کد خبر : 17756 / /
/

قیمت انواع پراید در بازار امروز 8 خرداد 1401 به شرح زیر است:

قیمت پراید نوسان زیادی داشته است. قیمت پراید به طرز فاجعه باری در سالهای اخیر افزایش داشته است. قیمت پراید اندکی کاهش یافته است. قیمت پراید  با آزادسازی واردات خودرو کاهش خواهد یافت. برای اطلاع از قیمت پراید با این خبر همراه باشید. 

قیمت انواع پراید در بازار امروز 8 خرداد 1401 به شرح زیر است:

قیمت پراید

قیمت پراید به زیر ۲۰۰ میلیون تومان رسید

کاهش قیمت‌های خودرو در بازار که به‌طور مشخص از هفته گذشته با قوت یافتن موضوع واردات خودرو و شفاف شدن عرضه و تقاضا در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو آغاز شده بود، همچنان تداوم دارد.

 بررسی بازار خودروی پایتخت حاکی از روند نزولی قیمت‌ها، به‌ویژه در خودروهای داخلی و مونتاژی است. در این میان پراید ۱۱۱ به زیر ۲۰۰ میلیون تومان بازگشت.

کاهش قیمت‌ها در بازار که به‌طور مشخص از هفته گذشته با قوت یافتن موضوع واردات خودرو و همچنین شفاف شدن عرضه و تقاضا در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد.

امروز در گروه سایپا هر دستگاه پراید ۱۳۱ حدود ۱۷۹ میلیون تومان، پراید ۱۱۱ (مدل ۹۹) بین ۱۹۹ تا ۲۰۱ میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار ۱۹۴ میلیون تومان، تیبا ۲ حدود ۲۰۳ میلیون تومان، کوئیک معمولی ۲۱۳ میلیون تومان، کوئیک آر (دو رنگ) ۲۲۸ میلیون تومان و ساینا ۲۱۳ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

همچنین در گروه ایران‌خودرو، هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ بین ۲۹۹ تا ۳۰۱ میلیون تومان،  پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (مدل ۹۹) ۳۴۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار (مدل ۱۴۰۰) ۳۵۷ میلیون تومان، سمند ال. ایکس بین ۲۹۸ تا ۳۰۰ میلیون تومان، رانا ۲۹۱ میلیون تومان، پژو پارس معمولی ۳۰۵ میلیون تومان، پژو پارس با موتور تی. یو۵ حدود ۳۷۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۳۹۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ اتوماتیک (مدل ۱۴۰۰) حدود ۵۶۵ میلیون تومان ارزشگذاری شد.

برپایه این گزارش، هرچند برخلاف هفته‌های گذشته تعداد فروشندگان در بازار به مراتب بیشتر شده، با این حال بازار همچنان در رکود کامل به سر می‌برد و خبری از خرید و فروش‌ها نیست.

ه گزارش اقتصادنیوز ؛ استپ قیمت خودرو در بازار در حالی رقم خورد که امروز دلار به روند افزایشی خود ادامه داد، اما با توجه به تعطیلات چند روزه بازار خودرو بدون تغییر به تعطیلات رفت.  از سوی دیگر به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر بازار خودرو مشتری چندانی ندارد و این امر نیز موجب شد تا رکود در بازار حاکم شود.

قیمت محصولات سایپا

«شاهین»، «کوییکR»  «، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2 معمولی» و «ساینا»، محصولاتی هستند که امروز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

رصد بازار نشان دهنده آن است خانواده کوییک امروز بدن تغییر در بازار عرضه شدند. امروز «کوییک R» بدون تغییر در بازار 224 میلیونی تومان قیمت خورد و «کوییک معمولی» هم 214 میلیون تومانی در بازار به فروش رسید.

«تیبا صندوقدار» دیگر محصول سایپا هم امروز 194 میلیون تومانی باقی ماند و «تیبا 2 معمولی» 205 میلیون تومان بدون تغییر در بازار دست به دست شد.  اما براساس رصد بازار امروز «شاهین» هم بدون تغییر قیمت همچنان 384 میلیون تومان معامله شد. «ساینا» هم 217 میلیون تومان قیمت خورد و بدون تغییر باقی ماند.

گروه صنعتی ایران‌خودرو قیمت جدید 22 محصول خود برای خرداد 1401 را اعلام کرد.

قیمت محصولات این شرکت در خرداد 1401 نسبت به ماه قبل تغییری نداشته است.

در این لیست، پژو206 تیپ3 سقف‌شیشه‌ای با قیمت 181 میلیون و 361 هزار تومان قیمت خورده است.

قیمت پراید| ریزش قیمت‌ها| بالاخره دلالان کوتاه آمدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بررسی روند بازار خودرو نشان می‌دهد که دلالان بالاخره ترمز قیمت‌ها در بازار را کشیده و به کاهشی شدن قیمت‌ها رضایت داده‌اند. این در حالیست که این مسیر کاهش قیمت خودروها در بازار، در هفته گذشته و تحت تاثیر خبر آزادسازی واردات خودرو پیش‌بینی می‌شد.

روند قیمت‌ها در بازار خودرو طی هفته گذشته نشان داد که دلالان دست از تلاش بر نمی‌دارند و همچنان افسار بازار خودرو را به دست دارند و اجازه کاهش قیمت‌ها را در این بازار نمی‌دهند. این در حالی بود که تجربه گذشته نشان می‌دهد حتی خبرها در رابطه با واردات خودرو بر بازار آزاد تاثیرگذار بوده است.

حال اما بررسی قیمت‌ها در بازار اولین روز از خرداد ماه امسال و مقایسه آن با هفته گذشته نشان می‌دهد که گویا دلالان بیش از این توان مقاومت نداشته‌ و بدین ترتیب خودرو در بازار آزاد در مسیر کاهشی شدن قرار گرفت.  البته هنوز هم قیمت‌ها در بازار آزاد بسیار فراتر از معمول و با فاصله بسیار از کارخانه تعیین می‌شوند. نکته قابل توجه اینجاست که محصولات خارج از تولید همچون پراید نیز همانند خودروهای بر مدار خط تولید، بالا و پایین می‌شود. البته برخلاف آنچه که برخی می‌گویند، هنوز این خودرو به زیر ۲۰۰ میلیون تومان نرسیده است.

بطور کلی بررسی بازار امروز و مقایسه آن با هفته گذشته نشان می‌دهد که در محصولات گروه خودروسازی سایپا کاهش یک تا ۱۵ میلیون تومانی شکل گرفته است.

در محصولات ایران‌خودرو نیز کاهش یک تا ۱۳ میلیون تومان برای محصولات تولیدی و البته ۳۵ میلیون تومان برای محصول مونتاژی این شرکت (هایما S۷ توربو) نسبت به ابتدای هفته گذشته (شنبه) مشهود است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.