کد خبر : 17316 / /
/

نگاهی به سریال هایی که پارسا پیروزفر بازی کرده است انداخته ایم.

پارسا پیروز فر در تاریخ 22 شهریور سال 1351 در تهران متولد شد. پارسا پیروزفر دارای مدرک کارشناسی نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. پارسا پیروزفر دانش آموخته رشته بازیگری از آکادمی هنرهای نمایشی استاد سمندریان در سال 1374 است. پارسا پیروزفر در سال 1380 نمایش هنر اثر یاسمینا رضا را به روی صحنه برد. نگاهی به سریال هایی که پارسا پیروزفر بازی کرده است انداخته ایم. 

پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر

اولین قسمت سریال «یاغی» به کارگردانی "محمد کارت" و تهیه کنندگی "سید مازیار هاشمی" روز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت از فیلیمو پخش شد. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سریال یاغی؛ اولین سریال محمد کارت ساعت ۸ صبح با مدت زمان ۹۴ دقیقه به صورت اختصاصی از فیلیمو  منتشر شد.

در این سریال بازیگرانی چون: پارسا پیروزفر، علی شادمان، طناز طباطبایی، امیر جعفری، نیکی کریمی ، فرهاد اصلانی، آبان عسکری، مهدی حسینی‌نیا، مه‌لقا باقری، عباس جمشیدی‌فر، جواد خواجوی،  ناهید مسلمی، امیرضا دلاوری، بهرام ابراهیمی، نادر شهسواری، هادی دیباجی، (با معرفی) الیکا ناصری، محمد صابری، توفیق حیدری، سامان مهکویه، افشین حسن‌لو، حسن همتی، شهاب کرلو، محمد مطهری‌پور، سعید شریف، عباس ایمانی، پگاه سعیدی، لادن ژاون‌وند، هوشنگ قوانلو، مائده تقوایی، مهرداد خانی، نیلوفر شهفری و... به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«یاغی» پنجشنبه‌ها ساعت ۸ صبح پخش می‌شود و مخاطبان می‌توانند هم اکنون با مراجعه به فیلیمو، اولین قسمت یاغی را مشاهده کنند. همچنین  قسمت دوم یاغی روز پنجشنبه ۵ خرداد منتشر خواهد شد.

فیلمنامه سریال یاغی را پدرام‌ پورامیری، حسین دوماری و محمد کارت با نگاهی به رمان «سالتو» به نگارش درآورده‌اند.

از دیگر عوامل اصلی این سریال‌می‌توان به مدیرفیلمبرداری: سامان لطفیان، تدوین: اسماعیل علیزاده، طراح صحنه: حجت اشتری، طراح لباس: محمد کارت، مدیرصدابرداری: سعید زند، مدیرتولید: مسعود زمانی، جانشین مدیرتولید: میلاد مولازاده، موسیقی: بامداد افشار، طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی، طراح گریم: محسن دارسنج، دستیار اول کارگردان: ایمان توکلی، مدیربرنامه‌ریزی: وحید کاشی، منشی صحنه: ماریا میرنژاد، طراح جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: امین پهلوان‌زاده، دستیار اول فیلمبردار: هومن خلیلی، طراح‌جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیگ، عکاس: مجید طالبی، طراح لوگو: محمد روح‌الامین، طراح تیتراژ: حامد بارئی طبری، مدیر تدارکات: سید رسول حاتمی، استوری بورد: پوریا هادی‌زاده، اتالوناژ: استودیو روشنا، ساخت مستند پشت‌صحنه:جواد رزاقی‌زاده و پشتیبانی فنی: حمید لدنی اشاره کرد.

پارسا پیروزفر

علاقه پارسا پیروزفر

علاقه پارسا پیروزفر به نقاشی باعث شد تا در سالهای دبیرستان و تحصیل در رشته ریاضی و فیزیک، داستان های مصوری را خلق کند. این آثار مصور که در آن خود قصه گوست و خود نیز تصویرگر آن است تاکنون چاپ نشده و فقط در وب سایت رسمی پارسا پیروزفر منتشر شده اند.

پارسا پیروزفر از جمله بازیگرانی است که تا به حال با هیچ روزنامه، مجله و یا رسانه ای مصاحبه نکرده است.

فعالیتهای هنری پارسا پیروزفر 

پارسا پیروزفر در سال های 1386، 1389 و 1390 ، به تدریس بازیگری در مدرسه فیلمسازی و پژوهش های سینمایی هیلاج پرداخته است. او همزمان با پرداختن به بازیگری سینما و بازیگری و کارگردانی تئاتر، در مقاطع زمانی متفاوتی به نقاشی، ترجمه آثار نمایشی، طراحی صحنه و لباس برخی از کارهای خود می پردازد.

علاوه براین پس از اتمام دبیرستان و تا کنون در زمینه های مختلفی از جمله گرافیک و تصویرسازی، مجسمه سازی، ساختن بنرهای تبلیغاتی و دوبله نیز فعالیت کرده است.

صداپیشگی پارسا پیروزفر

یکی از دغدغه های پارسا پیروزفر صدا پیشگی بوده است به طوری که در سالهای 1371 تا 1375به این حرفه پرداخته است. او در نمایشنامه های رادیویی و تعدادی نمایش ویژه کودکان به صورت نوار کاست نیز همکاری داشته است.

بازیگری پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر برای اولین بر در نقش شیخ سالک که نقشی کوتاه در فیلم پری به کارگردانی داریوش مهرجویی در سال 1373 فعالیت بازیگری خود را آغاز کرد. او در همان سال، همزمان با تحصیل در رشته نقاشی، متد استانیسلاوسکی را نزد مهین اسکویی، کارگردان، مدرس تئاتر و مترجم آثار نمایشی آموخت.

نمایش ماتریوشکا

پارسا پیروزفر در سال 1394 ، نمایش 8 اپیزودی ماتریوشکا را که بر اساس داستان های کوتاه آنتون چخوف ترجمه کرده و نوشته بود را به صورت نمایش های کوتاه و مرتبط، به صورت تک نفرهاجرا کرد.

نمایش ماتریوشکا پنجمین کار پارسا پیروزفر در مقام کارگردانی بود که به مدت دو سال در شهرهای مختلف آمریکا و کانادا نظیر لس آنجلس، سن دیگو، برکلی، مونترآل و ونکوور با استقبال زیادی اجرا شد. پارسا پیروزفر برای بازی در نمایش ماتریوشکا موفق به دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر مرد در بخش بین الملل سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر در سال 1395 شد.

پارسا پیروزفر در سریال در پناه تو

سریال در پناه تو به کارگردانی حمید لبخنده در سال 1374 را می توان انقلابی در ساخت سریالهای بعد از انقلاب دانست. این سریال با معرفی چهره های جوان و با استعدادی همچون لعیا زنگنه، حسن جوهرچی، رامین پرچمی و پارسا پیروزفر، یکی از سریالهای پر بیننده در دهه هفتاد بود. بازیگران این سریال اگرچه در فیلم و سریالهای قبل از در پناه تو نیز حضور داشتند اما با حضور در این سریال شهرت بیشتری کسب کردند.

نقش پارسا پیروزفر در این سریال به دلیل ممیزی های بسیار، کمرنگ شده و بخش زیادی از بازی او حذف شد اما حضور اندک او در سریال در پناه تو، بسیار قابل توجه بود.

پارسا پیروزفر

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.