کد خبر : 16552 / /
/

با وجود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی و زیان انباشته و کیفیت پایین محصولات، ایران خودرو و سایپا همچنان به طرح‌های فروش خود ادامه دهند. حالا هم آنها بر اساس قانون جوانی جمعیت، موظف به اجرای طرحی با عنوان خودرو بدون قرعه‌کشی برای مادران شده‌اند. این هفته نوبت به دور جدید آن رسیده است.

پیش فروش ایران خودرو آغاز شد. پیش فروش ایران خودرو این هفته در حال برگزاری است. پیش فروش ایران خودرو بدون قرعه کشی است. پیش فروش ایران خودرو شرایطی دارد که در این خبر دنبال می کنید. برای اطلاع از شرایط ثبت نام پیش فروش ایران خودرو با این خبر همراه باشید.

خودروسازان بر اساس قانون جوانی جمعیت موظف شده‌اند که به برخی مادران بدون قرعه‌کشی خودرو بفروشند. دور جدید طرح ایران خودرو برای فروش خودرو بدون قرعه‌کشی به مادران این هفته در حال اجراست. اما اختلاف قیمت کارخانه و بازار در این طرح چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، با وجود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی و زیان انباشته و کیفیت پایین محصولات، ایران خودرو و سایپا همچنان به طرح‌های فروش خود ادامه دهند. حالا هم آنها بر اساس قانون جوانی جمعیت، موظف به اجرای طرحی با عنوان خودرو بدون قرعه‌کشی برای مادران شده‌اند. این هفته نوبت به دور جدید آن رسیده است.

پیش فروش ایران خودرو| شرایط ثبت‌نام خودرو برای فرزند دوم

ایران خودرو، این طرح را در راستای ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰ دانسته‌. مادرانی که فرزند دوم آنها از این تاریخ به بعد متولد شده است مشمول طرح‌های ایران خودرو و سایپا، هستند.

این شرکت تاکید کرده‌ است که اگر تعداد متقاضیان مشمول در این بخشنامه، بیش از ظرفیت شرایط فروش باشد، تخصیص محصول در قالب قرعه‌کشی صورت می‌پذیرد. در غیر این صورت، همه مادران مشمول که شرایط آنها به تایید سازمان‌های ذیربط برسند، امکان واریز وجه را دارند.

در بخشنامه خودرو بدون قرعه‌کشی برای مادران آمده است: اطلاعات طرح مذکور، به سازمان ثبت احوال ارسال می‌گردد، تا پس از شناسایی مادران حائز شرایط، امکان واریز وجه برای ایشان میسر شود.

این دور از طرح فروش ایران خودرو (با موعد تحویل حداکثر ۳ ماهه)، از روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت آغاز می‌شود و پنجشنبه، پانزدهم به پایان می‌رسد.

این طرح‌های فروش خودرو در حالی اجرایی می‌شوند که به گفته احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان، از هر هزار نفر، تنها دو نفر شانس برنده شدن دارند.

اخیرا، رئیس پلیس راهور ناجا از سازمان استاندارد و خودروسازان دعوت کرد هرچه زودتر از مردم به دلیل تولید خودرو با نازل‌ترین کیفیت عذرخواهی کنند و ایمنی خودروها را افزایش دهند (همشهری آنلاین).

 

پیش فروش ایران خودرو| محصولات ایران خودرو در بازار چند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، حال سوال اینجاست که قیمت‌ها در طرح‌ فروش ایران خودرو، چقدر با بازار تفاوت دارد؟

با نگاهی به این تفاوت قیمت، می‌توان برآورد کرد که اگر اتفاق ویژه‌ای در بازار رخ ندهد، در زمان تحویل خودروها، رانت قابل توجهی نصیب خریداران می‌شود.

پژو پارس سال سفارشی (ELX)

متقاضیان ثبت‌نام در این طرح فروش فوق‌العاده، می‌توانند برای مثال پژو پارس سال سفارشی (ELX) با موتور xu7P را انتخاب کنند.

قیمت کارخانه‌ای این محصول، ۲۰۸ میلیون و ۹۵۷ هزار تومان است و پژو پارس سال به عنوان شبیه‌ترین خودرو به این محصول جدید ایران خودرو، در بازار، ۳۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

پژو پارس سال سفارشی

یکی دیگر از خودروهایی که هنگام ثبت نام در طرح فروش ایران خودرو عرضه می‌شود، پژو پارس سال سفارشی با موتور xu7P است.

قیمت کارخانه‌ای این خودرو، ۱۸۵ میلیون و ۲۹ هزار تومان است و و پژو پارس سال به عنوان شبیه‌ترین خودرو به این محصول جدید ایران خودرو، در بازار، ۳۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

پژو پارس TU۵

در طرح فروش، همچنین امکان گزینش پژو پارس TU۵ نیز وجود دارد.

قیمت کارخانه‌ای این محصول، ۱۷۶ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان است و این خودرو در بازار، ۳۸۱ میلیون تومان قیمت دارد.

پژو ۲۰۷i اتوماتیک ۶ سرعته

یکی دیگر از خودروهایی که هنگام ثبت نام در طرح فروش ایران خودرو عرضه می‌شود، پژو ۲۰۷i اتوماتیک ۶ سرعته سقف قرمز است.

قیمت کارخانه‌ای این محصول، ۳۱۸ میلیون و ۶۰۸ هزار تومان است. اما پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه‌ای، که شاید نزدیک‌ترین خودرو به این محصول جدید ایران خودرو باشد، در بازار، ۵۶۵ میلیون تومان داد و ستد می‌شود.

پژو آی ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای

متقاضیان همچنین در هنگام ثبت‌نام در این طرح خودرو، از امکان خرید پژو آی ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای نیز برخوردارند.

قیمت کارخانه‌ای این محصول، ۲۳۶ میلیون و ۳۴۴ هزار تومان تعیین شده است. اما پژو ۲۰۷i دنده‌ای، که شاید نزدیک‌ترین خودرو به این محصول جدید ایران خودرو باشد، در بازار، ۴۰۰ میلیون تومان داد و ستد می‌شود.

اختلاف قیمت کارخانه‌ و بازار

این ارقام، اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار را هنگام ثبت‌نام در این طرح ایران خودرو نشان می‌دهد.

فروشندگان، احتمالا پژو پارس سال سفارشی (ELX) را حدود ۱۰۴ و پژو پارس سال سفارشی را حدود ۱۲۸ میلیون تومان گران‌تر از کارخانه بفروش برسانند.

این تفاوت برای پژو پارس TU۵ احتمالا به حدود ۲۰۴ میلیون تومان می‌رسد.

همچنین فروشندگان، احتمالا پژو ۲۰۷i اتوماتیک ۶ سرعته را حدود ۲۴۶ و پژو آی ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای را حدود ۱۶۴ میلیون تومان گران‌تر از کارخانه بفروشند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.