کد خبر : 17714 / /
/

بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ قرار است، به جاماندگان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی، سهام عدالت اختصاص پیدا کند.

سهام عدالت در سال 98 آزادسازی شد. سهام عدالت به جاماندگان تخصیص می یابد. سهام عدالت جاماندگان پرداخت می شود. سهام عدالت عده ای اما جا ماند. دو سالی می‌شود که اخبار مختلف برای ثبت‌نام سهام عدالت پخش می‌شود اما به گفته مسئولان تمامی سایت‌ها و اخبار در این مورد جعلی است.

اعطای سهام عدالت به جامانده ها

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی از اختصاص سهام عدالت به جاماندگان تحت پوشش نهادهای حمایتی از تیرماه خبر داد.

بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ قرار است، به جاماندگان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی، سهام عدالت اختصاص پیدا کند.

در این زمینه حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی در ارتباط زنده با خبر ۱۴ امروز اعلام کرد، در تعامل سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) کسانی که از دریافت سهام عدالت جامانده‌اند، شناسایی می‌شون و از طرف دولت هم سهام دولت در شرکت‌های مختلف و نوع و کیفیت پرتفوی سهام شناسایی و از منابع دولت برای این منظور اختصاص می‌یابد.

وی گفت: ظرف دو هفته آینده در وزارت اقتصاد سهام دولت شناسایی و از تیرماه سهام دولت به جاماندگان تحت پوشش نهادهای حمایتی اختصاص می‌یابد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد کسانی که جامانده سهام عدالت هستند، اما تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند گفت: کسانی که استحقاق دریافت سهام عدالت دارند، یعنی جزو ۶ دهک کم‌درامد جامعه هستند، به آنها سهام عدالت اختصاص می‌یابد، ولی اول به دو دهک کم‌درآمد یعنی تحت پوشش حمایتی اختصاص می‌یابد. برای ۴ دهک بعدی باید در تعامل با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افراد جامانده سهام عدالت شناسایی شوند.

قربان‌زاده این را هم گفت که بقیه واجدان شرایط و جاماندگان سهام عدالت این سهام را دریافت خواهند کرد، اما فعلا از تیرماه کسانی که جامانده تحت حمایت نهاد بهزیستی و کمیته امداد هستند دریافت خواهند کرد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی این نکته را هم تاکید کرد که هیچ کس لازم نیست حتی یک ریال بابت سهام عدالت بپردازد، متأسفانه عده‌ای سودجو در کافی‌نت‌ها و یا دفاتر دیگر و با ارسال پیامک به مردم از آنها طلب پول می‌کنند که همه اینها غیرواقعی است و نباید برای سهام عدالت حتی یک ریال پرداخت شود.

تاثیر صعود بورس بر ارزش سهام عدالت

بازار سرمایه امروز توانست صعودی شود و شاخص کل بورس بیش از ۵۰۰۰ واحد افزایش یابد. ارزش سهام عدالت نیز پس از چندروز افت و رشد کم رمق روز گذشته امروز ۰.۲ درصد صعود کرد.

 

شاخص کل بورس امروز با ۵۳۳۱ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۵۴۲ هزار واحد صعود کرد.شاخص کل هم وزن نیز ۳۱۲۲ واحد افزایش یافت و به رقم ۴۲۸ هزار و ۳۲۱ واحد رسید.

نماد‌های شپنا، فملی، شبندر، پارس، شتران، نوری و شبریز نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر را روی شاخص گذاشتند. نماد‌های اسیاتک، شستا، شپنا، خودرو، خگستر، وبصادر و وتجارت پر تراکنش‌های بازار بودند.

 تاثیر صعود بورس بر ارزش سهام عدالت

روند صعودی بازار سرمایه باعث افزایش ارزش واقعی سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی نیز شد و پس از کاهش روز‌های گذشته ارزش سهام عدالت و رشد کم رمق روز گذشته، امروز شاهد رشد ۰.۲ درصدی این سبد بودیم.

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۱ میلیون و ۹۱۴ هزار و ۵۲ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۲۸ هزار و ۶۷۰ تومان معادل ۰.۲ درصد افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۴۳۱ تومان رسیده است.

ارزش سهام عدالت امروز مشخص شد

با افزایش شاخص کل بازار بورس، ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی امروز ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ به ۱۲ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۲۵۰ تومان رسید.

امروز سه شنبه (۱۰خرداد ۱۴۰۱)، ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه‌های شرکت‌های بورسی در این سهام به ۱۱ میلیون و۴۷۳ هزار و۷۱۹ تومان رسید.

شاخص کل بازار بورس نیز با۵۳۲۰ واحد افزایش در ارتفاع ۱.۵۴۲.۷۰۰ و شاخص هم وزن در ارتفاع ۴۲۸.۳۱۲ واحدی قرار گرفته است.

ارزش معاملات امروز بازار بورس۳۴۰۱ میلیارد تومان بود که در نهایت ارزش کل بازار بورس را در رقم ۶۱۲۳ هزار میلیارد تومان قرار داد.

بیشترین تاثیرگذاری شاخص بازار شپنا، فملی، شبندر، پارسان، شتران، نوری، شبریز بیشترین تاثیرگذاری بر شاخص بازار فرابورس فغدیر، آریا، کزغال، خدیزل، شگویا، غصینو، شبصیر بوده است. اغلب نمادهای موجود در پرتفوی سهام عدالت در معاملات امروز با افزایش نرخ مواجه شدند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.