کد خبر : 16667 / /
/

با وجود زیان و بدهی انباشته هنگفت و کیفیت پایین محصولات، خودروسازان هر هفته طرح‌های فروش خود را اجرا می‌کنند. ایران خودرو نیز در هفته جاری، دو طرح فروش را به اجرا گذشت که مهلت هر دو امروز به پایان می‌رسد.

پیش فروش ایران خوردو آغاز شده بود. پیش فروش ایران خودرو امروز پایان می پذیرد. پیش فروش ایران خودرو تا پایان روز پنجشنبه مهلت دارد. برای ثبت نام پیش فروش ایران خودرو  باید به سایت فروش محصولات این شرکت مراجعه کنند. برای اطلاع از جزئیات پیش فروش ایران خودرو با این خبر همراه باشید.

اجرای طرح پیش فروش ایران خودرو

ایران خودرو در هفته‌ جاری دو طرح فروش خودرو را به اجرا گذشت که مهلت پایانی هر دو امروز است. در طرحی جدید برای توزیع یارانه خودرو، بهمن موتور از روز شنبه ۱۷ اردیبهشت، طرح فروش دو محصول خود را آغاز می‌کند.

 

با وجود زیان و بدهی انباشته هنگفت و کیفیت پایین محصولات، خودروسازان هر هفته طرح‌های فروش خود را اجرا می‌کنند. ایران خودرو نیز در هفته جاری، دو طرح فروش را به اجرا گذشت که مهلت هر دو امروز به پایان می‌رسد.

در طرح فروش فوق‌العاده خودرو (با موعد تحویل ۳ ماهه) برخی محصولات این شرکت (با روش قرعه کشی)، تا پایان روز پنج‌شنبه ۱۵ اردیبهشت، عرضه می‌شوند.

متقاضیان باید به سایت فروش محصولات این شرکت مراجعه کنند.

همچنین این دور از طرح فروش ایران خودرو به مادران (با موعد تحویل حداکثر ۳ ماهه)، از روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت آغاز شد و پنجشنبه، پانزدهم به پایان می‌رسد.

در هر دو طرح محصولات یکسانی عرضه شده‌اند.

این طرح‌های قرعه‌کشی در حالی اجرایی می‌شوند که به گفته احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان، از هر هزار نفر، تنها دو نفر شانس برنده شدن دارند.

اخیرا، رئیس پلیس راهور ناجا از سازمان استاندارد و خودروسازان دعوت کرد هرچه زودتر از مردم به دلیل تولید خودرو با نازل‌ترین کیفیت عذرخواهی کنند و ایمنی خودروها را افزایش دهند (همشهری آنلاین).

پیش فروش ایران خودرو| محصولات ایران خودرو در بازار چند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، حال سوال اینجاست که قیمت‌ها در طرح‌ فروش ایران خودرو، چقدر با بازار تفاوت دارد؟

با نگاهی به این تفاوت قیمت، می‌توان برآورد کرد که اگر اتفاق ویژه‌ای در بازار رخ ندهد، در زمان تحویل خودروها، رانت قابل توجهی نصیب خریداران می‌شود.

پژو پارس سال سفارشی (ELX)

متقاضیان ثبت‌نام در این طرح فروش فوق‌العاده، می‌توانند برای مثال پژو پارس سال سفارشی (ELX) با موتور xu7P را انتخاب کنند.

قیمت کارخانه‌ای این محصول، ۲۰۸ میلیون و ۹۵۷ هزار تومان است و پژو پارس سال به عنوان شبیه‌ترین خودرو به این محصول جدید ایران خودرو، در بازار، ۳۱۳ میلیون تومان قیمت دارد.

پژو پارس سال سفارشی

یکی دیگر از خودروهایی که هنگام ثبت نام در طرح فروش ایران خودرو عرضه می‌شود، پژو پارس سال سفارشی با موتور xu7P است.

قیمت کارخانه‌ای این خودرو، ۱۸۵ میلیون و ۲۹ هزار تومان است و و پژو پارس سال به عنوان شبیه‌ترین خودرو به این محصول جدید ایران خودرو، در بازار، ۳۱۳ میلیون تومان قیمت دارد.

پژو پارس TU۵

در طرح فروش، همچنین امکان گزینش پژو پارس TU۵ نیز وجود دارد.

قیمت کارخانه‌ای این محصول، ۱۷۶ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان است و این خودرو در بازار، ۳۸۱ میلیون تومان قیمت دارد.

پژو ۲۰۷i اتوماتیک ۶ سرعته

یکی دیگر از خودروهایی که هنگام ثبت نام در طرح فروش ایران خودرو عرضه می‌شود، پژو ۲۰۷i اتوماتیک ۶ سرعته سقف قرمز است.

قیمت کارخانه‌ای این محصول، ۳۱۸ میلیون و ۶۰۸ هزار تومان است. اما پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه‌ای، که شاید نزدیک‌ترین خودرو به این محصول جدید ایران خودرو باشد، در بازار، ۵۶۷ میلیون تومان داد و ستد می‌شود.

پژو آی ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای

متقاضیان همچنین در هنگام ثبت‌نام در این طرح خودرو، از امکان خرید پژو آی ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای نیز برخوردارند.

قیمت کارخانه‌ای این محصول، ۲۳۶ میلیون و ۳۴۴ هزار تومان تعیین شده است. اما پژو ۲۰۷i دنده‌ای، که شاید نزدیک‌ترین خودرو به این محصول جدید ایران خودرو باشد، در بازار، ۳۹۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود.

این ارقام، اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار را هنگام ثبت‌نام در این طرح ایران خودرو نشان می‌دهد.

فروشندگان، احتمالا پژو پارس سال سفارشی (ELX) را حدود ۱۰۴ و پژو پارس سال سفارشی را حدود ۱۲۸ میلیون تومان گران‌تر از کارخانه بفروش برسانند.

این تفاوت برای پژو پارس TU۵ احتمالا به حدود ۲۰۴ میلیون تومان می‌رسد.

همچنین فروشندگان، احتمالا پژو ۲۰۷i اتوماتیک ۶ سرعته را حدود ۲۴۸ و پژو آی ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای را حدود ۱۶۳ میلیون تومان گران‌تر از کارخانه بفروشند.

موعد توزیع یارانه بعدی خودرو

از سوی دیگر، شرکت بهمن موتور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد پیش فروش عادی فیدلیتی پرایم را در روز شنبه ۱۷ اردیبهشت آغاز می‌کند.

بهمن موتور اعلام کرد با توجه به تعطیلی روز چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت، پیش فروش آنلاین فیدلیتی پرایم در دو مدل پنج و هفت نفره با قیمت غیر قطعی و تحویل هفته آخر مرداد، شنبه ۱۷ اردیبهشت انجام می شود.

پیش فروش عادی نقدی اعتباری فیدلیتی پرایم ۵ و ۷ نفره از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۱۷ اردیبهشت برای مشتریان به صورت آنلاین از طریق پرتال فروش این شرکت انجام خواهد شد. این فروش تا پایان ظرفیت ادامه می‌یابد.

محصولات بهمن موتور در بازار چند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، بهمن موتور در اطلاعیه‌ای که روز ۸ اردیبهشت منتشر کرد، قیمت قطعی خودروها را نیز اعلام کرده بود. ضمن اینکه خودروی دیگنیتی نیز در آن اطلاعیه وجود داشت. اما در جدول جدید فقط مبالغ پیش‌پرداخت برای دو مدل از خودروی فیدلیتی درج شده است.

حال سوال اینجاست که قیمت‌ها در طرح‌ فروش گروه بهمن، چقدر با بازار تفاوت دارد؟

با نگاهی به این تفاوت قیمت، می‌توان برآورد کرد که اگر اتفاق ویژه‌ای در بازار رخ ندهد، در زمان تحویل خودروها، رانت قابل توجهی نصیب خریداران می‌شود.

در جدول پیشین بهمن موتور، خودروی فیدلیتی پرایم تیپ یک، ۸۴۴ میلیون تومان قیمت داشت. در طرح جدید، خریداران باید ۳۹۰ میلیون تومان پیش‌پرداخت برای این خودرو، بپردازند. فیدلیتی ۵ نفره در بازار حدود یک میلیارد و ۲۶ میلیون تومان معامله می‌شود.

همچنین در جدول پیشین بهمن موتور، قیمت مصوب فیدلیتی پرایم تیپ ۲ نیز ۸۵۹ میلیون تومان تعیین شده بود. در طرح جدید، خریداران باید ۳۹۹ میلیون تومان پیش‌پرداخت برای این خودرو، بپردازند. فیدلیتی ۷ نفره در بازار یک میلیارد و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

اختلاف قیمت کارخانه‌ و بازار

این ارقام، اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار را هنگام ثبت‌نام در این طرح بهمن موتور نشان می‌دهد.

فروشندگان، خودروی فیدلیتی پرایم تیپ ۱ (۵ نفره) را حدود ۱۸۲ و فیدلیتی پرایم تیپ ۲ (۷ نفره) را حدود ۴۴۱ میلیون تومان گران‌تر از کارخانه بفروش می‌رسانند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.