کد خبر : 17802 / /
/

قیمت خودرو صفر داخلی در روز ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو امروز 15 خرداد در این خبر مشاهده می کنید. قیمت خودرو نوسان زیادی دارد. قیمت خودرو تحت تأثیر نوسانات قیمت ارز است. قیمت خودرو تغییراتی داشته است. قیمت خودرو امروز 15 خرداد به شرح زیر است:

قیمت خودرو در روزهای گذشته به دلیل نوسانات نرخ ارز با تغییراتی همراه شد. این روند ادامه دارد تا زمانی که نوسانات ارز کنترل شود.

قیمت خودرو صفر داخلی در روز ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز  ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ به قیمت ۲۰۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۵ میلیون تومان عرضه می‌شود.

دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ هم‌اکنون در قیمت ۵۰۷ میلیون تومان در بازار خودرو کشور موجود است. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز به ۴۰۳ میلیون تومان رسید.

قیمت خودرو| قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک پلاس هم‌اکنون با نرخ ۲۱۱ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۲۰۶ تیپ دو  مدل ۱۴۰۱ نیز از سقف قیمتی ۳۰۵ میلیون تومان عبور کرد. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور به نرخ ۳۴۷ میلیون تومان رسید.

پژو پارس اتوماتیک نیز بر قله ۴۴۵ میلیون تومان ایستاد.

تارا اتوماتیک امروز در بازار با نرخ ۵۸۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودرو

 در نیمه خرداد افت قیمت در حالی بر بازار خودرو سایه انداخته که نرخ دلار در این هفته روند افزایشی یا به عبارتی جهشی به خود گرفته بود، با این حال خودرو در بازار بی توجه به این عامل اثرگذار در بازار قیمت گذاری شد.

فعالان بازارخودرو معتقدند رشد قیمت در هفته های گذشت موجب شده تا بازار کششی برای افزایش قیمت نداشته باشد به همین دلیل این در یکی دو هفته اخیر افت قیمت داشته است و در برخی موارد نیز بدون تغییر در بازار عرضه شده است.

قیمت خودرو| واردات خودرو، بازار را آرام می کند؟

خبر آزاد شدن واردات خودرو از دیگر عواملی است که در هفته های اخیر از آن به عنوان عامل اثرگذار در بازار یاد می کنند، اما هرچند تصور می شد این خبر بتواند بازار ناآرام خودرو را آرام کند با این حال نامشخص بودن جزئیات و چگونگی آیین‌نامه واردات خودرو موجب شده تا هنوز شاهد اثرات این خبر در بازار نباشیم و خریداران همچنان منتظر اعلام دستورالعمل واردات خودرو هستند.

شرط ورود خریداران جدید به بازار خودرو

از سوی دیگر فعالان بازار خودرو معتقدند شاید با اعلام جزییات واردات خودرو شاهد ورود خریداران به بازار باشیم و بازار خودرو از رکود خارج شود.

افت قیمت «سمندlx »و «سمند سورن پلاس»

ارزیابی ها نشان می دهد که در هفته سپری شده بازار با افت عجیب قیمت «سمندlx »و «سمند سورن پلاس» روبرو بوده، بطوریکه «سمندlx»در بازار افت 40 میلیونی را تجربه کرد  و  «سمند سورن پلاس» نیز افتی 38 میلیونی در بازار داشته است. اما نکته جالب اینجاست که از میان 14 خودرو داخلی که در هفته جاری مورد ارزیابی قرار گرفته اند؛ «سمند LX با موتورEF7 » تنها خودرویی است که رشدی 6 میلیونی داشته است.

با این شرایط می توان گفت نوسان عجیب قیمت این هفته در بازار خودرو در خانواده سمند صورت گرفته است. از سوی دیگر در میان خودروهای مورد ارزیابی این هفته می توان گفت «نیبا 2 معمولی» تنها خودرویی است که بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شده است.   

قیمت کوییک در بازار خودرو

این هفته خانواده کوییک با افت 6 میلیونی در بازار قیمت گذاری شدند؛با این شرایط «کوییکR»  در بازار 224 میلیون تومان و «کوییک معمولی» 214 میلیون تومان قیمت خورد.

«شاهین» هم این هفته با افت 4میلیون تومانی قیمت رو به رو شد و 384 میلیون تومان دست به دست شد.

قیمت تیبا در بازار خودرو

اما خانواده تیبا این هفته هم افت یک میلیونی قیمت داشت و هم ثبات قیمت؛ با این شرایط «تیبا صندوقدار»  در نیمه خرداد 194 میلیونی شد، اما  «تیبا 2 معمولی» تغییر قیمت نداشت و 205 میلیون تومان در بازار دست به دست شد.

اما «ساینا» دیگر محصول گروه خودروسازی سایپا این هفته افت یک میلیونی داشت و در بازار   217 میلیون تومان به فروش رفت.

قیمت محصولات پژو در بازار

 207ها هم این هفته با جریان افت قیمت همراه شدند و این هفته را با افت قیمت به پایان رساندند. براساس ارزیابی بازار «پژو 207 دنده ای» در آخرین نیمه خرداد در مدت زمان مورد بررسی افتی 5 میلیون داشت و 405 میلیون تومان از سوی فعالان بازار قیمت داده شد و «پژو 207 سقف شیشه ای» نیز با افت 3 میلونی در بازار 412 میلیون تومان شد.

قیمت خانواده سمند در بازار

اما خانواده سمند این هفته عنوان رکوردار را به خود اختصاص دادند. در این هفته خانواده «سمند» رکودار افت قیمت در بازار را شکست؛ بطوریکه «سمندLX » در بازار افتی 40 میلیونی را به ثبت رساند و «سمند سورن پلاس» که این هفته با افتی 38 میلیونی در بازار  عرضه شد.

با توجه به رصد بازار «سمندLX » در این هفته 300 میلیون تومان قیمت خورد و «سمند سورن پلاس» هم 355 میلیون دست به دست شد. اما برخلاف دو مدل سمند مذکور  «سمند LX با موتورEF7» این هفته رشدی 6 میلیونی در بازار داشت و 346 میلیون تومان به فروش رسید. 

قیمت سایر پرطرفدارها

در میان سایر خودروهای پرطرفدار بازار، «دنا پلاس توربو اتومات» این هفته افت 3میلیونی داشت و  505 میلیون تومان قیمت خورد. قیمت «دنا معمولی» هم این هفته با افت 3 میلیونی به 395 میلیون رسید. اما «رانا پلاس» یکی از خودروی پرطرفدار بازار در هفته سپری شده افتی 12 میلیونی داشت و 308 میلیون تومان قیمت خورد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.