کد خبر : 16145 / /
/

شامگاه سوم اسفندماه سال 1400یکی از بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج اباذر بندر امام خمینی (ره) واقع در استان خوزستان به نام علیرضا دریس هنگام عبور از مقابل یکی از پارک‌های شهر متوجه شد که 3 نفر در حال سرقت یک موتورسیکلت از آنجا هستند.

عاملان قتل جوان بسیجی 2 ماه پس از به شهادت رسیدن وی توسط ماموران پلیس دستگیر شدند.   

شامگاه سوم اسفندماه سال 1400یکی از بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج اباذر بندر امام خمینی (ره) واقع در استان خوزستان به نام علیرضا دریس هنگام عبور از مقابل یکی از پارک‌های شهر متوجه شد که 3 نفر در حال سرقت یک موتورسیکلت از آنجا هستند.

 

او که سوار بر خودرو بود به آنها نزدیک شد تا موضوع را بررسی کند اما سارقان سوار بر موتورسیکلت از آنجا گریختند. فرار سارقان آغاز تعقیب و گریز بین بسیجی جوان و آنها بود. جوان بسیجی تلاش کرد تا هر طور که شده با تعقیب سارقان آنها را متوقف کند اما بعد از طی شدن مسیری کوتاه در خیابان ۱۷ شهریور شهرک مقداد یکی از سارقان مسلح به‌سوی این بسیجی تیراندازی و وی را به‌شدت مجروح کرد.

شهادت جوان بسیجی به خاطر شدت جراحات

به‌دنبال این حادثه سارقان در تاریکی شب فرار کردند و دقایقی بعد بسیجی جوان که دچار خونریزی و جراحت شدیدی شده بود به مرکز درمانی منتقل شد. کادر پزشکی تلاش زیادی برای نجات او انجام دادند اما این تلاش‌ها بی‌ثمر بود و او بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید. با اعلام خبر شهادت این بسیجی وظیفه‌شناس از همان زمان تلاش‌ها برای شناسایی و دستگیری سارقان مسلح آغاز شد.

تاریکی شب سبب شده بود تا سارقان هیچ رد و نشانی از خود به جا نگذارند اما کارآگاهان پلیس آگاهی مدتی بعد با انجام تحقیقات گسترده توانستند به سرنخ‌هایی از عاملان شهادت شهید دریس دست پیدا کنند. هرچه تجسس‌های پلیس ادامه پیدا می‌کرد آنها به اطلاعات تازه‌تری از متهمان دست پیدا می‌کردند تا اینکه سرانجام چند روز قبل آنها توانستند متهمان را شناسایی کنند.

عملیات ضربتی برای دستگیری عاملان جنایت

اعضای این باند تبهکاری که گمان نمی‌کردند بعد از گذشت حدود 2ماه از جنایتی که مرتکب شده‌اند همچنان تحت تعقیب باشند در عملیاتی ضربتی توسط مأموران دستگیر شدند.

سرهنگ سهراب حسین نژاد، رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان با اعلام جزئیات دستگیری متهمان گفت: درپی وقوع سرقت مسلحانه موتورسیکلت که منجر به شهادت جوان بسیجی علیرضا دریس در بندر امام خمینی(ره) شهرستان ماهشهر شده بود، شناسایی و دستگیری سارقان به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی آن فرماندهی قرار گرفت و با تلاش شبانه‌روزی و همچنین اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارآگاهان زبده پلیس آگاهی شهرستان، درنهایت مخفیگاه اعضای باند 5نفره سارقان را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در چند عملیات غافلگیرانه و ضربتی همه آنها دستگیر شدند.

سرهنگ حسین نژاد ادامه داد: مأموران پلیس در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد یک قبضه سلاح وینچستر به کاررفته در سرقت مسلحانه منجر به قتل و چند دستگاه موتورسیکلت که در سرقت‌ها از آنها استفاده می‌شد کشف کردند. وی ادامه داد: دستگیرشدگان در جریان بازجویی‌ها به سرقت مسلحانه و قتل شهید دریس در بندرامام خمینی(ره) اعتراف کردند و هم‌اکنون در بازداشت به‌سرمی‌برند و تحقیقات تکمیلی در این‌ باره ادامه دارد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.