کد خبر : 14921 / /
/

زهره فکور صبور، زاده اول فروردین ۱۳۵۷، بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران بود. دو مجموعه تلویزیونی «دنگ و فنگ روزگار» به کارگردانی جواد مزدآبادی و «کامیون» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی به ترتیب در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ آخرین حضور وی در تلویزیون بود.

زهره فکور صبور در سال ۱۳۵۷ در تهران بدنیا آمد. زهره فکور صبور بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران بود که در ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ درگذشت. زهره فکور صبور، زاده  اول فروردین ۱۳۵۷، بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران بود. فیلم زیر از زهره فکور صبور در کنسرت به تازگی منتشر شده است. زهره فکور صبور در این ویدئو با علی انصاریان دیده می شود. 

 

زهره فکور صبور، زاده  اول فروردین ۱۳۵۷، بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران بود. دو مجموعه تلویزیونی «دنگ و فنگ روزگار»  به کارگردانی جواد مزدآبادی و «کامیون» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی به ترتیب در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ آخرین حضور وی در تلویزیون بود. وی در سه‌شنبه ۱۰ اسفند در حالی در ۴۳ سالگی درگذشت که مشغول ایفای نقش در سریال تلویزیونی «بی‌همگان» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی مهران مهام بود. 

ابتدای کار هنری او در سن ۱۷ سالگی در سال ۱۳۷۵ با نقش کوچکی در یک نمایش کودک شروع شد. مدتی بعد از آن وی با گروه‌های تئاتری آشنا می‌شود و در نمایشی از هملت روی صحنه می‌رود.

فکور صبور پس از حضور در کلاس های بازیگری حمید سمندریان در سال ۱۳۷۷ بعد از تستی که برای بازی در سریال «باغ کوچک بی بی گل» می‌دهد، پذیرفته می‌شود. مدتی بعد بازی او در سریال پرمخاطب «روزگار جوانی» به کارگردانی شاپور قریب باعث تثبیت وی به عنوان یک بازیگر تلویزیونی شد، بطوریکه پس از از آن حضور در سریال «مسافری از هند»، ریحانه، نرگس و کارآگاهان در سال ۸۷ و دلنوازان در سال ۸۸ را تجربه کرد.  

زهره فکور صبور در این دوران با توجه به علاقه و تجربه‌ای که در طراحی و دوخت لباس داشته فعالیت‌هایی در زمینه طراحی و دوخت پارچه، لباس را انجام داد و از سال ۱۳۹۶ به مدلینگ و تبلیغات پرداخت.

فکور صبور از پدری کرمانشاهی و مادر سمنانی به دنیا آمد. او ۳ خواهر و ۱ برادر دارد که با یکی از برادرانش رابطه صمیمانه‌تری داشته است. همین برادر هم در سال‌های انتهایی دهه ۷۰ که او به صورت جدی وارد حرفه بازیگری می‌شود با این انتخاب مخالفت می‌کند.

به گفته خودش: «تنها کسی که با این موضوع مخالفت کرد برادرم بود و با توجه به اینکه پدرم سال‌ها پیش فوت کرده بود، حرف برادرم نه تنها برای من بلکه برای تمام اعضای خانواده‌ام مورد قبول بود، اما بعد از اینکه پشتکار مرا دید کم کم این مسئله را پذیرفت.»

این بازیگر تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم ادامه داد و بدون آنکه تا قبل از آن تصوری از دنیای بازیگری یا برنامه‌ای برای ورود به آن داشته باشد.

دهه۹۰ را می‌توان دوران کم‌کاری  او به حساب آورد. فکور صبور در گفتگویی تصویری گفته بود: «وقتی آدم زیاد کار نمی‌کند فراموش می‌شود و حتی این موضوع در زندگی‌اش هم اثرگذار است. وقتی کار نمی‌کنم از یاد کارگردان‌ها هم می‌روم و برای همین است که به تازگی خیلی روی خاص بودن نقش تمرکز نمی‌کنم و نقش‌ها را راحت‌تر انتخاب می‌کنم.» او درهمین گفتگو در پاسخ به اینکه احساس خوشبختی می‌کند یا نه صریحا اشاره کرده بود «تا حدودی، ولی نه خیلی زیاد. اگر بچه داشتم، قطعا نمی‌گذاشتم بازیگر شود.»

ماجرای درگذشت زهره فکور صبور

زهره فکور صبور که به گفته خودش از مدت‌ها پیش در سبک زندگی خود تغییراتی داده و گیاهخوار شده بود در ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ و در حالی تنها ۴۳ سال داشت بدون هیچ عارضه خاصی به طور ناگهانی درگذشت. این بازیگر جوان این روزها مشغول ایفای نقش در سریال تلویزیونی «بی‌همگان» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی مهران مهام بود. منابع رسمی علت فوت او را مصرف بیش از حد قرص با هدف خودکشی عنوان کردند.

جزئیات فوت و کشف پیکر زهره فکور؛ خودکشی ثابت شد؟ | همسر بازیگر سینما: جواب تلفنم را نمی‌داد

کارنامه حرفه‌ای زهره فکور صبور

فیلم‌ها

۱۳۸۰    بوی گل سرخ   

۱۳۸۶    دوشیزه باران    

۱۳۸۹    کنسرت روی آب    

۱۳۹۰    یه دروغ کوچولو    

۱۳۹۱    مشت زن  

۱۳۹۸    جزیره   

۱۳۹۸    ناک اوت 

مجموعه‌های تلویزیونی

۱۳۷۸–۱۳۷۵    غبار نور  

۱۳۷۶    آژانس دوستی    

۱۳۷۷    باغ کوچک بی بی گل  

۱۳۷۷    روزگار جوانی  

۱۳۷۸    یکی بود، یکی نبود   

۱۳۷۸    کاشانه   

۱۳۷۹    همسفر   

۱۳۷۹    نیستان    

۱۳۸۰    گروه هفت  

۱۳۸۰    روزهای آرزو

۱۳۸۱    سه، پنج، دو    

۱۳۸۲    مسافری از هند    

۱۳۸۲    مسافر پردردسر  

۱۳۸۳    کمکم کن   

۱۳۸۳    فصل زرد  

۱۳۸۴    ریحانه  

۱۳۸۵    نرگس   

۱۳۸۵    ازنفس‌افتاده 

۱۳۸۵    آدمخوار

۱۳۸۷    کارآگاهان   

۱۳۸۷    روزهای زیبا    

۱۳۸۸    دلنوازان

۹۳–۱۳۹۲    پایتخت۳   

۱۳۹۴    دردسرهای عظیم   

۱۳۹۵    دردسرهای عظیم ۲  

۱۳۹۶    پنچری   

۱۳۹۷    دنگ و فنگ روزگار  

۱۳۹۸    کامیون 

زهره فکورصبور (متولد ۱ فروردین ۱۳۵۷) بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر اهل مردمان ایرانی‌تبار است. آخرین حضور زهره فکورصبور در تلویزیون با دنگ و فنگ روزگار در سال‌های ۱۳۹۸ به کارگردانی جواد مزدآبادی است. زهره فکور صبور بازیگر سینما و تلویزیون فوت کرد. در ادامه بیوگرافی زهره فکور صبور بازیگر سینما و تلویزیون را می توانید بخوانید.

هنوز علت دقیق مرگ  مشخص نیست اما بنا بر گفته منابع کاملا آگاه این بازیگر بر اثر خودکشی با قرص ساعت ۸ شب به بیمارستان منتقل شده اما پزشکان موفق به نجات وی نشده اند.

زهره فکور صبور متولد ۱ فروردین ۱۳۵۷ در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است. فارغ التحصیل مقطع دیپلم می باشد که فعالیت خود را از تئاتر شروع کرد و حالا در تلویزیونی حضور دارد و کنار بازی ، کارهای طراحی و دوخت هم انجام می دهد.

خانواده زهره فکور صبور

در تهران از پدر کرمانشاهی و مادر سمنانی به دنیا آمد ، فرزند آخر خانواده است و یک برادر و سه خواهر دارد که با برادرش رابطه صمیمانه تری دارد

شروع فعالیت زهره فکور صبور

در تمام طول زندگیم به تنها چیزی که فکر نمی ‌کردم بازیگر شدن بود. سال ۱۳۷۵ وقتی ۱۸ ساله بودم بعد از گرفتن دیپلم به پیشنهاد یکی از دوستانم که در عرصه تئاتر کودک فعالیت می کرد تجربه کوتاهی در تئاتر را بدست آوردم. بعد از این تئاتر با گرواهی از دانشجویان تئاتر آشنا شدم و در نمایشنامه هملت ایفای نقش کردم و از آن پس بود که بازیگری برایم جدی تر شد.

بعد از حضور در کلاس های بازیگری حمید سمندریان به تئاتر بازگشت سپس سال ۱۳۷۷ برای بازی در سریال باغ کوچک بی بی گل تست داد و پذیرفته شد. بعد از این سریال در فیلم روزگار جوانی به کارگردانی شاپور قریب بازی کرد

کارهای شاخص زهره فکور صبور

سال ۱۳۸۲ در سریال مسافری از هند حضور داشت تا اینکه سریال ریحانه ، نرگس و کارآگاهان در سال ۸۷ و دلنوازان در سال ۸۸ چهره اش را شناخته تر کرد.

تغذیه و گیاه خواری زهره فکور صبور

من از بچگی زیاد ورزش می کردم و زمانی که وارد بازیگری شدم این فعالیت کم شد ولی با این حال گیاهخوار هستم و غذاهایی آب پز و بخار پز علاقه دارم.

رابطه با هنرمندان

اخلاقی که دارم که نمی دانم خوب است یا بد … دوستان خیلی صمیمی‌ ام ، دوستانی هستند که از دوران بچگی با آن‌ ها دوست بودم و نمی‌ توانم سریع دوست صمیمی برای خودم پیدا کنم. ولی سعی می کنم با تمام بازیگران رابطه خوبی داشته باشم

غذای بیرون باب میلم نیست

اگر برای تفریح بیرون بروم ترجیح می دهم به یک سینما بروم تا به یک رستوران و اگر به رستوران بروم سعی می‌کنم غذاهای خیلی سبک مانند سوپ و سالاد بخورم

بهترین و بدترین اخلاق زهره فکور صبور

بدترین اخلاقم این است که حرف مردم خیلی روی من تاثیر می‌ گذارد ،با یک حرف خیلی ناراحت و با یک حرف خیلی خوشحال می شوم و به نظرم بهترین اخلاقم این هست که خیلی سریع می‌ بخشم

شغل دوم زهره فکور صبور

من از بچگی عاشق خیاطی و بافتنی بودم .در چند سالی که کمتر کار می‌ کردم ، دوره‌ های طراحی دوخت و طراحی پارچه را هم آموزش دیدم و اکنون در کنار بازیگری کارهای طراحی و دوخت انجام می‌ دهم

فیلم مورد علاقه زهره فکور صبور

کازابلانکا را همیشه دوست داشتم و بعد از این همه دیدن، باز هم برایم جذابیت دارد

ورود به مدلینگ زهره فکور صبور

خانم بازیگر از سال ۱۳۹۶ که ۳۹ ساله شد بصورت جدی وارد عرصه مدلینگ و تبلیغ محصولات شرکت های و برندهای مختلف لباس شده است. او بعنوان فتومدل و مدل آرایشی هم فعالیت دارد.

به‌ شدت اهل نوشیدنی‌ های طبیعی و مایعات هستم

اصلا از نوشابه‌ ها و آبمیوه‌ های آماده استفاده نمی‌ کنم در عوض میوه‌ های هر فصلی را می‌ خرم و با آنها نوشیدنی‌ های خوشمزه درست می‌ کنم

در مجموع لذت‌ بخش‌ ترین نوشیدنی من آب است

در کودکی بیشتر تفریحی شنا کردن بود

ولی تمام بازی های بچگی مثل گرگم به هوا و لی لی بازی را دوست داشتم، در کل بازی های دوران کودکی را بیشتر از بازی های بچه های الان دوست دارم.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.