کد خبر : 15202 / /
/

شبکه الجزیره امروز جمعه از حمله موشکی روسیه به فرودگاه بین المللی شهر لویو خبر داد.

آخرین تحولات میدانی در اوکراین حاکی از آن است که فرودگاه لویو در غرب اوکراین هدف حملات موشکی نیروهای روسیه قرار گرفت. همزمان روسیه بر فراز مناطق دونتسک و لوهانسک که خواهان جدایی از اوکراین و حامی حمله روسیه هستند، منطقه پرواز ممنوع اعلام کرد.

شبکه الجزیره امروز جمعه از حمله موشکی روسیه به فرودگاه بین المللی شهر لویو خبر داد.

نیروی هوایی اوکراین نیز اعلام کرد که نیروهای روسیه با شش موشک کروز از یک زیردریایی در دریای سیاه، فرودگاه لویو را هدف قرار دادند.

شهردار لویو گفت که موشک‌های روسیه بامداد امروز به منطقه‌ای در نزدیکی فرودگاه این شهر در غرب اوکراین اصابت کرد.

«آندری سادووی» افزود: این حمله موشکی موجب انهدام یک مرکز ساخت قطعات و تعمیر و نگهداری هواپیما شده است اما تلفات جانی در پی نداشته است. 

ویدئوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی نیز نشان می دهد که چندین انفجار بزرگ صبح امروز نزدیکی فرودگاه لویو را لرزاند و در پی آن دودهای قارچ‌ گونه ای از این منطقه به هوا برخاست. 

در همین حال جدایی طلبان منطقه دونباس در شرق اوکراین خبر دادند که روسیه منطقه پرواز ممنوع را بر فراز دو جمهوری لوهانسک و دونتسک واقع در دونباس که خواهان جدایی از این کشور هستند، اعمال کرده است.

لوهانسک و دونتسک حامی حمله روسیه به اوکراین هستند.

از سوی دیگر مقامات لوهانسک و  دونتسک ادعا کردند که نیروهای اوکراینی مناطق غیرنظامی در این مناطق را هدف قرار دادند که منجر به کشته و زخمی غیر نظامیان شد.

خبرگزاری تاس روسیه به نقل از مقامات دونتسک گزارش داد که در نتیجه بمباران شهر دونتسک توسط نیروهای اوکراین امروز ( جمعه ) چهار غیرنظامی کشته شدند.

مقامات لوهانسک نیز به این خبرگزاری روسیه گفتند که نیروهای اوکراینی پنج منطقه مسکونی این منطقه را طی ۲۴ ساعت گذشته هدف قرار داده است.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین هم از سرنگونی هفت جنگنده، یک بالگرد، سه پهپاد و سه موشک روسیه طی ۲۴ ساعت گذشته توسط نیروهای اوکراینی خبر داد.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین ادعا کرد: روسیه به دلیل خسارات سنگینی که در این جنگ متحمل می شود، اقدام به جذب مزدوران سوری برای انتقال آنها به اوکراین کرده است. 

این ستاد نظامی اوکراین با اشاره به اینکه نیروهای روسیه ۹۰ درصد از ماریوپول را ویران کرده اند، افزود: روسیه همچنان به بستن راهروهای بشردوستانه و بازداشت غیر نظامیان ادامه می دهد.

در همین زمینه، شورای شهر کی یف پایتخت اوکرای  در صفحه فیسبوک خود ادعا کرد که روسیه صبح امروز ( جمعه ) یک منطقه مسکونی در منطقه پودیلسکی را بمباران کرده است. 

شورای شهر  کی یف  با بیان اینکه نیروهای امداد و نجات هم اکنون در محل مشغول به کار هستند، افزود: ماهیت خسارت وارده به ساختمان‌های مسکونی و مصدومان مشخص شده است.

شهریار کی یف مدعی شد که در این حمله ۱۹ نفر که بین آنها ۴ کودک هستند، کشته شدند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.