده هزار) تومان رسیده بود، امروز - شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ مصادف با ۱۹ فوریه ۲۰۲۲ - با کاهش ۱.۳۲ درصدی به ۵,۱۵۱,۰۰۰ (پنج میلیون و یکصد و پنجاه و یک هزار) تومان رسید.

قیمت طلا| قیمت اونس طلا

امروز هر اونس طلا برخلاف افت قبلی خود، رشد قیمت را تجربه کرد، بطوری که هر اونس طلا که روز قبل تا ۱,۸۹۶ (یک هزار و هشتصد و نود و شش ) رسیده بود، امروز - شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ مصادف با ۱۹ فوریه ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۱۵ درصدی به ۱,۸۹۹ (یک هزار و هشتصد و نود و نه ) رسید.

برخی از تحلیگران بازار سکه معتقدند در صورتی که  قیمت سکه  زیر محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی باقی بماند،‌ در پله اول می تواند تا 11 میلیون و 500 هزار تومان پایین برود و در پله دوم به سمت 11 میلیون و 200 هزار تومان حرکت خواهد کرد. 

بازیگران بازار سکه می گویند اگر قیمت دلار  در روز  در آخرین روز بهمن 1400 حمایت 25  هزار و 800 تومانی را از دست بدهد، احتمالا قیمت سک نزول بیشتری را تجربه کند. 

اما در معاملات پشت خطی شب گذشته برای قیمت سکه چه اتفاقی افتاد؟ 

افت قیمت سکه در معاملات پشت خطی

قیمت سکه در  معاملات پشت خطی دیشب کانال 12 میلیون تومان را از دست داد و با 11 میلیون و 775 هزار تومان معامله شد؛ این قیمت نسبت به معاملات پشت خطی  چهارشنبه شب گذشته 235 هزار  تومان پایین رفته بود .قیمت سکه در معاملات پشت خطی  چهارشنبه  شب بر روی 12 میلیون و 10 هزار تومان قرار داشت.

پیش بینی قیمت  سکه

به عقیده تحلیلگران بازار سکه اگر اسکناس آمریکایی در روز شنبه حمایت ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومانی را از دست بدهد،احتمال افت بیشتر سکه بسیار قوی خواهد شد.

پیش بینی قیمت سکه امروز 30 بهمن از مسیر دلار / احتمال افت  قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران، سکه در معاملات پشت خطی روز جمعه زیر مرز ۱۲ میلیون تومان تثبیت شد و حمایت حساس ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست داد. فلز گران بهای داخلی ساعت ۱۰ شب جمعه در بازار پشت خطی در محدوده ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که فلز گران بهای داخلی زیر محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی باقی بماند،‌ در گام اول تا سطح ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی افت خواهد کرد و بعد حتی احتمال افت به زیر محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰هزار تومان وجود خواهد داشت. 

به نظر می رسد که شرایط نزولی در انتهای هفته در بازار دلار موجب شده است که سکه بازان با قدرت در موقعیت فروش قرار بگیرند. در این شرایط اگر اسکناس آمریکایی در روز شنبه حمایت ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومانی را از دست بدهد، احتمال افت بیشتر سکه بسیار قوی خواهد شد. 

البته بدون افت قابل توجه دلار نمی توان انتظار افت معنادار در بازار سکه را داشت. در انتهای هفته در بازارهای جهانی اونس طلا تقویت شده است و فلز زرد در مقطعی حتی به بالای مرز هزار و ۹۰۰ دلاری رفت. این افزایش اونس طلا موجب شده است که از افت قابل توجه سکه جلوگیری شود. سکه در شرایط فعلی ارزش ذاتی در محدوده ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی دارد و این موضوع میتواند مانع بزرگی سد راه نزولی های بازار شود. 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.