کد خبر : 16874 / /
/

امروز دلار در بازار متشکل مانند روز قبل رشد قیمت را تجربه کرد. دلار در بازار متشکل که روز قبل تا ۲۵,۵۷۹ (بیست و پنج هزار و پانصد و هفتاد و نه ) تومان رسیده بود، امروز - چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ مصادف با ۱۱ می ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۰۳ درصدی به ۲۵,۵۸۸ (بیست و پنج هزار و پانصد و هشتاد و هشت ) تومان رسید.

قیمت دلار در صرافی ملی در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۳ تومان افزایش، ۲۵,۷۱۱ تومان نرخ گذاری شد. قیمت دلار در بازار متشکل با افزایش ۰.۰۳ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲۵,۵۸۸ تومان معامله شد. قیمت دلار در سامانه سنا در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۱۴ تومان افزایش، ۲۵,۷۱۹ تومان نرخ گذاری شد. قیمت دلار کانادا در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۳۳۱ تومان افزایش، ۲۲,۷۷۳ تومان نرخ گذاری شد. برای طالاع از قیمت دلار با این خبر همراه باشید.

امروز دلار در صرافی ملی مانند روز قبل رشد قیمت را تجربه کرد. دلار در صرافی ملی که روز قبل تا ۲۵,۷۰۸ (بیست و پنج هزار و هفتصد و هشت ) تومان رسیده بود، امروز - چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ مصادف با ۱۱ می ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۰۱ درصدی به ۲۵,۷۱۱ (بیست و پنج هزار و هفتصد و یازده ) تومان رسید.

امروز دلار در بازار متشکل مانند روز قبل رشد قیمت را تجربه کرد. دلار در بازار متشکل که روز قبل تا ۲۵,۵۷۹ (بیست و پنج هزار و پانصد و هفتاد و نه ) تومان رسیده بود، امروز - چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ مصادف با ۱۱ می ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۰۳ درصدی به ۲۵,۵۸۸ (بیست و پنج هزار و پانصد و هشتاد و هشت ) تومان رسید.

امروز دلار در سامانه سنا مانند روز قبل رشد قیمت را تجربه کرد. دلار در سامانه سنا که روز قبل تا ۲۵,۷۰۵ (بیست و پنج هزار و هفتصد و پنج ) تومان رسیده بود، امروز - چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ مصادف با ۱۱ می ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۰۵ درصدی به ۲۵,۷۱۹ (بیست و پنج هزار و هفتصد و نوزده ) تومان رسید.

بازار ارز تهران روز گذشته شاهد پیشروی نرخ دلار بود. اسکناس امریکایی دیروز بعد از چند ماه وارد ماه وارد کانال ۲۹ هزار تومان شد و در ساعات پایانی معاملات نقدی به قیمت ۲۹ هزار و ۱۵۰ تومان معامله شد.

از جمله عواملی که باعث افرایش قیمت دلار در بازار دیروز شده بود می توان به کانال شکنی نرخ حواله درهم و رشد قیمت دلار هرات اشاره کرد

البته گفته می شود مدیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته ای عنوان کرده است که فعالیت های هسته ای ایران به قدر کافی شفاف نیست و همین موضوع مورد توجه بازیگران ارزی قرار گرفته است

قیمت دلار| شوک شبانه به بازار دلار 

روز گذشته انریکه مورا، مسوول هماهنگی نشست‌های مذاکرات برجام  جهت برگزاری جلسه با علی باقری‌کنی، مذاکره‌کننده ارشد ایران راهی تهران شد . همزمان با سفر  انریکه مورا به تهران در معاملات پشت خطی شب گذشته نرخ دلار به سمت نیمه کانال 29 هزار تومان حرکت کرد و  در محدوده 29 هزار و 400 تومان مورد معامله قرار گرفت. چنین اتفاقی می تواند زمینه شروع هیجانی بازار در روز جاری باشد. 

قیمت دلار| نگاه معامله گران به نرخ حواله درهم 

عده ای از معامله گران اشاره به رفتار نرخ حواله درهم در روز گذشته به انتظار صعود مجدد دلارهستند اما به باور برخی دیگر از فعالان بازار بعد از کانال شکنی روز گذشته امروز وقت استراحت و اصلاح برای اسکناس آمریکایی است.

 ۳ دلیل مهم برای رشد قیمت دلار

قیمت هر دلار آمریکا در مبادلات روزگذشته با ۲درصد افزایش به ۲۹ هزار و ۱۵۰ تومان رسید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری‌آنلاین، روند صعودی قیمت دلار که از نیمه دوم اسفند ماه پارسال شروع شده دیروز سرعت بیشتری گرفت و قیمت هر دلار آمریکا با ۲درصد افزایش از مرز ۲۹هزار و ۱۵۰تومان عبور کرد. این بیشترین میزان رشد قیمت دلار در ۲ماه گذشته است. قیمت هر دلار آمریکا در ۲ماه اخیر۱۴درصد رشد کرده است.

همگام با رشد قیمت دلار، قیمت درهم امارات که نوسان آن تعیین‌کننده روند قیمت دلار است، به مرز ۸ هزار تومان رسید. رشد قیمت دلار دیروز همچنین موجب شد قیمت هر سکه طرح جدید نیز با ۱۶۰هزار تومان افزایش از مرز ۱۳میلیون و ۵۰۰هزار تومان عبور کند. روند نرخ طلا در بازار داخل، تابع نرخ دلار و نرخ هر اونس طلا در بازار جهانی است؛ در نتیجه هر نوع نوسان در این بازارها بر قیمت طلا و سکه اثر مستقیم دارد؛ با این حال اثر نوسان قیمت دلار بر بازار طلا بیش از اثر قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد علت افزایش شیب صعودی قیمت ارز احتمالا به ۳موضوع بازمی‌گردد؛ از یک طرف آمارها نشان می‌دهد امسال هزینه‌های وارداتی کشور به شکل محسوسی افزایش خواهد یافت و به این ترتیب امسال دولت به منابع ارزی بیشتری برای واردات کالاهای اساسی نسبت به سال گذشته نیاز دارد؛ این موضوعی است که احتمالا فعالان بازار ارز آن را درک کرده‌اند و با توجه به میزان منابع و مصارف ارزی در حال پیش‌خور کردن نوسان‌های آینده قیمت ارز هستند.

هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست میزان ارز مورد نیاز برای واردات در سال‌جاری چقدر است، اما با توجه به افزایش قیمت جهانی کالاهای پایه، تحت ‌تأثیر جنگ در اوکراین، از جمله کالاهای خوراکی برآورد می‌شود میزان نیازهای ارزی کشور امسال به شکل محسوس افزایش یابد و همین عامل، اتفاقا در طول یک ماه گذشته بانک مرکزی را بر آن داشته است که برنامه‌های تازه‌ای را برای جلوگیری از خروج ارز و جذب دلارهای خانگی در پیش بگیرد. عامل دومی که به‌نظر می‌رسد در نوسان‌های قیمت ارز تأثیر داشته است، افزایش انتظارات تورمی است.

برخی تحولات اقتصادی انتظارات تورمی را افزایش داده است. تورم یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده روند نرخ ارز است. عامل سومی هم که به‌نظر می‌رسد به نوسان قیمت ارز منجر شده و به‌ ویژه در روز گذشته در رشد قیمت دلار تأثیر داشته تعلیق به‌ وجود آمده در حوزه مذاکرات و دیپلماسی هسته‌ای است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.